Szakkör

Rózsa közeli

Rózsa közeli

Tamás azt írta, érdekelné a közeli, úgyhogy megcsináltam azt is.

Rózsák

Rózsák

Felhívták a figyelmem, milyen szépen száradtak el a rózsák, esetleg fényképezzem le. Ez lett belőle.

Ildika

Ildika

Szeretnék még egy önportrét feltölteni, mert az előzőt igyekeztem rövidre zárni. Ezen a képen a kevésbé lelkes énem látszik, bár valójában ebben az állapotban vagyok tökéletesen alkotásra hajlamos. Ez még a régi Konica Minolta gépem, ami 4 db ceruzaelemmel működött, ráadásul az elemtartó kis ajtó egyfolytában lejárt, és hajgumikkal fogtam hozzá a géphez. Néha minden erőlködésem ellenére is a legváratlanabb pillanatban kapcsolt ki. De sok jó fotót csináltam vele.

Tetők

Tetők

A Pumuklit mindenki ismeri. :) A tetők az egyik kedvenc témám. De bármelyik tetős történethez lövök szívesen egy tetős képet. VSCOCam-mel szerkesztem őket.

Október

Október

Csömörhöz tartozik egy erdő is, és hazafelé sokszor megyek haza az erdőn keresztül. Ezek a fák, októberbe öltözve, már régóta várhatták, hogy végre észrevegyem őket. :)

Csömöri utca

Csömöri utca

Csömör, a Budapest melletti kis község csupa ilyen utcából áll, legalábbis a régifalu részen. Ezek között az utcák között lakom már lassan 10 éve, mióta a 16. kerületből végleg kiköltöztünk ide. Mesekönyv-illusztrációknak is beillenének. (A színeket a VSCOCam szerkesztőprogrammal szerkesztettem.)

Tanulmány

Tanulmány

A csendélet készítésénél két problémával találkozunk. Az egyik az, hogy a kép nem elég bonyolult, a másik pedig az, hogy a kép nem elég egyszerű. Vagyis, megmarad a tanulmány szintjén. Az a helyzet, hogy elfogadható tanulmányt csinálni sem könnyű feladat ebben a műfajban. Hogy miért? Mert nincs érdekes esemény, nem elég a hirtelen felismerés képessége (ami a riporterek erénye), a dolgot ki kell találni, fel kell építeni és a legkisebb hiba is tönkreteszi. Vagyis, ez egy velejéig képzőművészeti műfaj. És ebben a festő sok előnnyel rendelkezik. A fotóst köti az objektív. Nem tudjuk egy kicsit itt megnövelni, ott meg lekicsinyíteni a tárgyakat. (Mármint, az exponálás után.) A gépi rögzítés kínosan nehézkes. Ha mestert és példaképet keresünk, a Látszótereseknek nem kell messzire menniük. Balla Demeter két képe az elég egyszerű és az elég bonyolult problematikáját is megoldja. Az egyszerűséget a Holdfénynél, a bonyolultságot a Csendélet esőben. Régóta ismerem ezeket a képeket, de még mindig katartikus hatással vannak rám. Itt megjegyezném, hogy nem vagyok egy hízelkedő alkat, ezt Zsolt igazolhatja. Azért írtam le ezen gondolataimat, mert nem vezet messzire, ha mindenki csak a saját képeivel törődik. Persze nem az a cél, hogy mindenkiből Balla Demeter legyen. De az lehetne, hogy közelebb kerüljünk a kiemelkedő művekhez, és talán az is, hogy magunkból kihozzuk azt ami adatott. Hogy legalább azt megkeressük, ami mi vagyunk.

The lines of my hand

The lines of my hand

Ezen a képen kezet fogok Robert Frank svájci-amerikai fotóssal. Ő az egyik kedvenc fotósom.

Kettőskép

Kettőskép

Kár, hogy a leckék között nincs képpár.