Vizsgálgatom még magamat...

Nos, itt több dolgot nem értek János, és segítened kell, hogy mi miért lett így, mert én nem találom a magyarázatát. Az egyik a tónus. Miért kell az alján a feketéket elveszteni, miért állunk meg a sötétszürkében, mi ennek a tónusterjedelem törésnek a lényege vagy értelme? Azt tudom, van ilyesmi divat, telefonos appok filterei között is, de hogy minek, nem értem. A fád, fáradt érzetet ez csak imitálja. A másik a képarány. Én szeretem a fekvőt, és mondom is mindig, hogy a portréhoz nekem sokszor fontos az a plusz, ami ettől a formától adódik a környezetből, de itt nincs ilyen. Csak a szűk tér fenn és lenn, és ehhez képest az indokolatlan tágság oldalt. A harmadik a fények kérdése. Nem nagyon előnyös az, hogy alulról adsz fényt, túlhangsúlyozol vele olyan részleteket, amik kivisznek az együttérzésből, vagy máshogy mondva a szerethetőségből, és ami marad, az eléggé állatiasan kopog, ijesztő, és ezt a fentről jövő fény nem egyensúlyozza. Fordított aránnyal a dolog jobb lenne, fentről több, lentről kevesebb fény. Kérek ismétlést. (hegyi)

Hozzászólások

János, az van, hogy a tónusterjedelem 0-255-ig az fontos dolog, és az első, hogy azt kontroll alatt kell tartani. Az alját, a feketét mindig be kell húzni, a teteje akkor lehet szürkében, ha azt a kép indokolja, pl köd, eső, pára, éjszaka. Ez van. Ez kb ökölszabály, a fekete hiánya laposságot ad, ha egy képnek nincs alja, az rosszul van laborálva. Az aljára egyetlen mentség lehet, de igazából az sem, ha high key-ről van szó, mert még ott is illik hagyni valamit, ami rajzos.

Köszönöm az elemzést Zsolt. A fényeket értem, a tónus hogy nem megy a teljes feketébe csak annyi oka van, hogy nekem úgy tetszett.. Tudom ez nem magyarázat, de mégis.. hiszen valóban, úgy tetszett. Feketébe menően pedig nem. Lehet ez azért van mert a kép alapból nem teljesen jó (vágás + fények.. ). Ismétlek hamarosan.

@Attila: nos a szemek, igen ebben van valami. Egyelőre nincs semmi körvakus-lámpás cuccom amivel szépen lehetne megvilágítani, a becsillanás pedig rettent zavaró szerintem.

Nagyon jó, nyers, erős, őszinte képnek indul...
De én valamiért elvesztem a kapcsolatot a modellel.
A szemben keresném az okokat. Két fura dolgot érzek. Éppen csak, de nem a nézőt nézed. A másik pedig, a szem üressége.
A szemöldök, a szemhéjak már indítanának valamit bennem, aztán a szem fénytelensége, valahogy elfojtja a gondolataim...

Új hozzászólás