Fotószakkör

Harmónia, kő és víz

Harmónia, kő és víz

Ezt a képet egy gyermekeimmel töltött séta során lőttem. (Az utóbbi években bár mindegyiket :D ) Nagyon szeretem ezt a kővé dermedt homokpadot, a kis mélyedésekben maradt vizeivel, amikben néha kicsi rákok vagy halak is bent rekednek, míg a következő dagály meg nem érkezik. A fekete simára csiszolódott kavicsokkal és ezzel az élénk zöld színű mohával gyönyörű képeket tudnak alkotni. Csak meg kell keresni őket... :)

Halászház

Halászház

Ez a ház látott már számtalan apályt, dagályt az óceán folytonos és örök táncát ahogy a partot nyaldossa. Lakói ki tudja hova lettek, falait a sós levegő emészti de kerítése kövei még mindig állhatatosan vigyázzák őt.

Energia

Energia

Pénteken részleges napfogyatkozás lesz. Ha valaki esetleg nem hallott volna róla. Talán nem lesz annyira látványos, mint az 1999-es(?) teljes, de azért megéri majd fél 10 környékén eldobni a munkát egy kis időre. Spec védőszemüveg kötelező. A gépek elé is természetesen kell valami, ha valaki fotózni szeretné.

Alvós baba...

Alvós baba...

emlékek nélkül, olcsón

Ahogy gondolom, ez a piacok csodás és félelmetes világából egy részlet, a helyzetből kihoztad a maximumot, van meséje, mondjuk hogy azok a muffinsütőhöz hasonlatos izék mik, azt nem tudom, de nem baj. Drágán adták? Megvetted? Jó kis szereplők lehetnének belőlük. Egy dolog a képről, értem a varrógépláb indokolta maszkolást, de egy picit talán az én ízlésemhez ez már sok, kevesebbel több maradna a történetből az esztétika ellenében, nem lenne talán baj. (hegyi)

lépcsőházi növény

lépcsőházi növény

Viki, ezt jó látni, finom, érdekes dolgokra lehet alkalmas, gondolom Mapplethorpe növényeit ismered, mennyi erotika, mennyi érzelem lehet egy ilyen dologban, szóval jó az irány. Talán a bal alsó rész, ahol a levél fordul és ettől árnyékos, ott egy pici derítés majd elkel az új és szép derítőlapoddal. :) (hegyi)

Droth von at - mintázat 2

Droth von at - mintázat 2

Feri, én most ezt a két képet egyben elemezném, mert ahogy látom, nem történt más, mint egy 90 fokos elforgatás. A megfigyelés jó, a beállítás is, és az is fontos, hogy észrevegyél ilyen apró finomságokat. A továbblépés az lehet, ha mindez valamiféle tartalmat is kaphat, akár előtér, akár háttér viszonylatában. (hegyi)

Droth von at - mintázat

Droth von at - mintázat

Esőcseppek és a drótkerítés mintázatának elforgatott megjelenítése.

Önarckép 2

Önarckép 2

Az előbbi kép másik megoldása.

Namost, az van Viki, hogy ezt az amúgy biztos meleg és biztos szépnek mondható pulóvert hagyni kéne a francba. Vagy csináld meg aktban, vagy keress valami rongyos melltartót, tehát vagy vidd el a lírába és onnan hozd vissza a tollal, vagy vidd el kőkemény punkba, amit aztán a statikus jógapóz akár visszahoz, a kulcs megint azt mondom, nem az, ahogy a kép készül, szakmailag jó lenne a kép. Az a probléma, hogy ha belül nincs átélve, akkor ez csak egy póz másolása valamibe, egy új környezetbe, de a miértre nem ad választ. Vagy az van, hogy megcsinálsz mások képeiből ami tetszik magaddal, érdekes és izgalmas, nem véletlen, hogy lett ilyen leckénk és én örülnék, ha elkezdenétek - avagy csináld úgy, hogy az te legyél, legyen akkor csak egy ihletadó a kiindulási kép. De told bele magad. (hegyi)

önarckép

önarckép

Ezt akartam, de nem sikerült.

Két képet kaptunk azzal, hogy egyik se az, amit szerettél volna, Patti Smithről készült képet szeretted volna megidézni, és azt gondolom, hogy nem a fotós képességeid hiányoznak hozzá, hanem a pontosítása annak, hogy azon a képen mit is látsz, mi a lényeg. Nem a toll. Az csak eszköz. A gesztus, az a nagyon fontos, ahogy az arc és a kezek gesztusa játszik, ahogy dinamizál. Ehhez képest lesz csak jelentése a tollnak. Ugyanis nagyon erős, visszafojtottan agresszív az, ahogy Smith áll, a vádló tekintet, a magyarázáás közbeni karok, és ehhez a vad dühhöz képest izgalmas, hogy ott egy toll, ami a könnyedség szinonimája lenne, de minden más ellent akar ennek mondani, még a házak kattogó kockái is, szóval amit mutatsz, a kettőből ez az, ami izgalmasabb kompozíció, de azzal, hogy az arcot szétkaszabolod és takarod, azzal a tollat tök más kontextusba helyezed. Elbújsz egy toll mögé. Ez is hordoz érdekes kérdéseket, ha nem lenne az előkép és a cél pontosan felvázolva, azt mondanám, hogy egy jó kép, mesél rólad, a kettősségről, ami benned van, az agressziód és a félénk bizonytalanságod, de az más, mint Patti Smith kérlelhetetlen keménysége. (hegyi)

Horror

Horror

Egy borús napon unalmamban babát fényképeztem, amikor egyszer csak valaki belépett a képbe......

Azzal kezdem, ami a legkevésbé tűnhet fontosnak, a monitorral, mint ellenőrző eszközzel - azaz, hogy érdemes kalibrálni, mert akkor a tónusok helyükre kerülnek. De addig is, amíg ez megtörténik, ha megnézed a tónusgörbét, azt fogod látni, hogy legalább 10, de lehet hogy még több százaléknyi a tetejéből, azaz a fehérekből hiányzik. Nem mondom, hogy ki kell húzni egészen a tetejéig, mert érvényes az is, ha valamit nem akarunk kopogósan kontrasztosra venni, de most egy szürke fátyol van az egészen, amitől nem tud működni, lefojtott lesz, nem él, koszos a hatása. A sejtelmességet a középtónusokkal, és az alsó harmaddal lehet emelni, a csúcsok, a felső harmad az nem jó, ha ennyire hiányos. A jelenet beállítása jó, ha szerzel valami szobanövényt, létre lehetne hozni egy szituációt is akár, érdekes játék lenne. (hegyi)