Víz eséske

Lillafüredi vízesést fotóztam. Van teljes alakos kép is, de így az alja sokkal részletesebb. 10 s, iso 100 és 20 blende.

Ezen a képen az egyetlen érdekes dolog az, ami a szikláknál történik, ahova a víz leérkezik. Azt írod, hogy van teljes alakos kép is, de így az alja sokkal részletesebb. Igen, csak ez így fekvőben nem adja, hogy mi a fene történik. Vagy azt mondom, hogy ott kell vágni a sötétbarnás folt tetejénél, tehát nagyjából fentről az egyharmadát simán le lehet vágni, és oldalról is kb ugyanennyit, hogy a központi kő-rendszer legyen csak a képen, és akkor ez szép, izgalmas lehet, és még működne is, vagy tessék megmutatni, hogy honnan esik ez a víz. Ebben az esetben a részletességből valamennyit elvesztünk, de így sem nagyon részletes ez a dolog. Az olló elég jó barát tud lenni a komponálásnál, hogy a felesleget levágd. Egy csillagot tudok adni, mert maga a mozgás szépen van megfogva, tehát valóban izgalmas dolgok jöhetnek középen létre, de mindezt ez a fajta kompozíciós lazaság elgyengíti. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszi az észrevételeket. Lehetett volna szűkebbre vágni a képet. Készítek, majd egy másik verziót a rawbol és küldöm üziben.

Ahogy írod is a leiratban, van egész alakos is... Ahogy jól észrevetted ott lent történnek érdekes dolgok, kb abban a foltban, ahol még nedves a terep. Ott van érdekes részlet, vannak kontrasztok, finoman rajzos részletek, körülötte viszont inkább képi zűrzavar.
Szerintem ezt érdemes lett volna erősen redukálni, mert ez így nekem egy picit bizonytalan középút. Mintha nem tudnád eldönteni, hogy a részletek, vagy a nagy egész az ami érdekel. Az ilyen témákban a nagy egész visszaadása általában problémás, valahogy egy kép fizikailag nem tud elég nagy lenni ahhoz hogy visszaadja azt az ezernyi részletet és élményt amit élőben átélsz. Ellenben egy erősen közeli kép rácsodálkoztathat a megbújó részletekre, csodákra. Az alján ez az elmosott páfránysáv nagyon jól határolja a képet.

Új hozzászólás