A barátaim
Egy verőfényes vasárnap kimentünk a természetbe mert már hiányzott a harapnivaló levegő. És csináltam egy közös fotót a barátaimmal! Ezt most egy kölcsönkért géppel tettem. (: A képen első ránézésre Emese látható. Balról jobbra: Csilla, Timi, Palcsi(madonna) és Én.

Sokszor sok helyen láttunk már ehhez hasonló játékokat, szeretjük a képet, de megjegyzendő, hogy itt a tükröződés a fontos, ami a nőn jelentkezik, de a nő, az állcsúcs is fontos, vagyis vagy tágabbra kéne venni a képet, hogy ez beleférjen, vagy egész radikálisan szűkre - de mivel a képnek a nő is fontos szereplője, így inkább a tágabb verzióra szavaznánk. (szőke)
értékelés:

Egy nyaraló renoválásakkor került volna kidobásra ez a szerkezet. Fogalmam se volt róla mi ez. Rájöttem, nagy nehezen és eldöntöttem, hogy kipucolom és feljavítom. Sajna hiányzik egy-két alkatrész belőle, de majd pótolom. A képeket és a videót is telefonnal készítettem sajna rossz a minősége és a focusokkal is gond van , de ebből tuttam gazdálkodni. (: A filmeken asszem a 2002-es göri-találkozó negatívja látható. Raktam rá néhány effektet, de elég minimalistára vettem a munkát, mert tényleg szerények a munkaeszközeim. Megpróbáltam a szívem beleadni! Tényleg!

Azt sejteti a cím, hogy ez az Opemus nagyító kettes változata, nagyon szeretjük ezt a filmet, hármas tagozódással dolgozik a film, az első rész egy nagyon jó, a zenével szorosan kapcsolódó lírai, meditatív ritmika, jó nézni ezt a furcsa szerkezeti összetételt, a működését. A következő tétel a nagyítógép által létrehozott kép, ami a talajra vagy más felületre kivetítődik és ezen keresztül látjuk azt az érzelmi helyzetet, ami régen a fotolaboránsok belső, személyes intim világában megjelent, ami nem a végleges terméket mutatta, amit mi aztán a kezünkbe fogunk, hanem egy ilyen illékony, múltidéző világot. Ez a tétel rövid idő alatt teljesíti azt az üzenetet, amit a diaporáma vetítés ad és nem építkezik tovább. Túl hosszú ideig mutatja azt, hogy képek képekre kerülnek, nem építkezik, hanem megmarad ezen a szinten, az ember azt gondolja, hogy jól van, ezt már megnéztem, mi jön még. Maga a tétel kezdése és zárása nagyon jó, a közepéből vennék ki. Nagyon jó a harmadik tétel kezdése, hogy ezen a furcsa szerkezeten végighalad a kamera, de az a véleményünk, hogy ez is hosszabb a kelleténél, talán a zene miatt, amit sajnáltál elvágni, mert amikor a felfelé mozduló kamera a vörösesen izzó lámpát mutatja, ott van a filmnek vége, és gondolom beleszerettél ebbe a képbe és nem voltál elég szőrös szívű magaddal, visszatértél a svenkre, de ez nem ad már a filmhez hozzá. (szőke) értékelés:

Nyugalom
Tudom, hogy ez így gáz, de tökéletesen a véletlen szülte ezt a képet és nem beállított. Igazából így be bírom mutatni milyen bamba vagyok filmnézés előtt, mikor keresem a barátaimat. Sőt nem is járultam hozzá a fotó elkészítéséshez. ((: A kép szerkesztésébe a ruhám és a popcorn színeit vittem bele. (Alföldi R.: Nyugalom - közönségtalálkozó, 2008. 02. 19. Kecskemét) Ez nem végleges harmadik lecke!

Ervin, ismétlés, nincs disznó, ne vágd le a kezed, edd meg a popkonrt és vegyél fel egy pólót rendeset. (szőke)

Munka
Ezt csinálom, amikor a dolgozóba vagyok! Ezt a képet is telefonnal készítettem. Az exponálást 10mp-re állítottam és bekaptam a telefont a számba és egy picit megemeltem a fejem. A koncentrálástól egy picit kinyomtam a hasam.

Tetszik az ötlet, de kompozícióban szétzilált az egész. Nagyon jó a leírás, Pedro Almodovar Kika című filmje jut eszünkbe, ahol Andrea, a riporternő a fejére szerelt kamerával örökít meg helyzeteket, ettől, hogy egy jó technikai geget használsz, ha ez mégis kevés ahhoz, hogy a kép, mint egységes sűrítmény kompozíciójában működjön, akkor teljesen mindegy, hogy csináltuk, kézenállva vagy máshogy, ha nem 100%-osan erős a kép, akkor nem tudok ezzel mit csinálni. Máshonnan megközelítve: jó az ötlet, jó, hogy a fejem tetején a kamera, de kompozícióban rendezzem már meg ezt a káoszt. A káosz képzőművészeti szempontból nem a káoszt fogja tükrözni, hanem az eredménytelenséget, tehát picit az asztalt be lehetett volna rendezni, manipulálni, hogy a munkára, a privát térre még jobban tudjak sűríteni. Attól félek, hogy maga a technikai trükk, hogy a számba vettem a telefont, ez túlságosan lefoglalt ahhoz képest, hogy elfelejtsd, hogy mire megy ki a fuvar, mert azt a nézőnek meg kell értenie. (szőke)
értékelés:

Látlak!
Szeretném végre beadni a második leckémet és ha bárki is bírálná a képeimet, tudja, hogy én telefonnal fotózom! (Nokia6680)

Szeretjük! Sejthetően mivel a portré kategóriában küldte be Ervin a képet, aki a Tilos chat oldalról is ismert, minden tiszteletem a tiéd. Én is küzdök ezzel a reggeli felkeléssel, mert az apámnak is van egy ilyen konkáv tükre és hát reggel belenézni a tükörbe úgy, hogy az orrom érinti a felületet és látom az elmúlt pár évet, nagyon kemény. Minden tiszteletem az üzeneted, bátorságod kapcsán. Most a többieken a sor, hogy ők is megmutassák ezt az oldalukat is. (szőke)
értékelés:

gyertya
Hógyertya a kerítésen.

Itt nagy gondban vagyok, nem tudom eldönteni, hogy jó-e amit mondok, vagy nem. A gyertyaforma, vagyis a vas életlen, az élesség a fákon található és ettől van az embernek folyamatosan egy feladata az egész képpel, majdhogynem dühös lesz az ember, hogy miért nem tudom én élesen látni ezt a gyertyát. Miközben a gyertya egy asszociáció, egy kerítésformára utal, ami hasonlít a gyertyára. Elképzelhető, hogy ha az élesség itt lenne a céltárgynál, akkor elvesztené a varázslatát, ezt az álomszerű képletet, hogy egy hógyertyát látunk itt és eltűnne ennek a képnek a szürrealizmusa. Viszont ettől hogy nincs az élesség az előtérben, folyamatosan vibrál a kép, egy kicsit még akár Cornelius Esher munkáira is hasonlatosan, aki nagyon szeretett játszani a térrel, furcsa folyosókat, tereket rajzolt, ahol az előtér és a háttér összekeveredett. Itt ezt most az élesség felcserélésével ért el az alkotó hasonló hatást. (szőke)
értékelés:

Profi bográcsfőző

Úgy látszik, hogy kezdjük a rontott képek albumunkat és a személyes, családi üzenetek albumot erősíteni, hiszen itt is valami teszkós fűszer zacskó, vagy nem tudom, mi van ott szélről, tehát ezt is abba a bizonyos Bulgária útianyagba raknám bele, egy disznót azért adunk rá, bár nem jól teljesíti az első leckét, mert az nem elég, hogy a simli takarja a szemed, az első lecke, hogy nem lehet rajta az arcod. (szőke)
értékelés: