Ősz

Lírai az a megközelítés, amit Anita ősz leckéjén látunk, amibe talán picit a véletlen is belejátszott azzal, hogy a szél felkapta a levelet, persze az ilyen megfigyelések azok, amik fontosak egy alkotásnál, hogy észrevegyük, hogy a minket körülvevő környezet bizony él, mozog, nem egy statikus, álló, állandó viszonyrendszer, és ezt jó, ha sikerül a fotográfia eszközeivel rögzíteni. A továbblépés is ebben a megfigyelésben van, ha tudom, hogy szél van, és a szél fel tudja kapni a levelet, erre lehet készülni, a véletlent meg lehet zabolázni, a gépet fixen rögzíteni, beállítani a kompozíciót és várni arra, hogy a szél mikor erősödik fel. Időigényes, tudom, de épp ez a szép, épp ez a ráfordított idő az, ami súlyt tud adni egy-egy munkának. Most a kompozícióban a két levél nagyon egymásra kerül, ha picit jobb felé lett volna mozdítva a kamera, akkor ez kiküszöbölhető lett volna, de így is szép és finom megoldás az, amit látunk. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

A kockakő színei az őszt idézik, így legugoltam, hogy a térbeliségét lefotózzam. De nekem üresnek tűnt az egész, így nem volt benne élet. Aztán kerestem 2 levelet, és mire elhelyeztem volna, az egyiket felkapta az őszi szellő.
Így történt, hogy ebbe a képbe teljesen beleraktam az őszt.

Anita ezért dönti a képet, hogy ne tudj dönteni:)

Nekem ez egyrészt kegyetlenül borul, másrészt nem érzem eldöntöttnek, hogy a levél tetszik, vagy a kockakő.

Tényleg nagyon jó! Nekem egy dolog kicsit furcsa. Ha úgy képzelem el, hogy a közelebb lévő levél mozgásban van akkor az árnyéka miért nem mosódik el?

Ez tetszik, főleg, hogy nem a levél előtérben lévő fele éles. Mintha ki akarna ugorni a képből.

Új hozzászólás