ott
Nem lecke, csak úgy.

Kedves Márti, az előző képek kapcsán beszéltünk arról a lehetőségről, ahogyan az előtér és a háttér kapcsolatrendszerével, akár élességgel, akár expozíciós játékkal - sejtésem szerint itt erről van szó - a síkra redukált felületet térbelivé változtathatjuk. Itt a kép elképzelésem szerint úgy készülhetett, hogy egy hosszabb expozíciónál egy erdőben a fixen tartott kezeddel körbefordulsz. A kompozíció rendben van, a kapcsolódások rendben vannak, elsősorban azt értem ez alatt, hogyha csak önmagában a mozgásban lévő hátteret látnánk, akkor az idő és a mozgás furcsa ellentéte nem lenne jól érzékelhető. Van még egy érdekessége a képnek, hogy a háttérben alkalmazza a fotós a sötéteket, világosokat, majdhogynem azt mondhatnám, hogy a háttér egy ilyen szőnyeg felület expresszív módon jelentkezik a képen, és az előtérben lévő kéz és a ritmusok lágy tónusban vannak tartva. Emiatt is működik jól az ellentétpár a képen. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Ki a fene emlékszik már rá, hogy miért írtam azt a pár mondatkát. Egy Cseh Tamás dal jutott eszembe amikor megláttam a képed, Antoine és Désiré c. lemezéről, egy kocsmában egy bogárral játszanak. Meg az is eszembe jutott, hogy miket mondott András az "Esőben" c. képem alatt, hogy én milyen asszociációkra kényszerítem a nézőt, és, hogy a Te, most engem kényszerítesz ezekkel a képekkel gondolkozásra, és talán azért ilyen feszültségteli ez a kép mert mozog a háttér, stb-stb.
Balázs véleményét olvasva viszont most azt gondolom, hogy talán nem vette észre, hogy a jobb felsőben ott a nap, és ezért a kéznek szerintem a bal alsóban van a helye. :)
Szóval jó ez a kép na!:)

Márti, bepörögtél, mi? Nekem tetszik, talán ha az ujjad árnyéka kicsit balra tolódott volna, talán kicsit más lett volna, de mindegy, így is jó.

Köszönöm a véleményed Balázs, lehet, hogy igazad van az elhelyezésben, gondolkozom rajta!

hmm, szabadjon mondanom, hogy részben értem a szélre tolt kézfej okait, másfelől viszont középre hozva talán "tudatosabbnak" tűnne. Ugyanis szerintem felvállalalsz egy jelentést, ami így kicsit esetlegessé válik. Gondolom, Feri emiatt a hiányzó képi "szigor" miatt írta, amit írt.
Amúgy persze érdemes megemlíteni, hogy a azon ritka képek közé tartozik, ami több, mint átlagos fotós gyakorlat.
Amúgy a fák bemozdulása nekem nem feltétlenül mozgásról szól, az inább csak rajzolat, moívum.
A mutató újj, ami a nap felé irányul olyan így, mint egy napóra. Ha valami mozog is, akkor is inkább tudjuk ezt, mint látjuk.
Ezért nem tudom pontosan eldönteni, hogy az idő múlásáról szól a kép, vagy az erdőről. (mind2?) Persze nekem ettől egyre érdekesebbé válik a dolog...

Örülök, ha tetszik nektek!
Tamás, mozgásleckének valami mást gondoltam.

Ez bizony mozgáslecke, méghozzá nem is akármilyen.

Igen, szerintem is. Vagy inkább ... kicsit jobbra. És feljebb. Nem. Inkább lejjebb. Esetleg ... már nem is tudom. :)

Mindjárt leszédülök a székről:) Grat.

Új hozzászólás