Apa és fia
A barátom az apukájával, egy kellemes délután az udvarban.:)

Itt Feri korai, etnoszociografikus korszakának híres képeiből látunk egy újabb megközelítést, erre olyannyira kell mindenkinek emlékeznie, hogy az Estiskola oldalára látogató Balla Demeter fotográfus is a Mácsai-féle fotós vonulat egyik darabját értékelte a legtöbbre és díjazta azt saját albumával, megjegyzem, hogy azért is lehetett így, mert Demeter akkor még nem látta ezt a fotót. Feri nagyon jól érzi azt, hogy a modellek mozgatásából adódó méretkülönbségekkel miképp tud történetet mesélni nekünk, jelen esetben az a szeretet és tisztelet, ahogy a fiú maga elé emeli az apát, az idős ember bölcsességet sugárzó tekintete, a fiú szeretetteli mosolya és a kettő összhatása van működésbe hozva kompozícióval és a megfelelő pillanat elkapásával. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Talán ide téved még valaki ezért elmondom, hogy ezen a képen, Viktor barátom, és az apja látható. Viktor, valahányszor szóba kerül apukája, mindég nagy tisztelettel és szeretettel beszél róla. Tehát András kitűnően elemzi a szereplők kapcsolatát, egymáshoz való viszonyukat, Én viszont csak arra koncentráltam fényképezéskor, hogy az "öregnek" milyen jó karakteres arca van, és milyen szerencse, hogy Viktor fiatal arca emeli, ellenpontozza az apjáét, és még egy kicsit balra léptem, hogy az alakok a helyükre kerüljenek a képen, és katt. A "korai, etnoszociografikus korszakomon" meg jót nevettünk, a lányom szekált is vele fél délután. :):)

Tamás, az úgy tömegében rossz lenne.

Én úgy gondoltam, hogy a fiú lenne balról az apa pedig jobbról. Így a fiú az apjára az időtengelyen (koordináta rendszer) előre nézne, mert ugye az őseink előttünk járnak. Magyarán egy függőleges tengely körüli tükrözés.....

Kedves Feri, mivel nem figyeltem erre a fontos infóra, nem tudom, hogy digitális kamerával dolgozol, vagy sem. Ha igen, akkor ugye tudod magad "ellenőrizni" a felvétel után. Ha nem digitális, akkor érdemes lenne esetleg több nem teljesen különböző módon komponnált képet készítened...pl. több különböző expozíciót. Esetleg állványt használnék, ami sokat segít...

Az arcok egymáshoz és a kép keretéhez való viszonya nekem nagyon tetszik. Ezen valamit módosít ugyan kiégett rész, de épp csak annyit, hogy érdemes beszélni róla egy picit. Ami fontosabb, az az előbbi, és még az, hogy a két arckifejezés közti különbség is nagyon sokat segít egy jó értelmű feszültség megteremtésében.

Tetszenek ezek a kettős portréid, Feri.

hát, az lenne aztán a legrosszabb döntés.

Zsolt! Talán arra gondolt Tamás, hogy a háttérben kellene lenni az apának.:)

tamás, mi van az idővonallal? jajjajj, ha már én se értem...

Feldolgozhattad volna külön rétegen is az apa ráncait. Szerintem ez egy jó erős színes képen jobban kihozná a ráncokat. Egyébként tetszik. Talán megforgattam volna a függ tengely körül, hogy az idővonalak passzoljanak.

Dénes! Annyit dolgoztam ezen a képen amire ki szedtem azt a csomó szir-szart zavaró elemeket a háttérből, hogy talán még egy képpel sem vacakoltam ennyit. Már nem is emlékszem, hogy maradt ott az a világos folt, bár szerintem a kép hangulatán nem változtatna jelentősen, ha módosítanám. Az erős kontrasztra meg azért volt szükség, hogy az apa arcán a barázdák jobban látszódjanak.

szép,... engem zavar kicsit az erős fehér izzás ketejük kzt bár ha jól sejtem ez kiemeli az arcokat és kiveszi a valós térből...nekem azé kicsit sok...mivel szépek nekem itt lehetne egy kicsit itt kevésbbé kontrasztos -lehet nem jó kifejezést használok- hogy fel kelljen fedeznem dolgoznom kelljen az arcokért a háttérből való aktív kiemeléssel...

Gratulálok, nagyon jó kép! Érdekes az idő és a hasonlóság játéka.

Új hozzászólás