Idén is csak ez a sport

Idén is csak ez a sport

Rövid leszek, mivel sok sportképet készítesz és sokról beszéltünk is: megölöd a képeid ezzel a nagyon erősen szűkre vágott térrel. Ha nem érzed még hogy mit hova kell kidekázni egy felületen, nem baj, onnan kell indulni, hogy megfigyeled, merről merre tart a mozgás, hol az íve, hogy lehet ezt megfogni, és erre a pálya ismeretében van mód még azelőtt, hogy az autó megérkezne. Van egy olyan érzésem, már meg ne haragudj érte, hogy mivel a sport része nagyon közel áll hozzád, így ennek a fotózása nálad másodlagossá válik attól, hogy nem a fényképezésre koncentrálsz, hanem a versenyre. Meg kéne fordítani ezt a dolgot, ha jó sportfotókat akarsz csinálni, márpedig mindened megvan hozzá, legfőképp a lehetőséged, hogy dolgozz. Vonatkoztass el attól, hogy ez a Béla bácsi Audija, az a keresztapa Mercije, most épp a haver fordul, tehát ne a konkrét szitut figyeld, hanem a képen látható dolgokat kezeld egy-egy kockának, háromszögnek, körnek, és máris meglesz a témád kompozíciós helyzete is. Ha az érzelmek elragadnak, akkor úgymond fotó szempontjából civil leszel (a sportéból meg fordítva) és ezzel az a gond, hogy így emlékkép szinten marad az egész. Kell az érzelem, de előbb a tervezés, a komponálási fegyelem és figyelem. (hegyi)

Hozzászólások

A szertárban van egy film az aranymetszésről is, a fibonacci számról is, ezek azért fontos dolgok, mert az arányokról beszélnek. Nagyon kicsi az esélye, hogy egy totálisan egyedi képarány jól működjön. Azaz a négyzetes, a 4:3-as, a 16:9-es, a 3:2-es arányokra jó törekedni, ez nem jelenti, hogy mindennek milliméter pontosan ebben kell maradnia, de ha nagyon extrém a vágás, akkor attól fura érzése lesz a nézőnek, valami nem kerek, és ettől nem fogja szeretni. Még egyszer mondom, nehogy félreérthető legyek, hogy az adott érzékelő méretéből adódó képből nyugodtan lehet vágni valamennyit, megváltoztatva ezzel az oldalarányokat, de nagyon nem jó eltérni.

És félre ne tessen érteni, én nagyra becsülöm, hogy fotózol és hogy energiát fektetsz bele. Tudom, hogy nem könnyű és azt is, hogy nem olcsó. Türelem, és sok gyakorlás, ez a titok. Fog ez menni.

Szilárd, nem tartom jó ötletnek és iránynak, hogy a weben vadászott képekkel próbálunk valamit alátámasztani. Egyrészt, a web tele van rosszabbnál rosszabb képekkel, cseberből vederbe. Másrészt van épp elég látszóteres anyag ahhoz, a házi kis sublótot is belevéve, hogy sajáttal dolgozzunk. Harmadrészt ha adva van egy kép, amit az alkotója elkészített, akkor ez az, amit szeretett volna, akárhogy is sikerült, egy teljesen más attitűdből lőtt kép sokat nem segít, más esemény, más helyzet, más gép és más szitu.

Szerintem ha megmutatod itt az eredeti kepet, akkor fog ajanlani valamit a Hegyi, vagy valaki mas, hogy hogyan lehetett volna a maximumot kihozni belole. Tedd fol valahova aztan add meg a linket.

Nekem annyi hozzáfűzni valóm van, hogy egyrészt még csak másfél éve fotózok versenyeken és mivel nem tartozok a profik közé nem váltom ki az éves akkreditációt több tízezerért. És mivel nincs meg nekem ez az akkreditáció így szűkös a lehetőség egy jó kép elkapásához, mert ugye én nem mehetek be oda ahova az akkreditált fotósok mehetnek. És mivel még diák vagyok, így pénz hiányában csak egy sima kit objektívem van a használtan vásárolt canon fényképezőmhöz, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy egy jó képet csináljak. A szűk vágással próbáltam az autót előtérbe helyezni, mert túl kicsinek tartottam az eredeti képen.

Nem eleg a ter, OK, de hol kene ehhez hozzaadni, esetleg a szog is jobb lenne kicsit jobban szembol? A weben keresgelve talaltam egy ilyet:

Valami ilyen jellegu megoldasra gondoltal?
Alexandra kepenek nagy elonye, hogy szinte az ember pofajaba robban a fold a kocsi kereke alol, kozelebb viszi az embert ahhoz ami tortenik, nem kulso szemlelo altal elkapott dologrol van szo, hanem az esemenynel jelen levo resztvevo ember szemszogehez van kozelebb.
Hogy lehetne esetleg ezt az iranyt erositeni? Esetleg balrol es alulrol vagva amennyit csak lehet es ugyanannyit hozzaadva a tuloldalon?

Új hozzászólás