Karöltve

Karöltve

"Soha ne becsüld alá azt a megnyugvást, amit egy macska adhat - nincsenek szavai, de apró érintéseivel, bökdöséseivel, odabújásaival kimutatja irántad érzett szeretetét - és megpróbálja elterelni a figyelmedet a bánatodról." (Pam Brown)

Ez egy nehéz feladat, mert rettentően sok dologra kell egyszerre figyelni, hogy a kép valóban sikeres legyen. Most a lényeg rajta van és dekódolható is a nézőnek, és a pulcsi és macskaláb dinamikája is jónak mondható színharmónia tekintetében. Ezek az ellesett pillanatok, és nagyon sok minden a szerencsére van bízva, tehát hogy igazán jó kép szülessen, baromi nagy türelemre van szükség ezekben a helyzetekben. A másik út a rendezésé, igazán bár több idő mint egy elkapott pillanat és szervezni kell, előre átgondolni, de a végeredmény tekintetében még mindig kevesebb sokkal, mint kivárni azt, hogy valami a maga módján spontán megtörténjen. Műteremben kifeszítenek egy hátteret, bevilágítják, kiválasztják a ruhát, a modellt, egy olyan cicát, aki természeténél fogva könnyebben instruálható, és azt, amit a természetben megfigyeltek, lemodellezik steril körülmények között. És születik egy édes cicakép. Én a kettő között gondolom üdvösnek az utat. Miről is van szó? A lakás tökéletesen alkalmas lehet a fotóra mindenféle stúdióberuházás nélkül is. Ha van fény, tehát van normális jó tájolású ablak, már csak kell egy fotel, és megvan a helyszín. Még a modellek nélkül meg kell nézni, hogy ne maradjon a képmezőben oda nem illő civil tárgy, azaz koszos zokni, eldobott papír, megrágott almacsutka, piszkos pohár, ilyesmi. Ha tudom, hogy a cicát akarom karba véve fotózni, akkor meghívom a barátnőt, megkérem, hogy azt a szép vörös pulcsit vegye fel, és leülünk beszélgetni, a gép a helyén, kézben vagy állványon, és várunk, elütjük az időt. A cica magától ölbe fog kéredzkedni, és a kép elkészülhet. Ha nagyon nyugtalan képileg a környezet, felakaszthatunk háttérnek egy lepedőt akár. Ugyanez igaz külső felvételnél, mindig érdemes modell nélkül ellenőrizni a helyszínt, hol jönnek a fények, mi lesz a háttérben, bekerülhet-e autó vagy a hetes busz oda, ahol nem kéne, szóval innentől egy pokróc is elég lehet, hogy otthonosabb legyen a helyszín, ha ki kell takarni valamit, és a kép megvan. Itt most a nézőponttal van bajom, mert túl nagy szerepet kap a váll, a karok, tolakszik, miközben a test sötétben marad, kiég szinte a zöld, elviszi a figyelmet. (hegyi)

Új hozzászólás