Lehet, hogy azért gondolom így, mert nagyon szívesen mentem volna művészetek völgyébe, meg estiskolás találkozókra, de két választásom volt: vagy dolgozom, és nem megyek, vagy nem dolgozom, és nincs pénzem, amiből elmehetek... (Zene: Belga - Lotto /köszönöm az engedélyt)

Kedves Balázs, Nagyon jók a megfigyelések, nagyon jó a szubjektív kamera, szimpatikus ez az egész kis etűd, de két eset van: vagy ahogy a Belgát is megkerested és engedélyt kértél, megkeresed a beapplikált idegen fotók tulajdonosait is, vagy saját fotókat készítesz hozzá és azt használod a filmben. Tehát három disznó, de ugye Balázs cserébe kicseréled a képeket sajátra és úgy újravágod a filmet, ugye, oké? (szőke) értékelés:

Ő Tigris, a házikedvenc. Leggyakoribb lelőhelye az ágy, de van, hogy elmegy sivatagot keresni az ágy alá is. Mindig kitalál valami kópéságot, amivel megnevettet. Tigrist mindenki nagyon szereti, aki ismeri valamennyire, ismerjétek hát meg ti is (az egyik oldalát)!

Kedves Balázs, maga a kisfilm 3 disznó, és hadd jegyezzem meg, hogy fontos eszközt használtál az animációnál: aktivizáltad a bábost. Ez egyfajta önreflexió, vagy a titkok fellebbentése. Nagyon jó lett volna többet látni abból, amit a filmben néha pár másodpercre érzékelhetünk, hogy maga a bábos óriási koncentrációval, szinte nyelvkilógatva, összeszorított fogsorral animál. Dramaturgiailag nagyon sokat segítene a filmnek, ha ez a jelentét még tudatosabb és még vállaltabb lenne. (szőke) értékelés:

Barát-totem
Ez egy totem a barátomnál a barátaimból, a barátaimmal a háttérben, a levegőben, meg ott mindenhol azon a környéken.

Kedves Krump, nagyon köszönjük a képet, szándékod szerint nagyon szimpatikus a megörökítés iránti vágyad. A képnek több hibája is van, nagyon nehéz ötletet adni, hogy lett volna jó, mert ez az oszlop ebben a környezetben szinte fotózhatatlan, mert a háttér "szétveri" a kompozíciót. A lovasíjászat (Kassai Lajosék vagy Magyar Attiláék) mozgásában, akcióban igazán érdekes, ahol látni a lovast, az íjat és a célt is, de ez nem kis fotós feladat, hogy jól legyen megcsinálva. Ha a dolgo menifesztumait szeretnénk megmutatni, akkor pedig az lehet jó út, ha a tegezt és az íjat valami kevésbé zavaros háttér előtt mutatjuk meg, de ott is az a jó, ha nem csak ez a két dolog szerepel képalkotó elemként. Eddigi munkáid alapján mondom, hogy nagyon jó mozgófilmet küldtél, várjuk a filmeket, mert úgy véljük, abban talán könnyebb mozognod. (szőke)
értékelés:

Krump barátja

Kedves Krump, az jó megközelítés, hogy az oldalra néző lovas balra tekint és a képnek balra hagytál teret. De a lovas figurát lóval együtt érdemes értelmezni. A kép jobb alsó sarkán a ló teste erősen csonkolt, de értelem nélkül, mert vagy szűkebbre hagyom a képet csak a lovas figurára koncentrálva és csak jelezve a lovat, vagy az egész lovas alakot komponálom, akor is fiogyelembe tartva a balra nézés ritmikáját. (-szőke-)
értékelés:

Csak csinálok már én is valamit megint a nézelődésen kívül. Morzejelek meg én.

Kedves Balázs, kicsit sokat várattál minket az újabb munkáddal, de megérte a várakozást, ami nem jelenti azt, hogy az elkövetkező filmedig jó, ha megint eltelik egy hónap. 3 disznó, a gesztusokat jól erősítő világítás miatt, a vágás miatt, és az elkészült film utólagos szinkronizálása okán is, mert érzésem szerint elkészült a némafilm, és utólagosan a vágáspontokra helyezted rá a magad készítette zenét. Lássuk a többi leckét is. (szőke) értékelés:

er-kéj

Kedves Balázs, az er-kéj című kép a klasszikus portré hagyományait követi, még akkor is, ha felső gépállásból készítetted a képet. Tehát érvényesek rá a klasszikus képszerkesztés szabályai. A fej balra tekint ki a képből, majdnem szimmetrikusan van mögötte meghagyva a tér, pedig jobb lett volna az előre tekintő arc felől komponálni nagyobb hátteret, úgy jobban megindulna a képen lévő belső mozgás, vagy forgás. Ez érvényes a kép felső és alsó szakaszára is. A fej fölött értelmetlenül nagy a tér, ugyanezt ha a kép alsó részénél használtad volna fel, akkor még nagyobb hangsúlyt kap a vörös ing és az aszimetrikus gombolás. Most véletlenszerűen van csonkolva a fényképezett személy karja, mellkasa. Ha nem figurális szempontból néznénk a képet, hanem a ritmikáját vizsgálnánk, akkor is azt kell, hogy mondjam, hogy a játszótéri füves folt nincs ritmusban a fej rózsaszínjeivel. Az inget még kiválasztottad, de azzal, hogy mi van a háttérben, az utcán, nem törődtél, ahogy azzal sem, hogy az arcvonásaid azt tükrözzék, amit a kép mondani akar. Ilyenkor be kell szervezni embereket, hogy járkáljanak az utcán, vagy fessék be a füvet kékre, szóval önmagában egy gesztus gondolata még kevés a képhez. Dolgozz tovább. (Szőke)

Krump leckéje

Kedves Krump! Köszönjük szépen a két képet, külön kell beszélnünk róluk, a kompozíciós rendjük miatt elősorban. Az egyes számú kép egy férfi mellkast ábrázol a koponya felől nézve. Szemmel láthatólag a világítás egy átlagos beltéri fény, tehát nem a fény szempontjából érdemes vizsgálni, hanem a nézők számára mutatott asszociációs játék felől. Valamennyi konkrét forma az okker színek között mégis felfedezhető, ezek szőrszálakra utalnak, ebből következik, hogy ez makrofelvétel. Mivel ezek a grafikus vonalak jól rendezettek a kép arányai szerint, így a képet jól sikerültnek gondoljuk.
   A többiek számára azt szeretnénk elmondani, hogy mozgófilmekben látunk hasonló beállításokat és ezeket szubjektív képeknek hívjuk. Ez azt jelenti, hogy az operatőr a maga előtt tartott kamerával, mozgásával behelyettesíti a mozgó személyt. Itt valószínűleg önportrét látunk, ahol a kamera a fényképező arca előtt helyezkedik el és önmaga egy testrészét fényképezi.
értékelés:

Krump leckéje 2

Itt egy enteriőrt látunk, ami több szinten szeretne velünk információkat közölni. Azonban a káosz nem segíti az értelmezést, hanem nehezíti azt. Amikor csendéletet, vagy belső látképet szeretnénk fotózni, vagy filmezni, akkor nagyon fontos, hogy azt a kívülálló szemével is nézzük meg kattintás előtt, mert a felesleges képalkotó objektumok elvonják a figyelmet az üzenetről. A kéz gesztusa, dalí könyve ettől erőtlenné válik. Kérünk, ebből a képből készíts egy új verziót, jobban fókuszálva a mondanivalóra.