Tűz

Tűz Tudom, hogy igencsak teátrális, de a legfontosabb szerepe számomra most, hogy egy-egy ötletet hogyan tudok megoldani, és azok hogyan jelennek meg.

Ahogy én látom, ezzel a kérdéskörrel több képen keresztül is foglalkoztál, és ez az első kép nagyjából színesben van tartva. Azért mondom, hogy nagyjából, mert igazából a fekete-fehér képed is kapott valami tónust, és nem vagyok 100%-ig meggyőzve, hogy ez a tónus, amit kapott, csak és kizárólag attól van, mert maga a láng átszínezte a fényeket. Javarészt valószínű erről van szó, de itt azért egy fehéregyensúly-állítás nem ártott volna. Másrészt azért fontos ez a kérdés, hogy mégiscsak van benne színes, és ez maga a láng, mert ez választ ad arra a kérdésre, amit az előzőekben mondtam, hogy miért nem jó a szelektív színezés. Azért nem jó, mert például egy ilyen képnél van értelme, de ez a valóságban meg is történik, és ha ez a fajta szelektivitás csak imitálva volna, akkor pont ennek az erejét venné el, ami itt a valóságban megtörténik. Magyarán, nagyon jót tesz a dolognak, ha a színek által hangsúlyossá válik, és tulajdonképpen a benne hordozott vörösökkel és sárgákkal még drámainak is mondhatom azt, hogy pont ott ég és gyullad ki maga ez a kép, ahol ezt a pólót eltépted magadon, és a szíved vagy mellkasod található. Ez egy jó dolog. Amivel problémám van, hogy az a kép alján áthúzódó vonal nem tudom, hogy mi akar lenni. Lehet, hogy magának a papírnak a széle, nem tudom, de ez így ebben a formában nehezen értelmezhető. Nem olyan nagy utómunka lenne azt helyrehozni, mert formailag az oda nem nagyon kell. Ha az ujjaddal letakarod, látod, hogy sokkal stabilabb üzenetet kapunk, hogyha az nem volna ott. Szóval megint azt mondom, hogy jók ezek az ötleteid egyébként, és amit az előző képednél is mondtam, attól jó, hogy az alapkép is jó. (hegyi)

Hozzászólások

Igen, az alsó vonalra kíváncsi voltam, ezért jött a másik. Köszi az elemzést.

Szeretem hozzászólásaidat Au, nem csak mert hogy egyénítenek, hanem mert elgondolkodtató rétegeket tárnak fel a könnyeden fogalmazott fordulataiban is :) És igaz is, úgy ahogy írod, ég és világít, vagy csak világít, de nem, mégis ég... Igaz :) Éppen elgondolkodtam ma ismét azon - többször belefutok - hogy az alkotások, vagy legyen csak bármi, amit kicsit is elmélyülten szemlélünk, valójában tükrünk, azt látjuk benne, amik mi magunk vagyunk akkor. Ezt amúgy teljesen helyénvalónak gondolom, hiszen nem indulhatunk kintről befele. Ezért is írom, hogy igen, ez igaz, minden igaz, amit írsz! :)
De hogy a kitapintott kételyeimről is írjak, azt kell mondanom, hogy az is igaz! Van, hogyne lenne. Mindig felülír, vétóz, állít majd cáfol, az egységes és egyetemes ismerettől és meggyőződéstől és annak minden manifesztumától mindig igen távol van, pontosabban inkább ez egy időskálán érzékelhető, mert a pillanatban megvan mindig, ott van a helyén, no, aztán meg következőre már nincs... Csak a kétely. De azért is nagyon jó ez a hely, mert erre is fény derülhet... :))
Köszi érdeklődésedet!

Nekem ez a szimpatikus. Meg az, ami hozzám is közeláll, hogy hajlamos legyek a teátrális megoldásra (nyilván írásban, szóban), majd ezt eszemmel megvétózzam, végül leiratban játéknak minősítsem, ezzel mintegy elidegenìtve magamtól az alkotást, végül az egészet zárójelbe tegyem egy másikkal, amiben látszik, hogy az első megoldás csak kép volt, ábrázolás, nem a valóság hű lenyomata. Aztán megint elölről. És közben éget az a tűz belülről. Vagy ha azt úgy mondják, hogy világít, akkor világít, mint a függöny is. (Apa, apa, ég a karácsonyfa! Azt úgy mondják fiam, hogy világít. Apa, apa, világít a függöny!)

Új hozzászólás