Vegyük komolyan

Vegyük komolyan

Hogy hol van ez a felirat, hogy ez hol történik, nem vagyok nagyon biztos, nem teljesen értem, hogy ez tényleg valami játszótér-e, vagy maga a tábla is másról szólt, és az is oda van valahogy montázsolva, de az látszik, hogy a J meg a L betű cseréje megtörtént. Ez nem baj, mert a humor forrását pont ez adja, és maga a szöveg kétértelmű, mert az, hogy saját felelősségre használunk valamit, ez persze érthető abban is, hogy a játékok, vagy az adott szituáció milyen hatást kelt, de a felelősség abban is tetten érhető, hogy felelősek vagyunk a szavainkért, a cselekedeteinkért. Mindenképpen jó a geg, ez tetszik. A barnítást nem fogom megérteni soha, olyan jó lenne ezt valahogy elfelejteni, mert ez kigyengíti az üzenetet, ezek a szépiás őrületek az egésznek adnak egy édes mellékízt, és ezt nem nagyon érzem itt szükségesnek, sőt általában nem érzem annak, ezt el lehetne már végre felejteni, ez egy zsákutcája volt a fotográfiának, szerencsére kinőttünk belőle, valamiért időről időre felkapják az emberek, de ez a felejthető kategória, körülbelül olyan, mint a lágyító előtét, hogy volt egy időszak, amikor élvezettel használták, de én nem csinálnám. Maga az ötlet rendben van, a három csillagocska megvan a Humor leckére, de leckemegoldásnak ezt még nem tenném be, pontosítsunk még egy kicsit, és várnám még az egyéb képi gegeket is. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Anita, ez egy érdekes kérdés, lehet megéri jobban körbejárni... Mielőtt Zsolt ránkszólna, nyitottam is neki egy fórumot. :)

A dologban ott lehet a baj, hogy a néhai barnás képek nem csak barnásságukban voltak régiek, hanem millió más apró jegyben ami a korabeli technikának velejárója volt. Így a mai szép éles, tónusgazdag képen idegenül hat az egész. olyan lesz mint az alkoholmentes sör, a "műanyag üveg", a famintás PVC-padló stb.: elsőre olyan mint az eredeti, de jobban megnézve mégis más, csinált, művi eredménye lesz.

És a lista végén még ott lesz majd a "mobillal megcsinálom, úgyis van egy klafa effektező szoftverem rajta" is. Csak ki kell várni.

És persze a mobilos effektesnek is lehet helye és szerepe, ahogy talán (kellő fenntartással) a lista bármelyik elemének. De csak indokolt esetben és az ritkán adódik.

A szépiázás olyan, mint a keretezés. Nem passzol az tesó semmihez soha. :) Higgy nekem, de ha nekem nem, higgy a tapasztalatodnak, profik nem csinálják, és nem véletlenül. Amit archaizálni akarsz, oldd meg a képhatáron belül olyan eszközökkel, amik visszavisznek a korba, amit ábrázolni szeretnél, de ne a barnítás legyen az, mert barnítani a hülye is tud, az csak egy kattintás. :)

Vannak olyan képalkotó eszközök, leginkább utólagos módosítási technikák, amik ahogy a delikvens halad a maga útján, és hagyja maga mögött a dilettáns-amatőr vonalat, egyre inkább száműzendők a palettáról. Csak pontokba szedve:
- keretezés
- logózás, szignálás
- barnítás
- képlágyítás (portréknál)
- vignettálás (akár pozitívba, akár negatívba)
- archaizáló roncsolások, filmes effektek

Természetesen ez nem vonatkozik arra, amikor például polaroidra fényképez valaki, vagy emulzió transzfert csinál, tehát amikor VALÓDI kézművességet végez.

Köszönöm Zsolt az elemzést!
Igazából a szepia a kicsit Bendegúzos feelingnek szól, a jelenet egy régi kort idéz, amihez passzol a szepia, hiszen ennek a kornak a képei is ilyenek.

A kép és a humor teljesen rendben van. Mondjuk az ég nem pontosan az a barna árnylat, amit én kedvelek. Lehet, nem is kellett volna barnára venni.

Új hozzászólás