düh-indulat

düh-indulat

A figyellek c. kép folytatása, ismerkedés magammal.

Azt gondolom János, hogy ez egy erős megoldás. Itt nincsenek nagy kérdések, mert minden oda koncentrál, ahol az üvöltés történik, ráadásul szerencsére egy kicsit ki is mozdultál a középpontból. Ez ad az egésznek egy kis esetlegességet, egy kis fűszert, ez jót tett. A probléma az, hogy a szemedet nem látom, arra majd azért érdemes lesz odafigyelni legközelebb, hogy abból is kapjunk valamit, mert a dühnek és az indulatnak a kifejezése nem csak az üvöltésben nyilvánul meg, hanem a tekintetben is. A világításra még mindig azt mondom, hogy egy kicsit fapados. Tessék deríteni, tessék visszahozni ebből a nagyon kopogós irányból. A kopogósság mellett azért a térbeliséget nem kell elveszíteni. De ez egy 3 csillagos leckemegoldás. Ha elindulsz ezen az úton, hogy a különböző érzelmi állapotaidat mutatod meg a nézőknek, és látod te magad is, lehet, hogy egy jó játék. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Ma estére ezt átveszem illusztrációnak az adásunkhoz. Kösz.

Márti kérdése abban a tekintetben érdekes, hogy ha minden játék, azaz semmi sem valóság, akkor hol húzunk határt, mi az, amit érvényesnek fogadunk el és miért. Karakteres fejhez kemény világítás, vagyis eleve van az egésznek egy töredezettsége. De ideidézném Churchill portréját, amit Yousuf Karsh készített. Ugye a sztori, hogy az engedélye nélkül kivette a szivart a szájából és exponált. Kevesen tudják, hogy két kép készült, egy rögvest utána, egy meg később, mosollyal már.

Szóval a másik, hogy ne feledjük, más ha a fotós fotós és más ha modell is. Az önkép abban segít, hogy gondolok valamit, hiszem, hogy erősen, megcsinálom, és visszakontrollálom, hogy na, az lett, megjelent? Erre kiváló.

Azt jelenti hogy John Malkovich-t pont ezért imádom..

Szembe jött velem egy ilyen kép: http://www.pinterest.com/pin/27162403975...
Ez a kép vajon mit jelent?

Feri, ne csináljunk belőled se hőst, se mártírt, egyelőre maradjunk annyiban, hogy a képet leelemeztem, arra, amit írtál az elemzés ad választ, amire nem, arra meg annyit mondok, hogy ha neked ez szimpla grimasz, akkor fogalmilag nem vagyunk egy hullámhosszon. Mondtam, hogy állj a kamera elé és csináld meg, mert talán akkor rájössz.

Szívesen válaszolnék a vádaskodásaidra Zsolt, de azzal csak tovább éleződne közöttünk a vita, és nem az a célom, hogy összevesszünk. Csak annyit szeretnék, hogy fogadd el, vagy cáfold meg, akár példákkal a képre írt véleményem, és ne a személyem piszkáld. Az tényleg nem csinos.

Márti, kérem az egyenlő megítéléshez való jogot.

Egyszerű ez kedves Feri. A Látszótér viszonylag jól körülírható rendszer szerint működik. Így volt ez az Estiskola idejében is. Hét éve megy ez így és te hét éve nem érted és amennyit értesz belőle, vagy érteni vélsz, azt meg nem fogadod el. A táborban, a találkozókon, Diónál kifejtetted már többször a véleményed. Megértettem. Neked zsenánt a leckékbe képet küldeni, neked nem vagyok kompetens, számodra van egy úgynevezett "fenti" világ, nagy művészekkel, kedvencekkel, akikhez tartozni szeretnél és van egy "lenti", amit lenézel és nem hiszel benne. EZ az oldal meg nem így működik. Utat adunk a tehetségnek, talán mondhatni néhány embernek segítettünk is már, és igen, ahogy azt minden vitánkban eddig is elmondtam, én abban hiszek, hogy mindenki segíthető, fejleszthető, és nem zseniképzőt üzemeltetek. Emberek jönnek, emberek mennek, majd visszatérnek, szerencsére a dolog a maga keretei között működik. Én már nem kérem, hogy értsd meg, se hogy fogadd el, sőt, nem is remélem ezt. Viszont jó lenne, ha a troll üzemmódról leállnál, mert nem csinos. A véleményedet úgyis viszontlátom rólam és az oldalról, csak Feri, kedves Mácsai Feri, ha mindent és mindenkit elmarsz magad mellől, a végén már csak tényleg a blogod marad meg a Facebook saját munkáid népszerűsítésére, és az barátom nagyon szomorú állapot lesz.

Úgy látszik, a cím beteljesítő hatású.

Szerintem a Feri azt mondta az első hozzászólásában, hogy a kép szerinte teátrális. Ez egy érvényes vélemény szerintem. Nem hiszem, hogy bárkit megzavarna a fejlődésében, ha elolvassa.

Az összes többi dolog, amit nem mondott, vagy nem most mondott, vagy nem nyilvánosan mondta, vagy csak feltételezzük, hogy büdös a segge, azt disznóság itt szóba hozni.

Érdekes, Feri, nálad a rádióban sincsenek jó adások, a szakkörben sincsenek jó fotósok... Nem mintha te tennél bármit is hozzá a dolgokhoz érdemben.

Feri, tudod mi a baj? Hogy te magad több találkozón minősítetted a társaságot dehonesztálón, amit most persze tagadsz, hogy egyem azt az elitista hozzáállásod. Dobos Sándor beiratkozásakor elmondta, hogy számára ez egy érdekes kísérlet és szabott ideig lesz itt velünk. Nem kell neked erről tudnod, de nem is muszáj mások mögé bújnod, hogy a véleményed igazolva lásd.

Ágnes, ezt a selejt fotós fogalmat Te találtad ki, nekem nincs annyi sütnivalóm, hogy ilyet kitaláljak, ne vard a nyakamba. Viszont tény, hogy vannak jó fotósok, és vannak jobbak, sőt van aki annyira jó, hogy Kossuth díjat is kap a munkásságáért. Te, és én nem abba a kategóriába tartozunk, bár azt hiszem erre magadtól is rájöttél már. :)

Feri, te kategorizálsz, hogy jó fotós, selejt fotós. Kár. És én kérek elnézést helyetted.

A frusztráció népbetegség. A művészi vénával "megátkozottak" meg szuperérzékenyek. Az ember meg mindig azzal veszekszik, aki közel áll hozzá. Minél közelebb annál nagyobbat mond rá :) Nem? (a mindenkivel ordibálók meg magukkal pörölnek igazából)
Kívánom, hogy ne felejtsetek el majd nevetni is rajta!
Szerintem valahogy így...

Ágnes itt van pl. Dobos Sándor ilyen gyorsan elfelejtkeztél róla?

Feri, ha jól értem, akkor erről az oldalról mind eltűnedeznek a kitűnő fotósok. Kérdés: a kitűnők ki szerint kitűnők? Szerinted? És aki itt marad az a selejt?

Aki beküldi ide a képét, az vállalja azt, hogy én elemzem a képeit, fönntartva azt a jogát, hogy ő azt vitathatja. Ezen a weboldalon ezek a szabályok. Minden olyan hozzászólás érvényes, ami a képről mond vállalható stílusban véleményt, meglátást.

A közösséggel nincs bajom, Zsolt!
Gondolom, nem várhatom, hogy belásd marhaságot írtál elemzés helyett itt is, Viki képe alatt is. Spekulász megint, a helyett hogy elemeznél. Őszintén kéne elmondani, mit látsz a képeken, nem a szart kenegetni, most éppen rám, mert ellent mertem a "nagy Hegyinek" mondani. Ha valaki lenéz itt valakit az éppen te vagy, mert egyáltalán nem tiszteled a másik ember más véleményét, és éppenhogy mindent megteszel az ellehetetlenítéséért. Itt lenne az ideje, gondolkozni azon, hogy mi a fenéért tűntek el innen kitűnő fotósok. Persze a te szemszögedből mindegyikre van valamilyen bagatell magyarázat.

Itt befejeztem. Nem akarok tovább mocskolódni, ill. a mocskolódásaidban tovább részt venni. Már így is túl mélyre süllyedtünk ebben a vitában.

Feri, akkor neked újra elmagyarázom, mert látszólag nem érted: a Látszótér szakköre önképzőkör, és nem faliújság, ahol meg nem értett művészek lájkvadászata folyik. A Mona Lisa mondatod bizonyság rá, hogy ebből te semmit se értesz. Mi itt azon dolgozunk, hogy a folyamatot felismerve és értelmezve haladjunk előre és segítsünk egymásnak. Te amióta az oldal elindult, negligálod ezt. Oké, elfogadom. De Feri, mondjuk ki végre az igazat: te lenézed a náladnál kevesebbet ismerőket, neked zsenánt beülni a többiek közé, mert azt képzeled, hogy te már mindent tudsz. Sőt, zavarnak is a többiek, hiszen azt vallod, hogy ők elöntik a szarjaikkal a netet és így nem marad elég figyelem. Túl sok a szar kép, ugye, Feri, jól emlékszem? Eddig ez elment Feri, de most úgy viselkedsz, mint egy ostoba troll. Miért? Oké, az én munkám nem tiszteled, nem is kell. De akkor legalább a másikat, a közösséget tiszteld, hogy ha már hozzáadni nincs miből, legalább ne vedd el azt, ami neked sincs.

Persze, a monalisának is azért olyan magas az értéke, mert mindemki tudja, milyen folyamatban volt éppen benne az alkotó. Ez az érved kicsit röhögcséges, nem gondolod? Eszedbe sem jut gondolkozni azon amit írtam, te kapásból támadásnak érzed a látszótér ellen, viszonzásul pedig sértegetsz, félremagyarázod a szövegem, belekevered a fészbukot, és felruházol olyan tulajdonságokkal amikkel nem rendelkezem. Ha akarod, sértegethetjük még egy kicsit egymást, csak hol van ennek a vége? Ledegradáltad magad a megmondó ember szintjére Zsolt, elemezni kéne mint rég, akkor talán egyet értenénk.

Feri, úgy vagy kibic jelenleg, hogy nem törődsz azzal, hogy milyen folyamatban vagyunk épp benne egy alkotóval. Ha ezt egy külsős játssza el, akkor sem örülök, de tőle nem elvárható, hogy egyből értse, milyen munka folyik itt. Tőled viszont igen. Nem kell egyetérts azzal, amit írok, ha okolni tudod, amit írsz. De te az általánosító közhelyeid mögül írsz, lehetőleg úgy, hogy ha választ kapsz rájuk, megsértődhess vagy kitáncolhass azzal, hogy nem is azt mondtad és nem is úgy gondoltad. Ha akarod hal, ha akarod hús. Tehát nem azt várom, hogy véleményem fogadd el vagy szajkózd, hanem azt várom el tőled, hogy tartsd tiszteletben azt a munkát, amit folytatunk itt. Nyalom a hangod okoskodásokkal tele a net, te is tudod. Ha neked az kell, hogy népszerű legyél a véleményeddel, vár a facebook. Olcsó népszerűség az Feri, ha megkeresed az aktuális vitapontot és ott tromfolsz egyet. Tét és felelősség nélkül.

Zsolt!
Leírtam a véleményem a képről, ami láthatóan nem tetszik neked. Mi a baj? Miért baj az, ha nem értünk egyet egy kép kapcsán? Engem piszkosul zavarna, ha mindenkinek csak tetszenének a képeim.
A film, valóban nem fotó, ezt nem is állítottam. Azt állítom, hogy a fotó inkább rokon a filmel mint a színházzal.

Feri, partvonalról könnyű mondani, hogy ez csak egy grimasz. Állj a kamera elé és csináld utána, hogy benne maradj a szerepben, azaz üvölts, miközben exponálsz is, azaz "dobd el az agyad" de közben figyelj is oda... Na, muta, te hogy csinálnád?

Ami a színház és film összehasonlítást illeti: hát, tudod a sok épphogy-gesztust, majdnem fintort lapátolni lehet, derékig járunk benne, bizony a fotó legkevésbé sem film.

Szerintem ez a kép, nem több egy szimpla grimasznál. Ráadásul az alkotó azt a jólbevált trükköt alkalmazza, hogy alúról keményen világítja meg az arcát ami méginkább torzítja, és erősíti az arc vonásait. Gyerekkoromban játszottunk így zseblámpával. Egyébként is ez fotó, és inkább a filmel rokon, mint a szinházzal. Vagyis az erős gesztusok nemnagyon, vagy egyáltalán nem működnek a képen. Színháznál használják az erős gesztusokat, hogy a hátsó sorokba is eljusson a darab pillanatnyi hangulata. Szóval, ha a dühödet akarod kifejezni, egy szemöldök összehúzás, egy enyhe fintor sokkal kifejezőbb lehet. :)

düh-indulat

Gondolkodtam (és meg is csináltam) a szem világosításon és a kopogósság visszavételén, mm nem tudom, így picit lágyabb lenne így, félek, elvesz a haragból.. de lehet csak én érzem ezt. Bár így nézegetve, lehet még ördögibb.

Köszönöm az elemzést, örül is, hogy sikerült ismét megoldást csinálnom! Éreztem, hogy ez az erősebb kép, nyilvánvalóan több az érzelem benne. Az előző elég statikus ehhez képest..
Valószínűnek tartom, hogy ezen az úton el fogok indulni, bár közben a 3-st is kellene kezdeni.

@István : :)) nem bizony, vigyáznom kell magammal...

Micimackó igazi arca...a medve nem játék...

@István: :DD hangosan felröhögtem az átalakuláson, köszi :)), igyekszem, meglátjuk mi lesz még..

@Zoltán: köszi köszi, itt már egy kicsit morcosabb volt .. :)

Na János ez már egyértelmű irány. :)

Látom, vámpírból lassan vérfarkas leszel... :) Jók ezek az indulati nagytercek, és sokkal jobb, ha kijönnek így, fotóra :))

Új hozzászólás