Fotószakkör

18. HetiHegyi - Az állásfoglalás felelőssége

Hol húzódik a határ a fotóetikában, orientálás vagy manipuláció, állásfoglalás-e a portréfotózás a sajtófotográfiában. Pintér Béla és Matolcsy, Steve McCurry és hajléktalanok a flaszteren, néhány gondolat békeidőre és akár háborús helyzetekre is. Kommentekben várjuk a hozzászólásokat, kérdéseket, hogy szeretnétek-e olyan részeket is, ahol sajtóban megjelent képekről beszélgethetünk, az előző műsorokat pedig a HetiHegyi kategória alatt találjátok.

Kicsit tágabb családi kör

Kicsit tágabb családi kör

Bocsánat, hogy nagyon családi fotókat küldök be. Ez például 2014-es, és a számomra nyilvánvaló családi kapcsolatokon kívül többek között azért is szeretem, mert mind a nyolc alakot nagyon jó pillanatban sikerült elkapni. Egy kis kompakttal készült amúgy, időzítővel.

Családi kör

Családi kör

Ez egy családi családfotó, olyan nagyon hagyományos, összeálltunk, és mosolyogjatok a kamerába, én meg távkioldóztam és elég béna pofát is vágtam. Gondoltam bemutatom a szűkebb családomat is, ne csak az őrült önképeket lásd/lássátok tőlem.

Súlyozási kísérlet a szaabdságszoborral

Súlyozási kísérlet a szaabdságszoborral

Jobb híján csak ez a besorolás. Bár van rajta két épített tárgy, de azért nem az a jellemző. A szobor súlyát keresgélem, ilyen piciben is bevonzza-e kellően a tekintet, szemben a nappal, meg az erős oszloppal? Elég az a kontrasztos pötty a völgyben, amihez próbáltam igazítani a vertikumot?

Az almás csendélet párja

Az almás csendélet párja

Még a másik tojásos almással fotóztam, azt hitte, ezt is beküldtem, talán jó lesz hasonlítási alapnak.

Fantasztikus négyes

Fantasztikus négyes

Kicsit elfogult szülői fotó. Gyermekeim és családi barátok gyermekei tizenévvel ezelőtt. Még filmre fotóztam, most csak reproztam, a keret meg - bocsánat - egy képi effekt, más céllal készült eredetileg, nem ide. A beküldés oka inkább a négy kisgyermek tekintete, illetve gondoltam, beküldözgetek korábbi kattintgatásokat is, ilyet is, olyat is, már ha lehet, vagy van ennek is létjogosultsága. Lehet, hogy lehet azokról is beszélni, vagy mondani valamit majd...

17. HetiHegyi - Mit és miért fotózol?

Jóllehet ezzel az adással kellett volna kezdeni a sorozatot, mert a 17. HetiHegyi témája a legelső kérdés, amivel az újdonsült fotómasina tulaj szembesül: mit fotózzak? De emellett azt a kérdést is fontos feltenni magunknak, miért fotózunk? Nincsenek jó és rossz válaszok, de a miért és a mit összefügghet egymással. Kommentekben továbbra is várjuk a hozzászólásokat, kérdéseket, az előző műsorokat pedig a HetiHegyi kategória alatt találjátok.

Demeter Katinál

Demeter Katinál

Műcsarnok, 2016, Demeter Baricz Kati képei előtt

Demeter Balázsnál

Demeter Balázsnál

Műcsarnok, 2016, Demeter Telek Balázs képei előtt.

16. HetiHegyi - Csendélet, gyümölcsök, tárgyak

A 16. HetiHegyiben belekezdünk a csendélet témakörébe. Az első lépések, a gyümölcsök beszerzése, mire figyelünk, mi a fontos szempont a vásárlásnál, hogyan születik egy csendélet, mi a szerepe a fények játékának, és hagyjuk-e megrohadni a banánt. A sorozat a későbbiekben folytatódik majd ezzel a témával, itt a bevezetőben leginkább azt szeretnénk tisztázni, mi és hogyan alkalmas arra, hogy csendélet szereplő legyen belőle. Magáról a csendélet fogalmáról a 25. leckénknél is érdemes olvasni, valamit fontos meghallgatni azt is, mit mond Balla Demeter a csendéletről. Ezt a hanganyagot a bejegyzés végén találjátok, kommentekben várjuk a további hozzászólásokat, az előző műsorokat pedig a HetiHegyi kategória alatt találjátok.

Balla Demeter a csendéletről