Kockák
Kockák
Kockák
Kockák
Kockák

Erről beszéltem, itt van egy olyan sorozat, egy olyan etűd, amit az Eltűnő világ leckébe is tökéletesen odaillőnek érzek, ahol Ágnesnek már köze van ehhez az egészhez. Az első képen témafelvetés van: Ágnes kutatott a családi hagyományban, vagy el akarta rakni a kis házikabátját, és nem volt hely a fiókban, kiborult a fiók, és ideömlött elénk egy csomó üveg nélküli diakeret, S-es méret, magyar szabvány 5531. Zseniális, és ezek a színek is önmagukért beszélnek. Ezek valószínű, hogy a 60-as évek vége, 70-es évek eleje lehet, akkor indult el az, hogy nem csak papír tok van, hanem vannak műanyag tokok is, ráadásul ilyen teljesen valószínűtlen színekben. Gondolom, hogy ennek volt valami dizájn értéke akkoriban. Ez mostanában a szocialista popart. A második kép mutat egy eszközt, zseniális, ez is teljesen autentikus és ez még hagyján, de Ágnes észrevett valamit. Azt, hogy ha kellően erős fényben ábrázolja ezt az egész helyzetet, akkor azon az asztallapon ott lesz egy forma, oda vetítődik. Ez azért érdekes, mert ez egy optikai megfigyelés, viszont ezt a néző, aki nem szakavatott, nem fogja tudni, hogy itt most mit vett észre Ágnes, mert jajistenem mekkora ötlet, de az érzelmi megközelítéshez nagyon is hozzátesz, amihez gratulálok, mert ez egy fontos dolog. Itt már látjuk az első képet, sejtjük, nagyon nézegeti az ember, hogy ott van valami kisember, meg egy nagy ember, de erről aztán utána kapunk ízelítőt is, mert Ágnes belebújtatta a kis kameráját ebbe a nézőkébe, lefényképezte, és itt látjuk a kis Ágnest a kis görbe lábaival húzza ezt az UFO-t valahol. Szerintem egyébként sikerült fordítva betenni ezt a diapozítívot, mert fordítva olvasható a háttérben a felirat. De sebaj, akkor itt szerintem ez Mammucs lesz, és Ágnes. Az a sapka meg a kantáros nadrág még hagyján, de most kiderült, hogy Mammucs tulajdonképpen egy ős-hippi. Az a cipő, a nadrág, a blúz nagyon komoly. Itt már mindent értünk, amikor Ágnesben benne van a kehe, ő honnan örökölte. A következő kép egy vidám fényképfelvétel. Gondolom, hogy egy nagyszülő lehet a képen. Azt nem teljesen értem, hogy miért lett ez ilyen kék, valószínűleg az előhívásnál történhetett valami, és Ágnes ül ennek az idősebb úriembernek az ölében, és vidám a helyzet, az látszik. Előttük az olyan, mintha tekebábúk lennének, de rájöttem, hogy ez padlizsán. Ez egy kerti helyzet, és a hangulat tíz pontos. Utána a következő képen látunk még egy felvételt, talán lehet, hogy ezek nagyszülők, és itt már megjelenik Ágnes keze is. Azt mondom, hogy Ágnes soha még ennyire koncentrált sorozatot nem csináltál, ez az irány az az irány - de szólok, itt most megint úgy jártál, mint régen Anita, vagy Gime, vagy bárki, aki egyszer csak dobott egy tíz pontosat. Innentől kezdve a többi képedre keményebb kritikákat fogsz kapni, mert aki ilyet tud csinálni, az magára vessen, ha ez alatti szinten teljesít ezek után. Ez három csillag, és a 37-es lecke Eltűnő világ is megoldott ezzel, de nem jelenti ez azt, hogy erre a leckére még ne küldhetnél be, de ez mindent visz. Szeretném felhívni itt a figyelmét a nézőknek arra, hogy a négy hozzászólást kicsit keveslem, és megjegyzem azt is, hogy Ágnes itt olyan fotográfusi helyzeteket mutat, ami jóval túlmutat azon, amit egy amatőr szintnek gondolhatunk, mert válogatott a képek közül. Azt is tessék észrevenni, hogy itt gondolom volt miből válogatni, és olyan képeket válogatott ki, amik abban a kompozícióban tökéletesen rendben lévően működnek, amit ő itt létrehozott, mert itt egy új kompozíció keletkezik a nézőke által. A választás is egy fontos dolog, és esztétikai hozzáállást is feltételez, tehát ez sem mindegy, és az sem, hogy ezekkel a kis tárgyakkal, mert ezek nem nagy darabok, ezek mérhetőek Ágnes kezéhez, hogy ezek kicsi holmik. Ezt azért ő megpróbálta számunkra úgy ábrázolni, hogy például az utolsó képet, ha megnézitek, akkor ott egy éles kép keletkezett, nem arról van szó, hogy akkor most ez bemozdult, elbénáztam, hanem igenis arról szól, hogy ő fókuszált arra, hogy a kép a fontos, az üzenet, amit a kép képvisel. Ebben van egy nagy adag tisztelet a régi mesterek iránt, azok iránt, akik ezeket a képeket elkészítették, aziránt a fotográfus iránt, aki ezeket a vetített képeket nekünk most megmutatja. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

A harmadik és negyedik képet én kivenném ebből a sorozatból. Na nem azért, mert nem jók, hanem mert azok még a többinél is jobbak. Szerintem, készíthetnél, abban a formátumban, egy külön anyagot a régi képekből. Az egész nagyon hangulatos, sallangmentes.

Ágnes, hogy Neked milyen kincseid vannak! És nagyon szeretem, ahogy megörökítetted. Rég elfeledett emlékek jöttek elő bennem a képeid láttán.

szerintem is. 4 csillag minimum

Ez nagyon rendben va. Szerintem.

Új hozzászólás