26. Reklám

Ez a lecke nem arról, hogy már meglévő reklámokat mutassunk be - személyes műhelyfoglalkozások keretében, fórum témában lehet szó róla, hogy reklámokat értelmezzünk, elemezzünk - hanem arról, hogy elkészítsük akár egy képzelt, kitalált termék, szolgáltatás, vagy egy már meglévő reklám újragondolását. Ebben segítségünkre lesz akár a portré, akár a csendélet, tárgyfotó, vagy az épített környezet lecke is. Szempont, hogy a reklám el is érje a hatását - természetesen az oldal jellegéből adódóan az ötlet, a témafelvetés a fontosabb, a kivitelezés terén nem elvárás, hogy a nagy reklámstúdiók hátterével dolgozzunk. Itt valójában tárgyfotóról, alkalmazott fotográfiáról.

Mi a reklám célja? Vágykeltés, egy álomvilág, egy talán sosem volt szituáció által, egyszerűbben fogalmazva az, hogy képi eszközökkel elérjük, hogy adott terméket vagy szolgáltatást a néző meg akarjon venni, birtokolni akarjon, átélni azt az élményt, amit mi sugárzunk felé. A reklám szépít, egyszerűsít és az általánosból emeli ki a maga témáját úgy, hogy formailag felépít valamit, ami a néző számára gyorsan és könnyen értelmezhető. Kattints ide a feltöltéshez!