A 29. HetiHegyi az utómunka sorozat harmadik része, amelyben a tónusokkal, szintekkel, szelektív kijelöléssel és a kijelölt területeken való tónusrenddel, beállításokkal és módosításokkal foglalkozunk. Hogyan állítjuk be a fekete és fehér szinteket, az árnyalatterjedelmet, mit jelent a maszkolás az analóg és a digitális utómunkánál, és miképp tudod a tónusviszonyokat rendezni és kiegyenlíteni a fotódon. Nagyítsd teljes képernyőre hogy jobban tudd követni a képernyőn látottakat. Várjuk a visszajelzéseket, kérdéseket kommentben, Ansel Adams zónarendszeréről Szilágyi Sándor könyvét a link alatt találod.

Hozzászólások

Végre sikerült megnéznem, és örömmel látom hogy kezdünk belemélyülni a komolyabb dolgokba. Kifejezetten hasznos ez a fajta okítás. Szóval hajrá előre! :)

Akkor ne zónázz, nem muszáj azt érteni, mert valóban fura picit, de a tónusok kezelése fontos.

Zsolt, én belevágtam a zónarendszer megértésébe, de bevallom ez elég kínai nekem elsőre. Lehet, hogy nem elég absztrakt a gondolkodásom, hogy ezt a digitális technikára fordítsam, vagy nagyon elvesztem az erdőben de nem éretm. Pedig érzem, hogy fontos dolog, meg a kapcsolatot is azzal amiről a HetiHegyiben beszélsz, hogy legyen teste a képnek meg jöjjenek elő a részletek.

Köszönöm a visszajelzést, nekem azért nagyobb kihívás más képén dolgozni ilyennel, szóval azért aki akarja, küldje el a nyers file-t.

Zsolt, szerintem nem fontos, hogy kinek a képén csinálod az utómunkát a lényeg ezen jól látszott. MIndig is érdekelt, hogyan lesznek szép részletesek a képek. Na ez most egész konkrét képet adott! Köszönöm.

Új hozzászólás