Jamaica felett

Ezt a képet azért tartom jónak, mert őrületesen ott van benne mindaz az érzelem, mindaz az érzelmi kapcsolódás, ami valószínűleg neki latin világot jelenti; minden, az érzékiséget, az érzelmeket, az életet, a gyökércsakrát jelenti; valójában ugye a képen torzított színeket, zöldeket, vöröseket, sárgákat, narancsokat látunk, konkrét formát nem nagyon látunk, noha sejthetően felhők úsznak előttünk. Viszont azzal, hogy a sötét tónusokat a kép felső részére helyezi el, festészeti szempontból mondva, és az alsó részre hagyja meg a világosokat, óriási erővel nyomja lefelé a dinamikát, ami egyfolytában a kép szélén ki akar ugrani, és vissza akar kerülni felülre, ahol nyugodtabb és megszokottabb lehetne, tehát végig egy vibráció, egy folyamatos mozgás van a képen. Mint színtanulmányt tartom fontosnak, az, hogy a vágy leckére került, természetesen egy érzéki kép, és így itt ezt el lehet fogadni, de én továbbra is mondom, hogy a vágy kategóriában Camilla te is lehetsz egy kicsit szemérmetlenebb; azt én értem, hogy a színekkel dolgozol, de valójában mintha mindenki egy kicsit félne ezektől a fogalmaktól; megvan a három disznó, de egy kicsit körözünk e körül. Ez egy nagyon egyszerű festői színtanulmány, ahol a színek értéke, egymáshoz helyezése és az ezekből fakadó energiákkal egy szép kis akvarelljátékot látunk és én örülök neki. Még beidézném ide Turner nevét az Estiklopédiából, és ez nagyon fontos itt az ő festészete mert az pontosan ezekről a fényekről szól, tengerek fölött viharok és hasonlók, és félelmetesen térbelien és naturálisan tudja ezeket ábrázolni. (szőke-hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

természetesen utánanézek Turner-nek is. ...very much

...bocsánat, "szőke-hegyi", tehát András és Zsolt!:)

András, ha én a vágy kategóriában kicsit szemérmetlenebb leszek, hááát arra meg kell érnem. Azt hiszem.

Új hozzászólás