Vége a napnak

Erről a képről videóban mesélek, hogy mi az, amit én változtatnék esetleg, vagy átgondolnék a kompozíciót illetően, akár a felborult pohárra gondolok, akár az árnyékokra, vagy a könyv elhelyezésére, vagy magára a könyvre. Szeretném, ha Feri ezt ismételné, és dolgoznánk még ezzel a beállítással. (hegyi)

Hozzászólások

Köszönöm, fontos amit elmondasz, mert nagyon nem mindegy, mi az alapvetése a fotósnak, hogy mi az, ami elsőre megragadja. Onnan lehet visszafejteni a folyamatot, hogy ha a pohár a fontos és hogy dőlt pohár legyen, akkor ahhoz mérek mindent, ha a szemüveg, akkor ahhoz. Építkezés.

Amikor már nagyító alatt volt én is láttam, hogy vágni kellett volna balról, de akkor meg bele vágtam volna a pohár talpába, vagyis állítani kellett volna a poharat úgy ahogy mondod, de az én ötletem az eldőlt pohárból indult, ezért nem tudtam átlépni saját magamon.Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy amikor próbálgattam a zseblámpa fényét az üvegpoháron, eszembe jutott egy kép amit nem emléxem vagy a Moholy, vagy a Kertész csinált, egy szemüveget fényképezett le, és az árnyékát. Mint egy tanulmányként szerettem volna belecsempészni a képbe, ezért került bele a szemüveg, és, hogy valamiféle rendet alkossak a képen azért párhuzamos cirka a pohár is a szemüveg is a hosszú oldallal.

Feri, a köszönöm nem sok visszajelzés. Persze, szívesen, de azért hallanám a reakciód is. :)

Köszönöm a hozzászólásokat, az elemzést.:)

A kettő közül, ez tetszik jobban. Igazi az lenne, ha a bor kifolyt volna a könyvre.

Jó ez a játék a fénnyel és az árnyékokkal. Gyönyörűen előjönnek a színek, a fa erezete, stb. Talán egy hajszálnyit kevésbé árnyékosra vettem volna a jobb felső sarkot, de persze akkor a fényfoltok nem ütnének ilyen erővel. Mindenképpen nagyon jó képnek tartom, kitenném a falra!

szeretem ezt a fényt, ezt az árnyékot.

Köszönöm, Sándor! Lehet ugyan állítani a fehéregyensúlyt a gépemen, de többnyire nem foglalkozom vele, mert raw-val fotózom, és utólag korrigálom.

Ami nekem különösen szép ebben a képben, az a gazdag, színezetlen árnyékok, ugyancsak színezetlen fehér csúcsfények szembeállítása a nagyon finoman adagolt színes motívumokkal. Másszóval a kép egyszerre színes is és fekete-fehér is. Kíváncsi lennék, hogy ez a gondos utómunk eredménye-e, vagy ennyire tökéletes a géped fehéregyensúly beállítása? (Mellékesen: a tömegegyensúllyal bajom van.)

Új hozzászólás