Őrjöngés

Őrjöngés

Egy ideje kísérletezek azzal, hogy direkt hosszabb expozíciós időre állítom a fényképezőgépet, és exponálás közben a gépet elforgatom.

Öröm látni, ha valaki kihívásokat keres magának, akár technikában, akár tartalomban, sőt, azt kell mondjam, hogy teljesen logikus és helyénvaló, ha valaki előbb a technikai, formai dolgokkal ismerkedik, hiszen csak ennek az ismeretnek a birtokában lehet elkezdeni majd azon gondolkodni, hogy adott eszköz mire alkalmas és mit lehet vele kifejezni. Itt van például a hosszú expozíció. Fontos, mert a befagyás ellen dolgozik, a mozgás élménye egyben azt is eredményezi, hogy úgymond időbeni mélysége lesz a képnek. Balla Demeter a portréi közül a Pilinszkyt ábrázoló képnél alkalmazta ezt a technikát, miközben a modell is mozgott, ő is mozgott vele együtt és ez egy különös térélménnyé állt össze. Tehát amit a kommentben ír Éva a szerencsefaktorról, az csak gyakorlás kérdése, persze nyilván a stabil állványos képekhez képest valóban több szerep jut a véletlennek, de úgy gondolom, hogy ez fontos pluszt is adhat. Ami ezt a képet illeti, inkább a szédülés élménye az erősebb, mint az őrjöngésé, a tanulmány jó, a későbbiekben ha ezt eleget gyakorlod és érzed majd, hogy mekkora mozgás az elegendő, jó lehet ezt áttenni más területekre is, portréra, csendéletre, akár enteriőrre is. Bátorítalak, hogy kísérletezz! (hegyi)

Hozzászólások

Igen, nagyon tetszik most ez a bemozdulásos téma, de igaz, ki kell ismerni. Egyenlőre többségben vannak azok a képek, melyeknél a gépet forgattam, de van olyan is mikor csak függőleges irányba mozgattam. Az állvány egyenlőre várat magára, de mindezt pl egy portrénál használni, elég izgalmasnak tartom. Első körben nekem a fáknál tetszett meg ez a fajta "technika". Úgyhogy köszönöm!

Igen, az, bár eléggé rizikós is, hisz elég kevés esély van rá, hogy egy igazán jó kép készüljön. Túl nagy a szerencse faktor szerintem

Jó játék! (Utána a fűben hanyatt fekve, pihegve várni, míg újra stabilizálódik a világ...)

Új hozzászólás