sejde
Virágmintás blues.

Kedves Gyula, ez az én szégyenem, de az én felelősségem is, hogy válaszolnom kell a beküldött munkákra - a szégyenem fogalom azt jelenti, hogy egy szót se értek a képből, a felelősségem fogalom pedig azt, hogy ami fölkerül az oldalra, arra megpróbálunk reagálni. Mivel a szégyen és felelősség szó egy mondatban helyezkedett el és összekapcsolódik, így a nem értem ezért nem tudok rá reagálni fogalom is összetartozik. A nem értem és nem tudok reagálni kapcsolathoz pedig sajnos csak azt tudom mondani, hogy így nem tudok adni disznót. Ugyanakkor ha úgy látod, hogy van megoldás az értelmezésre, akkor kérünk, segíts, nekem is és a többieknek is. (Szőke)

A Pedellus háza 2
Házi háború 2, és félve várom az ellencsapást.

Kedves Gyula, olyan érzésem volt ezt a képet megpillantva, mintha egy korai és ismeretlen, eddig sehol nem publikált Che Guevara képet látnánk, vegyítve avval, hogy a fotós maga Fidel Castro.
értékelés:

A Pedellus háza
Házi háború 1.

Kedves Gyula! Látom, hogy Zsolt élettere megihletett, és azt is érzékelem, hogy nagyon sok mindenről beszélgethettetek, kommunikálhattatok és ezalatt nagyon kevés idő maradt az egész épület és a kert lefotózására. Ez okozhatta azt, hogy a gyors munkába Zsolt öt köbméteres kerti tavában éppen ébredő halait és Demeter ebédlőjét, plusz még Zsolt növekvő hasát is egy képbe komponáltad. Meg kell tehát osztozzatok a disznókon. Egy neked, egy pedig Zsoltnak, hogy hagyta a pocakját képre kerülni, ez nem mindennapi bátorság.
értékelés: + Zsoltnak

stalker

Kétféleképpen tudjuk megközelíteni a képet, egyrészt onnan, amit a vásznon látunk, másrészt a cím alapján. Ha a cím nélkül látnánk a fotót, akkor mintha egy régi családi album egy kiragadott kockáját látnánk. Mi a Zsolttal saccoltunk: ő azt mondta, hogy körülbelül 10 évvel ezelőtti fotó, én közel 20 évre tippelek. A kép formailag minden tekintetben megfelel a családi emlékfotó kategóriájának: a dekomponáltsága, a kép nagyobb felületén lévő életlenségek, koszok - de ennek ellenére mégis trükkösen komponált üzenetet látunk, amelyben a perspektívának van elsődleges szerepe. Ebben a hosszú játszótéri pad segít nekünk, melynek egyenesei éppen a két főszereplő felé mutatnak, így a kép középpontja apa és fia, ahogyan apa biztonságot adóan körbeöleli a gyereket. De ez csak látszólagos biztonság, a kép nem vidámságot, hanem azt a mázgás, párás, szürke időszakot juttatja eszembe, amely még a Kőbányai Filmsúdió idejében a buszpályaudvarokat, a végtelen buszra várásokat, a művelődési házakat jelentette nekem. A szereplők magányosak, védtelenségük érzetét a pad perspektívája is erősíti, a lencse torzítása még erősíti ezt a távollétet. Olyanok, mint két sebezhető menekült, vagy mint két riadt vadállat.
   A másik megközelítés a cím alpján képzelhető el, de a válaszok ott is hasonlóak, ugyanis a Staklerban folyamatosan csatornákban, hosszú folyosókon, termeken át vándorolnak, menekülnek és ugyanígy védtelenek. Talán még az is elképzelhető, hogy Tarkovszkij Stalker című filmjének megjelenése körül készülhetett a kép. Mivel nem új munkáról van szó, egy disznó - Gyula lassan úgyis kiskondás lesz. (szőke)
értékelés:

Personal Jesus 2

Gyulám, nagyon jó az anyag, 2 disznó. A harmadik azért nincs, mert a digitális óra kitakarja a szakálladat. Fél szakáll nem szakáll. Nagyon jó osztású kép, izgalmasak a folthatások, a billenő tér, amit a kar formája húz vissza. (szőke)
értékelés:

Personal Jesus

Gyulánál lassan kezdjük megszokni, hogy mindig van a képben valami fanyar humor. Ha jól látom, a képen lévő faragott férfialak is szakállas, és a kép jobb szélén látható fényképész (hasonlóan ferdén tartott fejjel) szintén szakállas. Úgy érzem, nekem a nézőnek kell eldöntenem, hogy a két sötét szakállas fej közül melyikre értem a kép címét. Mivel a kép job oldalán lévő tükröződésben látható figurának is talán csak az egyik kezét látom a vállával, így olyan érzésem van, mintha az ő hiányzó keze a másik félkarú férfialakhoz is tartozhatna. Ebből arra következtetek, talán az alkotó szándéka az lehetett, hogy a két személy együtt értelmezendő netán összetartozik. Ha nem kapcsolódna a faragott férfiszoborhoz prekoncepcióm és csak egy vendéglátóipari egységben beszélgetnénk, két kávé mellett, azt is gondolhatnám, ikrek. Hmm, vajon egypetéjűek? De nem vagyunk vendéglátóipari egységben, hanem az Estiskolában, így hát csak örülni tudok ennek a hetvenes évek közepét idéző, Mozgó Világból itt maradt hangulatnak. Viszont Gyula az előző halszem optikás képéhez viszonyítva visszabújt a csigaházba, ezért tehát a csigabigaság miatt csak kettő a disznó. És ha tovább rosszalkodik és bújkál, még a kalapját is kicseréljük. Tessék olyan nyitott képeket is csinálni. (-szőke-)
értékelés:

halszem

Gyula, egyszerűen hozzá se tudok szólni, annyira meglepődtem, hogy épp ilyenre festettem a kis figurámat. Mivel itt ebből kettőt látok, az eleve két citromdisznó, a mosolyért külön extraként egy harmadik, mer‘ olyan csibészes. Mé‘ van kitakarva a néni? Dolgozz tovább magadon portréban. Filmet mikor küldesz? (-Szürke-)
értékelés:

23
Egyre jobban közeledek a perpillanathoz:)

Egyrészt eszembe juttatja Fellini Satyricon című filmjét, amely azért elgondolkodtató, de nem egy szórakoztató film. Arra szeretnék utalni, hogy maga a kép eléggé félelmetes. Itt is érvényben tartom a megjegyzésemet, hogy nagyon várjuk az új munkáidat. Szintén meglepő, hogy sokan alkalmazzák a bemutatkozás eszközeiben a maszkot. Vagy formailag, vagy ilyen mozzanatot keresnek, aminél a rejtőzködés az elsődleges. Nagyon kevesen vállalják az ötlet szintjén is saját magukat, elsődleges generáló tényező a rejtőzködés. Talán félünk kitenni magunkat a magunk esendő valóságában, a sebezhető, szerethető, érzelmes, törékeny embert?
értékelés:

Átfogó önarc
Nincsenek régi képek, csak új iskolák. Egy friss diplomásnak minden kép új.

A hetvenes évek Mozgó Világ című újságjában megjelent akkori fekete-fehér fotóit idézi számomra a két kép. Átgondolt, jól komponált, felzaklató manifesztumok. Kicsit érvényes erre az üzenetre is (a hegyi-féle vonulat...) a szomorúság. Tudom: ha ez van, ez van. De ha mégis... egy picit vidámabbak lennénk... Egy másik, de csak bizonytalan megjegyzés: mintha már az interneten láttam volna ezeket a képeket és ha ezt jól érzem, esetleg próbálj ide most készült önállóakat is küldeni. De nagyon örülünk. (-szőke-)
értékelés:

Replika café
Rátok gondoltam mikor fotóztam.

Nagyon örülünk az anyagnak, azt kicsit hiányoljuk, hogy Gyula emblematikus törzshelyéről keveset tudunk meg. Nevezetesen, hol van ez a vendéglátóipari egység? (Mennyi egy korsó sör?)(szőke)
értékelés:

Laandart1
Laandart2
Víz alatti képeket készítek, de mivel ott, a víz alatt, védőruha nélkül a nyomás elviselhetetlen, úgy gondoltam, hogy képeimet egyelőre inkább a parton hozom létre.

Kedves Gyula, a te képeiden is összetett üzenetrendszerrel találkozunk és ennek nagyon örülünk. Azért döntöttünk úgy, hogy mind a két képet jelentessük meg házi feladatként, mert együtt derül ki az összetett üzenet, válasz. A második kép adja a valódi megfejtést, mert látszólag a fotós személyes testrészét (a lábát) látjuk természeti környezetben és a kép ezt a primer kódot tálalja a néző elé. Ugyanakkor a második kép alsó szakaszán a már sokszor látott módon mégiscsak valós formájában is megjelenik a fotós, bár csak diszkréten, árnyék formájában. Ettől válik igazán személyessé a feladat megoldása. Viszont ha a lábak személyességét - amely egyfajta manifesztált, egyidejű animáció - egybevetjük a valós árnyékkal, amely akár még véletlenszerűen is kerülhetett a képbe (két kép összevetése), a hiteles bemutatkozás kisebb arányban van jelen. Így ezt a házi feladatot is a "védekezők" kategóriába soroljuk. A pedellussal egyetértésben egy citromdisznóra értékeljük.
   Szeretnénk kihangsúlyozni, hogy ugyanebben a kategóriában, kiskonda növelés érdekében, tőled is várjuk az újabb bemutatkozásodat. (- szőke -)
értékelés: