Ágy és ágynemű, Ágy és ágynemű

Nem akartam külön feltöltögetni őket, mert a téma, a cél, és sokminden ugyanaz, csak kicsit másként fotózva.

Vonaton

Egy korábbi fotósorozatomból dolgoztam ki egyet, korábban küldtem be egy verziót már ebből is. http://latszoter.hu/szakkor/gyors-tajkep

Töredékek - Balla Demeter kiállításán, Töredékek - Balla Demeter kiállításán, Töredékek - Balla Demeter kiállításán, Töredékek - Balla Demeter kiállításán, Töredékek - Balla Demeter kiállításán, Töredékek - Balla Demeter kiállításán

Balla Demeter művészi érzékenységű portréi, fotólenyomatai a magyar kultúra elmúlt évtizedeinek egyik legautentikusabb darabjai. Páratlan életművének egy szeletéből januárban nyílt kiállítás a Balassi Intézetben. Nem egyszerű arcképcsarnokban járunk. A kiállítás kurátora Kincses Károly fotómuzeológus, akinek rendezésében Balla Demeter csendéleteivel sugallott érzések mély, és emberi rezdülései ölelik a képeken ábrázolt művészeinket. A kiállítás 2017. március 22-ig ingyenesen megtekinthető minden nap 10-18 óra között. Művészeteket kedvelő, kultúránkat kedvelő barátaim, akik nem láttátok még e kiállítást, még megtehetitek!

IF Kávézó hangulat, IF Kávézó hangulat

A képen Gyárfás István (gitár) - Tóth Viktor (szaxofon)- Orbán György (bőgő). Háttérben a falakon Mester és tanítványai - Eifert János mesterkurzusának kiállítása.

A képekről: Nem sorozatként, hanem összehasonlítás miatt küldöm így be. Az első fotó négy kép összefűzéséből áll, többet visszaad a helyből. A második fotó egy kattintás ugyanazzal a 35mm-es (50mm ekvivalens) optikával. De mondom a hibákat is amit már most látok. Ülve maradtam, úgy fotóztam, főleg a kettesen látszik ez nagyon, ott fel sem emeltem annyira talán a gépet, már nem emlékszem. Előtérben ezek a kabátok nem túl jók, még ha laborálással csökkentettem is a hatásukat. Az első képnél pedig várhattam volna, amikor Tóth Viktor is fúj a szakszival, talán az szerencsésebb pillant lett volna. Kisebb technikai hibák is vannak, pl kicsit homályos, rossz volt az élességállítás, nem akartam vakuzni, sem a segédfényt használni, és közben nagy volt a rekesz, kicsi a mélységélesség. Ettől függetlenül a remek hangulatból azért talán csak átad valamit!

Pár csúcs

Itt az lepett meg, hogy ilyen pici területre hogy összerendeződtek hegyesszögek amelyek különböző rétegekből származnak.

Tányéros - újrafotózva, Tányéros - újrafotózva

Volt egy korábbi ilyen tányéros ezzel az alappal. Az alma nem túl tökéletes, nem tudtam szebbet szerezni. Itt most az is érdekes számomra, hogy elfogadható-e az alma alja is, vagy csak a teteje? Az alja nekem simább, jobb most ide, de Zsolttal arról beszéltünk egyszer, hogy nem annyira szerencsés.

Variációk rétegekre, Variációk rétegekre, Variációk rétegekre, Variációk rétegekre, Variációk rétegekre, Variációk rétegekre

Egy korábbi vázlatomon kezdtem el kísérletezgetni, annak eredményéből pár darab az alábbi sorozat. Rögtönzött naplójegyzet A ferdékhez egy gondolat, ott kifejezetten azt vizsgáltam, hogy a kis mélységélesség ezen a sík felületen hogyan használható. És általában igaz, hogy a tartalmi közlés mellett próbáltam a kompozíciós irányokat keresgetni ezen a bázis, de ebben a témában még komoly hiányosságokat érzek. Velem ilyenkor az történik, hogy lerakom egy időre, majd később felülvizsgálom őket.

Miért a hónap képe:

Február hónap képének Mészáros István Variációk rétegekre című sorozatát választom, ha konkrétan egyet kell kiszúrnom, akkor az a négyes vagy az ötös kép lenne. Jó elképzelés, jó kivitelezés, nagyon igényes munka. Szeretném megemlíteni, kik voltak még versenyben nálam a címért: nagyon tetszik Frantisek Balga Elmúlás és Átváltozás című képe, Gerlei Gábor Tulipánok című képe és szintén az első helyezett Mészáros István Quo Vadis sorozata. Mindenkinek további jó munkát, jó fényképezést kívánok! (Schummel Dénes)

Generációk

Van ez a nyolc vagy tíz éves fotóm, és a háromhatvanötösök heti generációk feladványáról beugrott, úgyhogy előkerestem. Itt nem kellett instruálni senkit semmire :)

Mélyportré a konyhaszekrényről

A konyhaszekrény fotózás nem egy izgalmas területe a fotográfiának. Na de ha a mélyére nézünk! Micsoda viszonyok, alá- és felérendeltségek, csillogások és árnyak bújnak meg benne!

Deszkázás a Főtéren

Kézi panoráma, a képek összefűzésénél hagytam, hogy áttűnjenek az elemek. Ez persze némi mosódást is okoz itt-ott.

Cote d'Azur

A színeket nem babráltam utólag, az eredeti kép is ilyen, csak kicsit fátyolosabb, és ez sajnos zajos is, meg, szóval nem az igazi alapanyag sem, meghaladta a gépem teljesítőképességét - meg bizonyára az enyémét is... Szóval nem vagyok nagyon elégedett ezzel, de gondoltam megmutatom, mert volt egyszer egy monokróm szín lecke is itt a Téren... És ez annak a megoldása, azt hiszem :)

Benézek

Mobil. Az ajtókukucskálón másképp még nem tudtam megoldani, mindig van valami. Igaz, ez így technikailag elég megviselt, viszont talán hozzátesz valami valóságközelit. Azt hiszem, ezért megyek vissza sokszor ahhoz a kukucskálóhoz.

Buzogánytorony kétszer, Buzogánytorony kétszer

A Fény és árnyék leckébe tesztem, bár nem igazán tökéletes, valahogy másként értem ezt a leckét. Anyiban azért mégis úgy érzem, hogy köze van, hogy mindkét fotó esti felvétel, de a fények, tükröződések, árnyak másképpen dolgoznak. Az első tegnapelőtt éjszaka készült a másik még ősszel. A téli kép fura vágásai az alkalmazott technika következményei. Az őszi fotón ezt megvágtam, a télinél az erdeti állapotban van, mert sokminden (szerintem) hangulatos elem leesne egyébként (kiváltképpen fájna az előtér megvágása). Mindkét fotó kézből készült panoráma - nincs sajnos felszerelésem - de míg a téli tükörreflexes, az őszi mobilos. (Ezen kézi megoldás miatt eleve annyira extra cikkcakkos a téli kép)