menj ki!

Barus ismét nyűgösen kelt.

Nagyon szeretem ezt a képet, mozgalmas, szuggesztív, erős. Jó, ahogy az ágy rácsai is viszik a szemet, jó a tömegelhelyezése is, és bizony bár más képnél ez lehetne hiba, jó, hogy ilyen kiégett, életlen formaként jelenik meg a kéz, mert ez adja a mélységet, a dinamikát, a fej és a kéz között folyamatosan mozog a néző szeme, és ez erősíti a kisfiú arckifejezését, gesztusait. Egy ilyen pillanatképnél nem is lehet számonkérni sokkal nagyobb tudatos rendezettséget, hiszen akkor a beállítástól a spontaneitása veszik el. Talán egy centit ha lejjebb buktatod a kamerát, akkor nem dől ennyire hanyatt a kép, de ez se biztos, hogy baj. Köszönöm, Barus jó modelled. Egyetlen dolog, hogy Márti leckéje elég konkrét - mindenki csináljon azt, amit akar - így ez nekem vasárnap hajnalra erősebb lenne, de elfogadom itt is, csak azért jó lenne, ha a Márti leckére egy jobban illő munka is érkezne tőled majd. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Ez a kép nagyon Bach Vikis. Amikor még Hegyi néven futott, már akkor is tudtam, hogy ez a Vikié. Barus már különben is szerepelt :) Kicsit olyan amilyen, de szerethető és őszinte kép. Három csillag!

Semmi baj, legközelebb is így légy szíves! Tanulni akarok, mert a tudásom a bizonyos állat bizonyos része alatt. :)

Sajnálom ezt a félreértést. Ha tudom, hogy a tiéd a kép árnyaltabban fogalmazok, hisz nem tudom, hogy mennyire ismered a fotográfiát, míg a Zsolt technikai tudásából párszor már kaptam ízelítőt. Bocs.:)

Semmi baj. (vállalhatod a felelősséget :D)

Elnézést, igen. :) (de vállalom, ha nekem adod. :)

Zsoltu, magadhoz tetted véletlenül. :)

Vitathatatlan! A fotosop nevű nagy varázslónak nehéz ellenállni, ha nem vagyunk elég biztosak magunkban.:-)))

Aztán megyünk befelé az erdőbe, és nincs se Piroska, se Nagymama, csak a Farkas... és tekergetjük a gombokat, és csuszkáljuk a tolókat, és a végén elfelejtjük, miért is nyúltunk hozzá. Jön majd az elemzés. :)

Ákos! Órákat lehetne arról vitázni, hogy melyik formátum a legjobb. Én belátom, hogy szoktam hibázni, és van úgy, hogy jól jön az utólagos korrekció lehetősége. A raw-nak kisebb is a mérete mint a tif-nek. Szóval van annyi érv mellette mint ellene, bármelyik formátumot nézzük. Szerintem a legcélszerűbb kipróbálni mindet amit a fgép enged, és utána dönteni el.:)

Feri, eszembe juttattad, hogy engem egy Estiskola Táborban (az Ősök Háza csendéletesen) Hegyi lebeszélt a RAW formátumról. Akkor nem hittem, de később igazat adtam neki, és leszoktam róla. Majd ha már tényleg olyan apróságokon fog múlni a képek jósága, akkor... Persze néha azért használom a RAW gombot.
Ezen a képen esetleg nem is lennének fontosak a színek, vagy mondjuk nem lett volna baj, ha világít a háttérben a lámpa.
A gesztus talán akkor lenne erősebb, ha a mutatóujja kb. 10%-al jobban balra mutatna.

Szép életkép Barus(?)ról, de sajnos van vele egy kis gondom. Le villantottad ezt a képet, és az arcra mérted a fényt, az élességet, ami helyes is, szerintem mert a gyerek arca itt a legfontosabb képelem(ebben nem vagyok biztos). Ám ennek az lett az ára, hogy a kezét, ami igazolná a cím állítását, a vaku túl villantotta, és a mélységélességből is kiesik, vagyis most nekem nézőnek itt az előtérben a kép közepén, ahol a témának kéne lennie egy világos, tekintetet vonzó amorf folt van. Tudom, hogy egy életképet nem könnyű ismételni, de képzeld csak el mennyivel jobb lenne ez a kép, ha a kéz lenne éles, és helyesen villantott, hiszen a kéz gesztusa fog nekem nézőnek beszélni igazán. Még egy apróság: Azért szeretem nagyon a raw kiterjesztést, mert utólag ki lehet vele egy csomó hibát javítani. Pl. lehet vele a színhőmérsékletet korrigálni.:-)))

Új hozzászólás