Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka
Kifli-zsemle-molnárka

Így készül a kifli, zsemle.

Húsz képből álló sorozatot kapunk Gábortól. A környezet ugyanaz, mint az előzőekben látott kenyérgyári környezet, és a munkafolyamat hasonlatos a kenyérkészítéshez, bár a végtermék picit más. A két képsor között van egy kis technikai különbség: az, hogy az előző kenyeres képsorhoz én vettem a bátorságot, és utólag hozzányúltam, és megpróbáltam kiegyenlíteni a színeket, itt Gábor kifejezett kérése volt, hogy hagyjam úgy, ahogy ő azt beküldte, és ne változtassak rajta. Erre nem érkezett eddig megfejtés, ezt nem nagyon figyelte a társaság meg, nem is biztos, hogy így egymás mellé állítva olyan egyszerűen előjön, mint különbség, nekem ez a szürke fátyolos, sárgás-zöldes árnyalat elidegenítő a helyzettől, de hát ízlések és pofonok különbözőek. Ami a képsort illeti, megint ugyanazt tudom mondani, mint amit az előző képsornál, hogy menjünk még el, dolgozzunk ott, azért, mert Gábornak egy döntést magában meg kellene hoznia. Azt, hogy kiszolgáljuk a megrendelőt, és tényszerű képeket készítünk, ez lehet egy feladat, ezt korrektül meg lehet csinálni, vagy emellett szakítunk arra időt, hogy saját magunknak háztájiban dolgozzunk, és a saját érzelmi megközelítésünket keressük. Itt most ez keveredik. A sorozatban kb. fele-fele arányban vannak az úgynevezett lírai megközelítések, és a tárgyias riporthelyzetek. Én nem vagyok abban biztos, hogy a riporthelyzet az, ami egyébként hosszú távon most itt megoldás lehet. Ha azt veszem, hogy a megrendelőnek az az elvárása, hogy hangulatképeket, élményeket adjunk át a vevőknek, tehát azt, hogy amit ő hazavisz, és a kis reggeliző asztalán jóízűen elfogyaszt, az hogy is készül, és az emberi hozzáadott érték miben is rejlik, akkor én nem a tárgyias megközelítést választanám. Nem kötelező ezzel egyetérteni, de szerintem akkor ütős egy ilyen helyzet, ha bátran merünk ezzel dolgozni. Erre van is példa a képsorban: a 4. kép izgalmas már attól, hogy mozgást ábrázol, a 9. kép, ezzel a kínai hadsereg hangulatát hozó zsemlére előkészített tészta-katonákkal, vagy amikor a kiflit sodorja a tálcán az egyik péklegény. Ezek nekem sokkal izgalmasabbak, és többet árulnak el a helyzetről. Én ezeket kedvelem. Ha a munkafolyamatot nézzük, akkor a 17.-es kép ahol a pék dolgozik a kemencénél, és a segéd viszi a tálcán neki a zsemléket, az is egy dinamikusabb megközelítés. Én ezekkel többre tudok menni. Ennél a képsornál is ezt a döntést jó előbb-utóbb meghozni, én remélem, hogy vissza tudsz menni oda dolgozni. Még annyi, hogy megint sok a kép. Húsz képet megun a néző, ennyi képpel nem tud mit kezdeni, ebben nincsen több 8-10 képnél. El kell tudnod dönteni, hogy mi az, ami ebben fontos. Itt is vannak olyan képek, amik vagy kompozícióban, vagy a helyzetértelmezésben nem biztos, hogy annyira erősek. Várnám azt a fajta helyzetet, ahol nekem át tud jönni az, hogy miért is annyira lelkes Gerlei, amikor arról van szó, hogy menjünk a pékségbe fotózni. Én ott voltam, láttam, hogy teljesen izgalmi állapotba került Gábor, és azt lenne jó látni, hogy a képeken ez visszajöjjön, mert most az az érzésem, hogy túl van kontrollálva a belső elragadtatottságod. Valahol ezzel kellene valamit kezdeni. Ez a kérdés nem biztos, hogy elsősorban a fotóteljesítményt kéri számon, hanem azt, hogy miután ez most elkészült, szerintem most már eltelt annyi idő, hogy az ember végiggondolja, hogy őt ebben mi izgatja, és azzal kezd el foglalkozni. Arra is kíváncsi lennék, hogy a két képsorozatból milyen új sorozatot raknál össze, ami a te sorozatod, ami a Gábor helyzetét mutatja ezekkel a képekkel, amiket itt látunk. A kenyeret és a zsemlét nyugodtan össze lehet pászítani, ebből a szempontból tökéletesen mindegy, hogy kenyér készül-e, vagy zsemle. (hegyi)

Hozzászólások

Ja, a vaku. Nem szeretem, szinte biztosan azért, mert nem értek hozzá. Meg nincs is rendes vakum. Szerintem a vakuval fotózás egy külön tudomány, aminek még az alapjait se látom. Szóval egyelőre kerülöm.

Köszi. Az ISO nem volt annyira vészes. 400-ig tudtam lemenni, ezzel feláldozva a mélységélességet, de ez annyira nem zavart. Meg persze ez 1/10 mp időt jelent, ami azt jelenti, hogy nem feltétlen csak a mozgó alanyok mozdulnak be, ami részben cél is volt, de jópár kép komplett be is mozdult és ment a kukába. A fényviszonyokkal sokkal nagyobb gond volt, hogy ótvar neonok vannak, amit legnagyobb igyekezettel sem tudtam a gépen rendesen korrigálni, úgyhogy a képeket utólag kellett szinkorrigálni. Ezt egyébként próbáltuk egy bazi normál izzós lámpával ellensúlyozni, mérsékelt sikerrel.
Nagyon jól látod, hogy a dologban a fő nehézséget az okozta, hogy ott nem állt meg a munka a kedvemért, (szerencsére) úgyhogy kellett félrugrálni a péklapát nyele elől, és nem volt egyszerű megtalálni egy-egy olyan pontot a pékségben, ahonnan azt látom amit akarok és ugyanakkor nem is vagyok nagyon útban. Mindenestre örülök, hogy tetszik.

Ez egy nagyon szep munka Gabor. Eleg nehez terep egy olyan helyen fotozni ahol komoly es preciz munka folyik, de flash-el meg nem probalkoztal? Ez egy fantasztikus szeria de ugy latom, hogy a rossz fenyviszonyok miatt komoly ISO szamokon lettek a kepek love - ez nyomtatasnal problema lehet.
Szerintem jol szerkesztett - informative es teljesen ura vagy annak, hogy mit akartal atadni. Engem szemelyesen a landscape/portrait dolog nem zavar. Ha a narrativa igy kivanta akkor ezt raeroltetheted a nezore, mert az allo/fekvo kepek arany jo. El tudom kepzelni, hogy esetleg kinyomtatva, a falon is jol nezne ki.
Nagyon elvezem ezt a sorozatot.

nem számoltam, csak az szétesik mire a végére érek ez meg nem. nem tudom mitől van ez az érzésem, a képek külön-külön ott sem ócskák.
(az álló-fekvővel meg csak azt mondom, hogy ha egységes a képforma egy sorozatban az mindig könnyíti a néző dolgát, ezt mindig át szoktam gondolni még az első kattintás előtt, hogy milyenek lesznek a képelemek(a kilátókat általában messziről lehet csak fekvőben befogni a keresőben), hogy mit akarok vele kifejezni (az álló nekem inkább dinamikus, a fekvő statikus témákhoz passzol), aztán persze van, hogy történnek olyan dolgok, hogy váltani kell, akkor is ha az ember nem azt tervezte. ha nem egységes akkor jól kell variálni ahhoz, hogy ne zavarjon be. ismerek olyan embert aki ha nem egységes egy sorozat akkor már meg sem nézi a képeket - ez mondjuk szerintem azért egy modoros butaság - én az elmúlt évben direkt játszottam a sorozataimnál azzal, hogy mit tudok kihozni egy-egy váltással, lásd itt pl. a pókeres képeket ahol hitem szerint indokolt az etűd hangulathoz társítani egy új perspektívát mutató darabot is, de volt durvább is: http://href.hu/x/ecse egy hét alatt 500 álló és egy fekvő kép készült. ennél valahogy neked jó ritmusban maradnak a dolgok, míg a másikban ez is hozzájárul ahhoz, hogy nekem ne működjön)

Azért azt szögezzük le, hogy a másik sorozat 21 kép, ez meg 20. Szóval nem a számosság a különbség, hanem vagy azok ócskább képek, vagy nem sikerült ívbe szerkeszteni őket. Az álló-fekvővel meg itt se törődtem, mert a folyamat meghatározta a sorrendet.

no. *** ez már olyan Gerleis - legtöbbünket megszégyenítően összerakott - riport! összeszedett, lineárisan követhető, képileg egységes, elviselhetően sok képpel, a kifli-zsemle készítésen túl, még a pékségben dolgozókat is bemutatja annyira, hogy kedvem legyen kezet fogni velük, megköszönni a munkájukat.
(nekem a másik - bár gyün átfele a kenyér illat - kissé szétszórt, zavaróan sok a kép, zavaró - ami itt működik - az álló, fekvő, erősen vágott képek váltakozása. összességében olyan mintha szelektálás nélkül kerültek volna ki a képek. nekemnek)

Új hozzászólás