Megfoghatatlan

Megfoghatatlan

Megfoghatatlan, felfoghatatlan, körülölel, nem ereszt. Meddig, meddig ilyen végtelen még?

Ez nagyon izgalmas és nagyon furcsa fénytani helyzet. Hogy ez pára, vagy felvert por, vagy köd, nem tudom, bármelyik lehetne, de nem is biztos, hogy fontos. Itt a fontos az, hogy hasonlóan az előző képhez, levegőrétegek jönnek létre, és ezek a rétegek különböző élességet, különböző tónust képviselnek, és ebből, ahogy feldereng a háttér, ez erősíti meg a térérzetünket. Jó ez a kerítéssor. Nyilván, azzal túl sokra nem lehet menni, hogy itt két kerítéssor is van és ami a képnek a jobb alsó sarkában háromszögként belóg az kár, hogy ott van, de ez a helyszín ismeretében dönthető el, hogy mennyire lehetett volna kihagyható. Gyönyörűek a színek, nagyon szép ez az aranyló barnás tónusvilág. Szeretném felhívni a figyelmet a különbségre, merthogy ezeket a színeket a nap és a természet hozza létre, és teljesen más töltöttséget, feszültséget hordoz, mint amikor barnítjuk a képet, és belevisszük egy viszonylag szűk színtónusba. Meditatív és filozofikus megközelítése az időnek, köszönöm szépen, megvan a három csillag és a leckemegoldás is. Kriszta, légy szíves kicsit sűrűbben gyere hozzánk, mert nagyon elhanyagolsz minket, és ez nekünk és neked is jó lenne, ha nem így lenne. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

A képnek nem véletlen van címe, és itt a látszótéren bizonyos értelemben a cím része a lecke, illetve adott esetben az aláírt megjegyzés. Az alkotó joga, hogy indítólökést adjon a néző asszociációinak. Persze adhatja neki a konstrukció III. címet is, vagy azt, hogy nincs címe, de ha ad támpontot, az nem baj, sőt. Végülis a fuvar arra megy ki, hogy "megfoghatatlan" információkat, érzéseket, hangulatokat, mentális sémákat adjon át az alkotó a befogadónak.
Persze a képnek önmagában is meg kell élnie, egy cím nem visz el a hátán egy vacak képet.

Egyébként ennél a képnél a képen átfutó ritmus annyira erős, hogy itt szerintem az idő asszociáció magától is megél, nem (csak) a lecke hozza magával.

Köszönöm a válaszokat. :)

Az össz véleményem az egészről az, hogy túl sokat befolyásolja az emberi gondolkodást a lecke címe. Ha Krisztina nem időt akart volna ábrázolni, hanem csendéletet, most az összes hozzászólás más-más alapról indulna el, máshogy közelítene a képhez, és ugyanúgy működőképes lenne a kép.
Ennyiből érezném előnyét, ha nem lenne ott mindig a kép fölött a témája. Mindenki el tudná dönteni, hogy a maga kis világában hova helyezi el a képet és milyen jelentést társít hozzá.

Helo!

(Érdekes és jó volt olvasni a hozzászólásokat! bocs hogy így kezdem)
Tetszik a fotód, és működik is. Jókat mondtak az urak, annyit tennék csak hozzá; szerintem kicsivel több tér kellene/kellhet a jobb szélén.. Hiszen, tényleg látszik a karók ködbe, homályba vesző sora és együtt értelmezve a nézeteddel, mint minden éles váltáshoz kell idő, tér (fejben lélekben akár). Így szűken nekem feszültséggel teli, ami szerintem nem illik a jelen látványhoz. Természetesen tartalmi síkon magyarázható. Még gondolkodom.. :) Vágva azt hiszem megszűnne a folytonosság, a periodikus jelege és csak rétegek maradnának..
A lényeg, hogy tetszik! :)
üdv

Igen én is láttama képszélen a további karókat, csak nem jött le a képről, hogy az az előző folytatása és nem csak egy másik szölősor a háttérben. Csak kérdés: nem lehetett kihelyezkedni, hogy a kanyarodás is kijöjjön? :)

A szöllőnek egyébként van még egy idődimenziója szerintem: hosszú évek törődése után terem, és terem rendületlenül, évről-évre... Ilyen értelemben is van a témában egy ritmus szvsz.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Nem akartam vágni belőle jobb oldalon, mert valójában nem ér ott véget semmi, csak vesz egy éles kanyart - mint időnként az, amin keresztül az időt érzékeljük: az életünk... Váratlan kanyarok ezek.

A köd nekem nagyon sok mindent jelent, megfog a hangulata, a ködös napokra valahogy nagyon élénken emlékszem, réges-régről is. Talán mert olyankor valahogy festőibb a világ, mint valójában.

Ismétcsak szerintem:
Valóban érdemes lenne kifuttatni a szélén, mert megzökken az oszlopok ritmusa, és monotonitása a hirtelen befejezéssel.

Én nagyon vagdosós alkat vagyok, és azon töprengek inkább, hogy nem-e ment volna át a kép jobban pl. Istvánnak, ha letakarom a felső, legvilágosabb részt?
A másik töprengésem a kép - idő kapcsán, hogy ez a ködbe vesző idő... Ködbe tehát múltba? Vagy az ismeretlen jövőbe? Képileg ugye balról jobbra menne az idő, ez a jövő ködösségére utalna. Az oszlopritmusok ellenben sűrűsödnek jobbfelé, amit megint kétféleképpen élhetek meg: egyrészt a múltbéli dolgok az emberben összemodódnak, ködösödnek, egymáshoz közelebbinek, közel egyforma messzinek érezzük a régi dolgokat (hiába no, öregszem :), másrészt ennek másik vonzata, hogy az ember úgy érzi egyre gyorsuló tempóval rohan az idő, gyorsabb a ritmus.

Közösítve a hatást itt a jövő a ködös, az idő gyorsul, és megfelelő irányban balról jobbra tellik. Vagy túlokoskodom?

@Gergő az idő tipikusan olyan dolog amit az ember egyre jobban észrevesz ahogy korosodik. Először csak az órán tűnik fel... Lesz ez még így se, hidd el! :)

Gábor, akkor jól gondoltam, hogy az oszlopok perspektívája adja számodra az időt :)

Nem dolgom az alkotó helyett, úgyhogy csak a magamét:
Ezen a képen egy ritmus van, akárki meglássa. Néha kicsit sűrűbb, máshol ritkásabb, nap nap után, egyik perc a másikra. A távolabbi részek ködbe vesznek, a közelebbiek jobban látszanak, mi ez, ha nem az idő? Ezért gondolom, hogy jobb lenne, ha kifutna.

Gergely, bár én éppen azt fejtettem ki, hogy miért nem érzem a leckébe illőnek, azért hadd segítsek annyival, hogy én például úgy értelmezem a leckéket, hogy nekem mint mond az a téma. Tehát nem egyetemleges tartalmakat keres, hanem egyénit. Ebből megközelítve bárkinek jelenthet sokmindent az idő, és annak testvérei: valaminek az elmúlását, valaminek a történését, valaminek a változását, stb... Írod, neked az óra jelenti egyelőre az időt. Persze, ez is egy elfogadható megközelítés, és ez a megközelítés olyan általános, hogy nagyon sokan meg fogják érteni :) Minél jobban egyéníted, annál kevésbé fogják megérteni... mint ahogy most én is kiestem e rostán, de Gábort megszólította, és tudta azonosítani az idővel e fotót (feltehetően ködszerű képi, és az oszlopok irányult perspektívájának metaforájával) Azt hiszem, amikor dolgokat szeretnénk jellemezni, akkor összességében nem is lehet megtenni azt, hanem a részleteit elkapni. És kinek melyik részlet hordozza az érdemi információt - ebben eltérhetünk egymástól. Valahogy így látom.:)

Kérlek, segítsetek :))
Talán tapasztalatlanságom, talán életkorom révén, de nem igazán értem a kép és az adott lecke közötti kapcsolatot. Rendben, én annyira primitív is vagyok, hogy az időt máshogy sem tudom ábrázolni, csak egy órával :D

Segítene valaki értelmezni nekem a kép jelentését?

Tetszik a fotód, a filozófiai gondolatok pedig külön!
Viszont a fotóról nekem nem a tér-idő összefüggés ugrik be, hanem a meterológiai időjárás. Van egy nagyon régi vicc az időről, hogy mi az összefüggés a tér, az idő és a tömeg között? = Ha jó az idő nagy a tömeg a téren. (Bocsánat azoktól akik unásig ismerik :) Én leginkább így tudom kapcsolni ezt az egyébként nekem is kifejezetten szimpatikus fotót a múló időhöz, talán mert sokkal erősebb az időjárás vizualitása a fotón... Természetesen tévedhetek is.
A leckén gondolkodva, inkább évszakok... no persze az évszakok lecke is valahol nagyon közel van az időhöz... Maradjon zárszónak a nyitó, hogy a fotó tetszik!

Szerintem ez egy frankójó megoldás erre a leckére, képnek is remek, de a jobb széléről annyit vágnék, hogy tényleg végtelen legyen az idő. Így most igencsak végesre van szabva az időnk.

Új hozzászólás