A régi temető Decsen

Annyira szép lenne ez fekete-fehérben, miért színesben van? Így most a tárgyszerűsége erősebb, és ettől hiányérzetem lesz, ha FF lenne, mindez nem lenne ennyire jelen, mert líraibb lehetne. Nagyon érdekes, hogy ugyanaz a kép színesben üres, FF-ben meg rendben van. A képzeletbeli FF verzió kapja a 3-at. (hegyi)
értékelés:

Köd

Nos, ennek már inkább van története, érzékelhető a köd is, a távolság is - én még lejjebb mennék a kamerával - valami megmagyarázhatatlan okból nekem a hatvanas évek hangulata jön vele, szóval minél tovább nézem, annál erősebb a meggyőződésem, hogy lentebbről lenne jó, és én, vess a mókusok elé, de annyit torzítanék a perspektíván, hogy az oszlopok ne boruljanak össze, főleg ha lejjebb megyek. Vagy, ha igen, akkor jobban. Egészen Tarr Bélai lehetne, ha egy fokkal az alja a tónusnak sötétebb. És olvastam Mészi írását, igen, van benne valami elkeféltség-érzet. Olyan magyarosan. (hegyi)
értékelés:

November

Tamás, nekem ez most nincs egyensúlyban. Forma és tömeg tekintetében sem, de hogy is mondjam, történetében sem. Pontosabban valami hiányzik. Balról. Hogy ez egy kerékpáros, aki kikerekezik a képből már, vagy mifene, nem tudom, de így ez most nekem kevés. Hangulat van, vagy utal ráa kép, hogy lehetne, de történet nincs. (hegyi)

Napozó

Én azzal tisztában vagyok, hogy ez ma menő, hogy ellesett pillanatokat kapunk keresetlenül, eszköztelenül, mintha mi lennénk ott, de nekem ez amúgy, általánosságban is inkább egy alkotói póz, nem gondolom ezt a trendet időtállónak, azoknak jó ez, akik amúgy is képtelenek megcsinálni egy képet jól, hát akkor legyen ilyen picit dőlős, koszos a cucc. Olyan ez, mint a kis mélységélesség mindenáron, vagy ételfotóknál az, hogy dől az egész valamerre, szóval le fog ez remélem csengeni. Elnézést érte, ez szigorúan az én magánvéleményem, de abban maradtunk, hogy őszinték vagyunk. A fekvő alak, a kerítés, a két autó, a papucs, a mögötte álló srác jó lenne, de minek dől, és minek oda a mászóka ilyen brutálisan betolva, ezeket nem értem igazán valójában. De örömmel veszem, ha kapok ebben segítséget. (hegyi)
értékelés:

Park

Nagyon jó ez a komponálás, ahogy az alakok a képen megjelennek, de nekem fura ez a színszűrőzés, ami okán a zöldek így vakítanak. Persze lehet mondani, hogy így egy emléknyom, egy felidézés történik, de ettől még fura marad technikailag a dolog. Azért mondom, hogy technikailag, mert egyébként jó lenne, csak mivel ezt globálisan és nem lokálisan használtad, így az arcok is furák lesznek, azoknak pedig nem kéne. (hegyi)
értékelés:

Római

Azt hiszem, valahogy úgy vagyok ezekkel a görbült tereket létrehozó szupernagylátószögű objektívekkel rajzolt képekkel, mint a panorámafotóval is, vakfolton van nálam jószerivel ez a világ. Értem, látom, de nem tudok vele mit kezdeni. Ez nem a te hibád, ez egy helyzet, amit én nem tudok valószínű megugrani. Az a nagy üres tér középen, hogy minden kiszorul szélre, szóval na. De adok rá három csillagot, meg elismerem, hogy biztos fontos és jó ez, csak én vagyok ehhez balfácán. (hegyi)
értékelés:

Sárga virágok

Nekem ez ugyanaz a vonal, mint az előző, és akár a sárga is lehet a kapocs, de a sztori is, ő Mariska, akinek a kertjéből az almát loptuk, kergetett a botjával, a kerítés leszaggatta a melegítőm, aztán mára megöregedett, a lánya látogatja csak, rendben tartja a portát, de a fát kivágatta. (hegyi)

Sárga négyzet

Szeretem azt, ahogy mint egy jó havert, elviszel a céltalannak tűnő lődörgéseidre, mintha azt mondanád, hát, figyelj, itt élek, nem eg nagy szám, de kedvelem, nézd ezt a semmibe vezető helyet, itt ültünk suli után a korláton és lóbáltuk a lábunkat gyerekként. Van hangulata, persze ha ez sorozat lenne, akkor azért valami vezérfonalat számon kérnék, ami formailag is segít összekötni a képeket, de így, ha egyedülálló képként nézem, ez nekem abszolút működik. (hegyi)

Üvegek

Szerintetek ez még fénykép, vagy inkább grafika?

Grrr, a függőleges, Tamáááás, plíííz. Na, szóval a kérdésre: lehetne fotó, igen, de nekem ez még nincs meg. Ez még csak egy teszt, ki kell találni ezt a színtorzítást, nem lehet egy az egyben rábízni egy szoftvertervezőre, hogy mi lesz a vége. Ugyanis ez más, mint amikor a lejárt filmmel játszik valaki, és bekapcsolja a véletlent, mint alkotótárs. Itt nincs véletlen. Nem tudom, mennyire vagyok érthető. Nem lehet imitálni a dolgot. Warhol nyomatai attól ütnek, hogy a kép maga is jó, ez itt is meglenne, és a képhez adekvát színeket keres, vagy komplementereket, és utána ezt elkezdi popularizálni az ismétlésekkel. Na jó, de az a lemez már lejárt, ahhoz túl erős volt, hogy imitálni lehessen vagy kelljen. Ha érdekel téged ez, márpedig régebben is volt ilyen kísérleted, akkor ki kell találni, hogy ezt hogyan hozod létre anélkül, hogy a PS effektre bíznád. (hegyi)

Éjszaka

Jó ez a hangulat, David Lynch Mulholland drive című filmje jutott eszembe, fene tudja miért, érzem, hogy valami történt, és az is biztos, hogy még történni fog, ez a feszültség jót tesz, kell. De van egy bajom Tamás, és ez akkor is bajom, ha értem, tökéletesen, hogy miért kedveled az eszköztelen fotografálást. Ez a horizont. Egy fok kábé, nem sok. De engem kivisz, nekem gyengíti, hogy nincs egyenesre hozva. Minden más működik, van feszültsége ennek a teleszöszöződött víznek, a part alig kivehető magányos részleteinek, a teliholdnak, szóval összeáll ez, csak ez a kis utómunka, kontroll, hogy aminek kell, annak egyenesnek kell lennie. Lehet elforgatni, de úgy, hogy akkor egy új koordinátarendszernek kell létrejönnie, lásd Féner. (hegyi)
értékelés:

Volent Öböl 2.

Finom ez a kép is, kedvelem, bár a másik hozzám közelebb áll, mert a csónakokkal ott nekem átélhetőbb mese jön létre, ez ahhoz képest inkább háttér marad, persze fene a pofámat, hogy várok itt is a csónakosra, nem minden nap kolbász, szóval ne is törődj, mit motyogok itt, ez a kép szuper. (hegyi)
értékelés:

Volent Öböl 1.

Ez finom, szép és szomorú, van benne valami nem evilági fényhatás. Újabban sok svéd, dán, norvég filmet, sorozatot nézek, ott vannak ilyen színek, ilyen komorságból épített érzelem, szóval Tamás, olvastam a kommented, ahol azt meséled, hogy kedveled a nem szép képeket, hát, akkor most ez egy rontott kép lenne? Mert ez szép. És ráadásul sikerült, legalábbis számomra giccshatáron belül maradnod. Egy kis orra koppintás, hogy azt a negyed fokot kábé, ami a vízszinteshez kéne, az óramutatóval egyedő irányba, talán így is veszteség nélkül lehet forgatni. (hegyi)
értékelés:

Üdv Tamás újra itt, örülök neked. És jó ez a kép is, jó a helyszín, nem kell magyarázni, mit látunk. Egy dolog, az időpont. Nem tudom pontosan, hogy jár a nap, de ha volna olyan időpont, amikor ez a hátsó udvar kevésbé bukik be, az azért lenne jobb, mert neked maradna több mozgástered, hogy utána az utómunkával mennyit módosítasz, de ha minden majdnem fekete, azt már nem lehet előrehozni tónusban eléggé veszteségek, zajosodás nélkül. Na, szóval a kép tetszik, amit meg írtam, nyilván akkor értelmezhető, ha a természet is a kezünkre játszik. Ha nem, akkor marad az utómunka. (hegyi)
értékelés:

Paprika

Paprika

Ez egy nagyon izgalmas játék. Gondolom kapott egy vörös szűrőt a paprika, ettől az egész bekeményedett, befeketedett, nem baj, mert nagyon jó játék lett ezekkel a párhuzamos csíkokkal. Úgy emeli ki ezt a növényt, hogy közben bele is simul – ennek a kettőssége adja ennek a képnek a dinamikáját. Gratulálok, ez a kép abszolút tíz pontos. (hegyi)

Bögrék

Bögrék

Most fedeztem fel ezt a leckét.

Nem tudok más lenni, mint szubjektív ezzel a képpel kapcsolatban. Lehet, hogy az eredeti jó, és rendben van, a ritmusok, amiket itt észreveszek, jók, ahogy látom, itt van egy fehér, egy fekete és egy króm színű bögre. Valószínű nem voltál elégedett a végeredménnyel, és ezért kezdtél el bindzsizni utólag a színnel. Az én viszonyrendszeremhez ez a hasmenéses szín nem jön be. Nem értem igazán, hogy miért ez az eléggé visszataszító színt hoztad. Az van, hogy amikor a digitális fotó elkezd valamilyen archaikus dologra hasonlítani akarni, és tulajdonképpen ezáltal elhazudni azt, hogy ő egy digitális fotó, és el akarja hitetni velem, hogy ez egy száz éve készült régi valami, ott nekem egy kicsit rizikós, mert ez nagyon ritkán működik, álságossá válik. Itt most egy szubjektív vélemény, lehet, hogy valaki pont ebbe a színvilágba szeret bele, de nekem ez nem barátom. Ne haragudj ezért, de abban maradtunk, hogy őszinték leszünk egymáshoz, ez nekem mache. (hegyi)