Az alapelemek, a tűz és a víz, külön-külön és együtt is fontos szerepet játszanak Klein munkáiban. Talán ezért találtam rá én is.

Hozzászólások

Boch:
http://www.artpool.hu/Klein/
http://www.yvesklein.com/fr/expositions/...
http://www.artpool.hu/kontextus/mono/mon...
https://www.youtube.com/watch?v=kj0BQD1oOG0
https://i.pinimg.com/originals/0c/c4/f0/...
https://i.pinimg.com/564x/02/49/83/02498...
http://www.c4gallery.com/artist/database...
http://www.yvesklein.com/en/series/index...

20:18:07 ‹Jóska› Aranyat meghagyom Trumpnak
20:18:31 ‹Zsolt› neki bejött, neked is
20:20:11 ‹Feri› kézikönyv nélkül neki se lássunk az öltözködésnek
20:20:47 ‹Jóska› reggel meztelenül könyvvel a kezemben, na ezen felnyerítettem
20:27:08 ‹Csaba› hazi feladat a Klein-palack, aminek nincs kulon kulso es belso oldala, csak egy oldala van
20:29:01 ‹Csaba› Feri, o nem, ha egy het mulva barki felismerne nev alapjan, akkor en mar boldog lennek
20:35:42 ‹Zsolt› jó, ez a pingáljunk nőt, ez alapvetően a pina büntetlen tapogatásáról szól.
20:50:36 ‹Csaba› Jezi, azt irja az onjelolt kritikus, hogy azert targyiasitja ezzel a not (nem is, "a noi testet"), mert az ecsenkent van hasznalva?
20:51:09 ‹Zsolt› jó, Csaba, ez még a metoo előtti idő.
20:51:45 ‹Csaba› nem csak egyes muveszeti agak, de azok szakertoi is kezdik elvesziteni a kapcsolatot a valo vilaggal
20:52:06 ‹Zsolt› mellesleg az általam jazzpicsáknak hívott női egyedek, akik művészek körül sertepertélnek, hogy vegyék már őket észre, ők eleve azt kívánják, hogy tárgyiasítva legyenek.
20:53:16 ‹Zsolt› Csaba, az a baaaaj, hogy a művészet nem demokratikus dolog.
20:53:31 ‹Zsolt› a befogadó ki van szolgáltatva az alkotónak.
‹Csaba› neeeeem
20:53:41 ‹Zsolt› az alkotó meg ki van szolgáltatva a kritikusnak.
20:53:49 ‹Csaba› a befogado keres mas alkotot, ha van ra igenye
20:53:53 ‹Zsolt› az alkotás sem demokratikus.
20:54:06 ‹Zsolt› a befogadó semmit se keres, ha nem vered pofán
20:54:06 ‹Csaba› ha meg az alkoto figyel a kritikusra, akkor milyen alkotas az?
20:54:27 ‹Zsolt› nem azt mondtam, hogy figyel rá. azt mondtam, hogy ki van szolgáltatva neki
20:55:19 ‹Csaba› na jo, az en muveszet-definiciom ennek romantikusabb, kb Van Gogh kornyeke, leszarok mindent es kijon ami kijon
‹Zsolt› az alkotói folyamat esetén persze lehet olyat hablatyolni, hogy a modell is alkotótárs, de ez baromság. Ez alatt persze NEM értve a portré műfaját.
20:57:03 ‹Zsolt› aki alkotó, aki zseni, aki művész, nem tud mást csinálni, mint leszarni mindent, ha nem így tenne, nem jönne ki semmi.
‹Zsolt› kiszolgáltatva azáltal van a kritikusnak, hoyg ha az bal lábbal kelt, vagy eleve egy stílust utál, akkor évek munkáját is akár lealáz, és onnantól hiába dolgozott az alkotó, amíg a kritikus hatása működik.
20:59:07 ‹Csaba› de mi a kritikus hatasa? hogy hanyan nezik meg a kiallitast vagy hogy mit fog legkozelebb alkotni?
20:59:35 ‹Csaba› tehat ehen doglik vagy elkurvul
21:00:05 ‹Zsolt› alapvetően éhen hal, ez alap
21:00:09 ‹Feri› na ez a kérdés is jól jött Csabától és minden fejtegetés Zsolttól
21:00:38 ‹Zsolt› de amikor az alkotó munkáját beledöngölik a földbe vagy félremagyarázzák, akkor onnantól akarhat akármit. évek telhetnek el.
21:01:18 ‹Zsolt› mondok példát. Tereskova Nagy Kriszta sokféle ítéletet kapott, így már azt, amit csinál, szinte lehetetlen anélkül szemlélni, hogy ne befolyásolna, mit mondtak róla.
21:01:35 ‹Csaba› aha, ezt ertem, hogy az ehen halo muvesz nem igazan mukodik ma
21:01:48 ‹Zsolt› az sose működött :D
21:01:56 ‹Csaba› rovid tavon de :D
21:02:13 ‹Zsolt› Csak szeretjük azt hinni, hogy jó, picit éhezett, de kit érdekel, szép a napraforgója.
21:02:38 ‹Zsolt› De ha napi szinten veszed ezt, gondold el, mikor már a 20. képed fested és szarnak rád, az azért eléggé felborítja a bioritmusod
21:03:06 ‹Zsolt› De mondok konrétabbat
21:03:10 ‹Csaba› tehat hallgat a kritikusra, vagy inkabb nem tudja kizarni
21:03:13 ‹Zsolt› Itt a fotográfia.
21:03:42 ‹Feri› de jó beszélgetés:)
21:03:49 ‹Zsolt› Mivel jó sok sok sok évvel ezelőtt azt mondták, ez csak egy technikai dolog, nem művészet, így a mai napig ezzel minden fotósnak meg kell küzdenie.
21:04:29 ‹Csaba› de ott van egy Moholy-Nagy, o hogy?
21:04:35 ‹Zsolt› És akkor még vannak a szerencsétlenebbek, akik mondjuk ká európába születtek, és alkottak az elmúlt korban, baszhatják.
21:04:59 ‹Zsolt› Moholy-Nagy értékét vesd össze Warholéval.
21:05:05 ‹Csaba› aha
21:05:25 ‹Zsolt› Vagy Azt, ahogy a Gursky képen szüttyöknek.
21:05:33 ‹Zsolt› hogy az szart se ér, mert nem művészet
21:05:35 ‹Zsolt› de, az.
21:05:47 ‹Zsolt› ha festette volna, nem kellene magyarázni.
21:05:53 ‹Csaba› ja hogy te ugyanazon a szinten akarod latni a fotot es a festeszetet - akartam kerdezni, es jott az aha-pillanat
21:06:10 ‹Zsolt› hát, miért lenne más szinten?
21:06:49 ‹Csaba› igazabol bennem is van egy bias, egy festeszet fele huzas
21:07:01 ‹Csaba› talan pusztan a kora, a beletett evek miatt
21:07:25 ‹Zsolt› Dürer Ádám és Évája meg Demeter Ádám és Évája között mi a különbség művészi érték tekintetében?
21:07:48 ‹Zsolt› Dürer mennyire béna már. Semmi gondolatot nem indít el már.
21:07:51 ‹Zsolt› Elkopott.
21:08:29 ‹Zsolt› És nyilván, majd elkopik Demeter is, csak a baj az, hogy míg Dürer világszerte ismert lehetett, addig ezt fotósra alig tudod elmondani.
21:08:35 ‹Évi› Festészetre azt szokták mondani, hogy egyszeri és megismételhetetlen, de egy fotót, grafikát bármikor újra előhívathatsz, újra nyomathatsz stb
21:08:47 ‹Zsolt› Évi, aha. És akkor mi van?
21:08:53 ‹Zsolt› Művészeti értékét tekintve.
21:09:05 ‹Zsolt› Az akkor kisebb teljesítmény mint csinálás?
21:09:22 ‹Zsolt› az a gondolat, amit beletett az alkotó, érvénytelenebb, mintha pingálta volna?
21:09:30 ‹Évi› semmi, csak a fotó-festészet témában jutott eszembe. Fotózást, sokan nem is tartják művészetnek emiatt
21:09:36 ‹Csaba› ez is jo kerdes, hogy a belefektetett munka resze-e a munek, vagy csak a vegeredmeny
21:09:56 ‹Zsolt› A munka maga nem.
21:10:06 ‹Zsolt› De a belétett gondolat igen.
21:10:19 ‹Csaba› A gondolat nyilvan, de a munka miert nem?
21:10:33 ‹Zsolt› Mert mindegy, hogy mennyi ideig tartott megfesteni a képet.
21:10:41 ‹Zsolt› Vagy hogy mennyi ideig kellett győzködni a modellt.
21:11:20 ‹Csaba› Vagy hogy hany evig ismerkedek az ecsetekkel es pasztakkal, hogy olyan legyen az eredmeny, amilyen?
21:11:32 ‹Zsolt› az is mindegy
21:11:42 ‹Zsolt› ahogy az is, hogy Hasselbladdal fotózta vagy telefonnal.
21:12:15 ‹Zsolt› Nézd meg szegény ... a fészen, a kollodistákat.
21:12:28 ‹Zsolt› Tömegben ontják a kémiai szemetet
21:12:59 ‹Zsolt› Egy vagy két ember van ott, aki egyáltalán művészi értelemben olykor valamit létrehoz, ott is kérdéses, hogy tudatosan vagy véletlenül.
21:13:53 ‹Csaba› na jo, de az is olyan, mint a lyukkamerazas vagy a manualis, onmagaert a modszerert csinaljak ugy, bevallottan nem az eredmeny kedveert
21:14:16 ‹Csaba› tehat sokkal inkabb klub, mint muveszet
21:14:30 ‹Csaba› nem akarnak ok maradandot alkotni
21:14:35 ‹Csaba› (vagy de?)
21:14:48 ‹Zsolt› na, de azért ha próbálod nekik elmondani a kritikád, pont úgy sértődnek meg, mintha de.
21:15:14 ‹Csaba› az viszont gaz
21:15:25 ‹Zsolt› azt hiszik, hogy attól születik értékes fotó, mert a technika archaikus.
21:15:32 ‹Évi› kik ezek a kollidisták? Endréről sejtem kicsoda :)
21:15:49 ‹Zsolt› holott az archaizálás tökéletesen érdektelen dolog, a köldöknézés egyik vállfaja.
21:16:38 ‹Zsolt› Két mérce van.
21:16:42 ‹Zsolt› Igen, objektív.
21:17:27 ‹Zsolt› Az egyik mérce, hogy a technikát miképp használod. Azaz, hogy van-e prekoncepciód, előzetes gondolatod, amihez az és csak az jó.
21:17:40 ‹Zsolt› Ha nincs, akkor születnek ezek a féle marhaságok.
21:18:01 ‹Zsolt› A másik objektív dolog, hogy olyan nincs, hogy konzervatív művészet. :)
21:18:17 ‹Zsolt› A művészet lényegéből adódóan csak progresszív lehet.
21:18:38 ‹Csaba› ez ugyanaz, mint amit Durer-re mondtal
21:18:47 ‹Zsolt› Ha azért használsz egy régi technikát, mert az milyen szééép, meg az menynire nehéz, hát, az lószar, mama.
21:19:04 ‹Zsolt› Igen, Dürer a korában lehetett progresszív.
21:19:07 ‹Zsolt› De elmúlt.
21:19:29 ‹Évi› Akkor miért kell régi technikát használni?
21:19:32 ‹Zsolt› Ettől még Dürer értéke marad
21:19:35 ‹Zsolt› (hat)
21:19:42 ‹Zsolt› Évi, nem kell.
21:19:45 ‹Évi› Mondjuk én kipróbálnám, mert kíváncsi vagyok
21:20:02 ‹Zsolt› Akkor kell, ha azt te úgy érzed, hogy ami kikívánkozik, az úgy és csak úgy jó.
21:20:02 ‹Zsolt› Akkor kell, ha azt te úgy érzed, hogy ami kikívánkozik, az úgy és csak úgy jó.
21:20:50 ‹Zsolt› Például érdekes lehetne a kollódium, ha mondjuk a streetphoto alkalmazná, de sajna alig megy, mert annyira érzéketlen a fényre, hogy brutális sok kell belőle
21:21:43 ‹Évi› Én mondjuk a cianotípiát kipróbálnám.
21:21:48 ‹Zsolt› Szóval Dürer lehetett progresszív, de ma ha valaki elkezd Dürerkedni, kérdés, miért csinálja, indokolja-e maga a tárgy, amit létrehoz.
21:22:08 ‹Zsolt› Évi, mindent ki kell próbálni.
21:22:35 ‹Zsolt› Mert akkor fogod tudni ha mindent kipróbáltál, hogy mi az, ami a kezedre áll, de csak azért, mert öreg egy technika, még nem lesz a kép értékes.
21:22:50 ‹Zsolt› Tudni kell, mit miért csinál az ember.
21:23:08 ‹Zsolt› Még mielőtt ecsetet fog, vagy bekapcsolja a gépet
21:23:56 ‹Zsolt› Itt a Zártosztály, lehetne használni arra, hogy bátrabban lehessen kipróbálni dolgokat.
21:24:56 ‹Zsolt› Kértem is minden tagtól, hogy ezt vagy azt csináljon, de egyelőre egyedül Gyulovics csinálja kábé, a többiek nem.
21:25:17 ‹Zsolt› Jó, én is hibás vagyok, oda is kell mennem elemezni.
21:25:43 ‹Zsolt› De bevallom, azon nem sok kedvem van mit elemezni, ha valakinek mondom, mit csináljon, majd beküld valami tök mást, aminek köze sincs a kéréshez.
21:25:54 ‹Zsolt› Mármint a Zártban, nyilván.
21:26:37 ‹Csaba› No egyebkent ez itt tok hasznos volt, kicsit elvalik a sargaja a feherjetol. Abban nem vagyok biztos, hogy az egyik total ertektelen, de mashogy latom. Koszonom.
21:26:53 ‹Csaba› Marmint mashogy, mint egy oraja.
21:27:06 ‹Zsolt› :)
21:27:09 ‹Zsolt› ez jó.
21:27:13 ‹Zsolt› vedd elő a géped.

Új hozzászólás