SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK

SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK
SZŰK DINAMIKÁJÚ (LDR?) KÉPEK

Budapest, 2011-2012

Hozzászólások

Bocs, nem volt világos, mire kérdeztél rá. Tehát a lényeg: a globális kontrasztot igen jelentősen lecsökkentem, a lokális kontrasztot pedig növelem. Mindezt a fekete-fehér konverzió közben a konverziós szoftverben (Nik Silver Efex Pro 2 "contrast", illetve "structure" parameterek) állítom. Végeredményben az redeti dinamika mintegy harmadára csökken, miközben a lokális kontraszt (=részletek) nem csökken. Labormunkában jártasak biztos tudni fogják, hogy ez milyen régi fotópapír karakterisztikájának felel meg.

Kedves Sándor,

igen-igen, a két (több) képből való képgyártási technilogiádat ismerem, pontosabban nyilván nem ismerem, de olvastam, amit egyszer itt írtál róla, és kábé emlékszem is rá, az például különösen tetszett, hogy képek utólagos összedrótozása és vágása márcsak azért is szükséges, mert amúgy túl gyors lenne neked az eljárás: kattintunk és kész. Remekül tudom érteni ezt, szoktam is rá gondolni, és mindig olyan megnyugtató a gondolat, hogy így is lehet. Sokszor megígérem magamnak, hogy ki fogom próbálni. A 120 fokos látás tehát többé-kevésbé világos számomra, most arra irányult a hogyan csináltad kérdés, hogy ez szürke (szűk dinamikájú? ldr?) világ, mintha egy számítógépes játékba lépnénk be, ez hogyan? Csak simán összehúzod a szürke-tartományt és vágtatsz fakó lován?

Kedves Balázs, nagy élvezettel olvasom a hozzászólásod. Tapasztalatom szerint az utolsó kép sztenderd nagykörúti szituációt képez le, a figurák közötti rokoni viszonyokat valószínűleg jól eltrafáltad. A kép egyébként több elemi kép illesztésével készült panoráma, innen a mintegy 120 fokos látószög, melybe – érthető módon – sok jó ember belefér. Köszönöm.

Kedves Sándor,

az utolsó két képtől teljesen elborult az elmém, ezen belül is az utolsóba egyenesen beköltöznék. Zseniális találmány, hogy csináltad? Igen, persze, a többi is tetszik, de ennél az utolsó kettőnél érzem azt, hogy megkérdőjelezhetetlen: csak így lehetett megcsinálni - és erre már akkor is odafigyeltek, amikor a fotó kedvéért berendezték a teret: felépítették a házakat, a faszi felvette a pulcsit, az aktatáskával beb@szta a hirdető üvegét és beállt a helyére. Az a pacák egyébként az előző képről a 74-esnek az apja, vagy a nővére férje? Külön köszönet a földön folyó bizarr léért.

Tehát: hogy csináltad?

Új hozzászólás