ablak

Lassúság. Kicsit elkerekedett szemmel bambulsz a mosogató felett a párás nyári napon. A rizsfőzés emléke az edény alján, a lombok a víz felszínén.

kazánház_2

Lyukasztás az egykori kémény kitörésnek és a mennyezetet, falakat behálózó csövek rajzolata. Megcsonkított épület és a használat itt maradt lenyomata.

Ezzel így kevésbé vagyok elégedett, a kompozíció nem győz meg. Lenn van az a létraszerű mittudoménmi, abból kéne több, fenn viszont simán vágnék, hiszen a kémény érthető, ami utána van, az már nem fontos. Nem tudom, hogy lehet-e ezt ismételni úgy, hogy az vedd figyelembe, hogy ami a képhatáron kívül van, az neked ott hozzá tud adni az élményhez, mi, a nézők viszont ebből semmit se látunk. (hegyi)

kazánház_1

a padló és a csőalagút keretezése, a simított beton és a szennyeződések. Száraz falevél lágy és a befoglaló beton kontrasztja. Próbálkozás a kép három térnegyedre osztására.

István, örülök a próbálkozásnak, ahogy írod és annak is, hogy újra látlak, várom a munkáid továbbra is. A kompozíció tetszik. A tónusokkal van problémám, leginkább az, hogy a mélyebb tónusok már közel feketék maradnak, így a kép azon része, ahol sötét van, tényleg kivehetetlen és emiatt billen fel az egyensúly. (hegyi)
értékelés:

Nagyhal

Ki tudja miért a zarándokházban felborogatták az asztalokat, de rendesen. Hiszen egy rendben, rend van.

Török utca

Hmm, azt hiszem értem, miért csináltad, de fentről lehetne a nyitó készség tetejéig vágni, mert akkor koncentráltabban a formavilág érvényesülhetne, mintsem a valóság, jobban tudna működni azt hiszem. Az álló képekkel az van, hogy talán még jobban kijön, ha lötyög a kompozíció, mint fekvő képek esetén, vagy inkább úgy mondom, hogy fekvő képnél ezek a kérdések elsőre is egyértelműbbek, könnyebben látja meg az ember a hibát és korrigálja eleve, mint állónál. (hegyi)
értékelés:

Magányos mandula

Nyár van. Áll a levegő, áll a munka. A hátsókertben áll ez a növendék mandulafa. Formája nekem Csontváry cédrusát idézi, csak a környezete tart minket a valóságban. Ez van. Ez is szép.

István, ejnye. ez akkor lenne szép, ha a mandula meg a ház lenne. De otthagytad a kábeleket a fán, a kötözőszalagot is, ami persze lehet, hogy kell, de akkor ha nem bírja magában addig, amíg fotózod, dobj oda egy szalmakalapot, szóval valahogy ezt a kuplerájt csökkenteni kell, hogy a fa forma minél inkább önmaga legyen. Ha lehet, ismételj, kérlek. (hegyi)

cudaridő

Bár a kép a felismerhetőség alsó határát súrolja, talán mégis ez a kategória.

Ami ebben nekem izgalmas lenne, az a fej, az arckifejezés, de ez most tizedét se teszi ki a képnek, miközben oké, értem én, hogy építészet, kör, minden, de a külső részek nem izgalmasak eléggé. (hegyi)

Piszkés tető 2.

Ez a védőépület tartalmazza a műszert.

0,6 fok. Jó, ezt nehezebb kontrollban tartani a sok amorf hóforma okán, de az épület burkolata segít. És ha már van járda, az izgalmasabb, mint a semmitmondó bokrok, jót is tenne az épületnek, ha kimozgatnád középről, és látnánk a zarándokokat is, akik ilyen időben se riadnak vissza. Ha már ott vannak, itt, ebben a kompozícióban kellenének jobban. (hegyi)
értékelés:

Piszkés tető - Szállásépület belül

A szállásépület nappalija, vagy közösségi tere. Szemben a két oldalról fűthető kályha és kandalló.

Aha, ez is dől. A lámpa gondolom lógott, szóval az lehet segítség, mert ezek a holmik általában függőlegesen lógnak. Te meg a falat állítottad függőbe, de a perspektívatorzítás az, ami elvitt az erdőbe. Amúgy a hely szuper, kedvelem ezeket a hatvanas éveket idéző szitukat. A bögre és a füzet nem kell. És mennyire jó lenne, ha valaki ezt felújítaná, és utána így visszarendezné, a lambéria nélkül. Nem tudom, én lábrázást kapok a lambériától, na ha valami van, ami kivisz az idegből, az a lambéria és a pvc padló. De ez nem von le a képből. Most erre megadom a 3-at, de csak úgy, hogy legközelebb a bögréért egyet leveszek, ha ott marad. (hegyi)
értékelés:

Piszkés tető 1.

Az MTA Piszkés tetőn található obszervatóriumában jártam. Kész időutazás a hely. Csillagászok nagyon jófejek voltak a fogcsikorgató hidegben is türelemmel körbevezettek minket. Fent a Szrogh György által tervezett szállás épület látszik.

István, nagyon kedvellek, hogy építészként a vízszintesek és a függőlegesek nem számottevően fontosak számodra, érzem én, hogy ez egy hosszú harc lesz köztünk, de hiszem, hogy eljutunk a célig. Szóval. Ez dől. És nem lenne szabad neki, tudod, statika. Kb fél fok. És ez számít, mert kibillen az egész. Isten bizony, fogok szervezni egy fotós sétát a városban, és kifigyellek, mert könnyen lehet, hogy a gép kézben tartásával van probléma. Olyan is szokott lenni, hogy kicsi a gép és a fotósnak az orra van útban. Na. Amúgy jó lenne, valami notesz az ott a rönkön? Az nem lenne rossz, ha lenne rajta valami felismerhetőbb holmi, de az se rossz, ha közelebb mégy és az már kikerül a képről. Szóval jókat látsz meg, de ha dől, jusson eszedbe, hogy Zsolt sírni fog. (hegyi)
értékelés:

podmaniczky

A földből azért mutatok indokolatlanul sokat mert tetszik a rend ami lent van és a fenti kuszaságnak tűnő rajzolat kontrasztja.

Ez jó alap lehet arra, hogy megismételd, átgondolva, mit is akarsz üzenni vele. Ugyanis most valahogy bizonytalan módon két út között vagyunk. Érdekes lehetne ez még lentebbről, kevesebb éggel, és autó nélkül, esetleg valami kósza gyalogossal inkább. És érdekes lehet ez picit fentebbről, kevesebb éggel, és több forgalommal. Azt neked kell tudni, mit akarsz mesélni, az elhagyott várost, vagy a nyüzsgést, az ember nyomait, vagy a struktúrát. (hegyi)
értékelés:

a zöldséges furgon nyitott ajtaja és a szórványosan megjelenő alakoknak sajátos hangulata volt. A zöldséges rekeszekből utólag kár hogy nem mutattam többet, így inkább zavaró vagy érthetetlen, magyarázatra szorul ami nem jó.

Azt hiszem, te magad is leelemezted ezt. Sokkal többet én se tudok mondani rá. Ez ennyi, zavaros és nem érteni, mit akartál vele mondani. (hegyi)