Zen

Zen

Gergő, én erről túl sokat nem akarok mondani, ez a kép nagyjából így, ahogy van, rendben van. Tudod mi hiányzik ebből? Az alsó régió, a gyökér, a föld, az, ahova csatlakozunk, az, amin állunk, amin ez az egész struktúra megáll, annak a tömege kevés. Még egy ujjnyi kellett volna a parti részből, de egyébként ez a kép egy jó üzenet, és egy jó ritmus. Amennyiben ezt te vágtad ennyire szűkre, és van még az alsó részből, akkor még kérek egy ilyen verziót, ha nem, akkor majd legközelebb, ha arra jársz, akkor ezt megismétled, tehát ez a lecke egy három csillagos lecke, és a leckemegoldásra is jó, és egyben ismétlés vagy javítás. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Megtisztelsz. Próbálom majd hallgatni.

Ezt viszem ma estére adásba. Kösz.

Tónus, forma, ez együtt.

A sötét felület nagyobb tömeg, mint a világos (nyilván, ellentétes tónusrendben fordítva). Ráadásul a sötét kő tömege azért is erősebb jelenléttel bír, mert határozott forma, körvonalakkal, míg az ég meg csak egy fátyolréteg.

Értem mire gondolsz, de érezni nem érzem az egyensúlytalanságot. Mi van hatással valaminek a "sűrűségére", vagyis hogy kisebb felületen is "súlyosabb" a képen, mint egy nagyobb felület? Mert ezt nem érzem én itt, hogy egy sima fekete folt súlyosabb lenne a majdnem sima világos tenger-ég-től. Még a jin-jang is eszembe jutott a kő kis ívétől, hogy elég lenne ugyan akkora felület.

Azt fogom, meg érzem is, hogy egy összetettebb, strukturáltabb felület a sima levegős felülettől súlyosabb, de itt ezt a különbséget nem veszem le. És nem csak tudásilag, érzésileg sem.

Ez a tömegegyensúly, tömegelhelyezés. A jobb oldali építmény maradnak egyensúly nélkül, mint amikor a mérleghintáról leugrik az egyik, a másik meg seggre esik. Ha elveszed azt a bal oldali tömeget, mi húzza vissza a jobb oldalit? Visszahúzhatja a kb azonos tónusban lévő kő, vagy visszahúzhatná "kilóban" kb 2x annyi tér is. Tehát levehető a kő, de akkor balra még majdnem ugyanennyi tér kell, ami egyensúlyba hozza a jobb oldaliakat.

Szerintetek miért nem lenne ennél a képnél jobb az a verzió, amikor a bal oldali követ levágnánk és a nyitott tér érzése maradna azon az oldalon? Nem lenne egyensúlyban a kép? Letakartam, nekem nem borulna, nem hozott bizonytalan érzést. Viszont behozna egy nyitottságot, feszültséget, távolságot, ellenpontot a kövek stabilitásához.

Hm. Hat en a (rendezoi) balt azt mindenkepp hagynam... A jobb oldalnal erzem/ertem a dolgot, de miutan nekem itt a kovek "foszereplok" nem is gondoltam a csonkolasukra...

Érdekes ennek a tömeg-egyensúlya. Kíváncsi vagyok Zsoltnak milyen ötletei lesznek ezzel (ha ír erről) - te nem kísérleteztél valamelyik oldal levágásával, hogy nyitottság vagy másféle egyensúly jöjjön ki belőle?

Új hozzászólás