Továbbra is a fényképezőgépemmel telefonálok.
Értem, nem lenne ez rossz, de itt is hiányzik az utómunka. Ezek a kamerák alapvetően nem szokták szeretni azt, hogy a perspektívát úgy adják vissza, hogy ne dőljön minden, de ez utólag korrigálható. A helyszín alkalmas lenne, de valami még hiányzik, hogy ez izgalmas legyen. (hegyi)
Nekem ez nem tud több lenni egy emlékképnél és az, hogy ezt perspektíva játékba teszed, az nekem inkább tűnik fejben mateknak, mint valódi párhuzamnak, sok elem bontja meg ezt a rendet ahhoz, hogy működjön. (hegyi)
Itt is az utómunka az elsődleges bajom, van az egészen egy szürke fátyol, ami ha ez egy erősen őszi esős kép, még valamelyest érthető is, de az az igazság, hogy az őszi slpeen érzetet se jó ennyire szürkébe tolni, vagy ha igen, akkor is kell emelni a tónusokat. A másik az, hogy a tetejéből levágnám azt, ami már az ég és a világos rész, a sín felett simán mehet, koncentráltabb lesz a formavilág. (hegyi)
értékelés:
Na, látod, azt szeretem, amikor beindul az agyad és csinálsz valami olyat, ami egyrészt jellemző is a humorodra, másrészt lehet vele foglalkozni, nézegetni, keresni a hogyanját, és benne vagy, személyes, a tiéd. Ez egy szuper jó ötlet, tetszik. Az utómunkával van még mit kezdeni, és persze, a gép, amivel készíted is befolyásolja némileg az eredményt, de kit érdekel mindez, ha az alap ötlet kurva jó. Szóval hajrá. Egy verzió is jön tőlem, mire is gondolok az utómunkát illetően, csak a tónusokkal játszottam. (hegyi)
értékelés:
Ez sokkal jobb, mint az eddigiek, meghitt és békés helyzet. A háttér függönye vagy mi, az ebből kihoz, egy új formát kapcsol be, és elvisz a figyelemből. A cicák olyanok, hogy fel lehet kelteni a figyelmüket a fényképezéssel, ha az ember nem hatánodik hirtelen mozdulatokkal vagy zajjal, akkor akár még érdeklődőek is lehetnek, szóval itt még az is lehet, hogy ha óvatosan fordulsz, ő követni fog a fejével és szemeivel, egészen addig, amíg már nincs a háttérben a zavar. A másik az utómunka, a sötétben lévő szem korrigálandó. (hegyi)
értékelés:
Azt nem biztos, hogy be tudom azonosítani, mi volt az uzsonna, de nem is biztos, hogy kell. Viszont hogy ez működjön, kell némi meló még. Ki kell nyitni a fóliát minden irányba, keresni helyet, ahová leteszed, ahol van fény és a fólia tükröződései is működnek és úgy megcsinálni, hogy semmi egyéb ne legyen, mint a kaja, a fólia meg maga a háttér. És az utómunka, elkerülhetetlen, nyersen ezek nem működnek eléggé, kell vele matatni még, tónus, fények, színek, szóval ahhoz, hogy egy kaja működjön, sok esetben a hihető határáig el kell vinni. (hegyi)
értékelés:
Jó a szitu, a környezet is működik, megvan a sztori - ami miatt mégis van némi zavarodottság, hogy a téma fókusza nem világos. Az is oké lenne, ha a gazdi úgymond mi lennénk, a nézők, tehát ha ott állnál, ahol a gazdi állt. Vagy, ha nem ezt akarod elérni, tehát ha a szociót akarod erősíteni és sztori kell, akkor viszont valamennyire a gazdinak is látszania kell. (hegyi)
értékelés:
Ebből a hármasból a középső kép az, amivel érdemes foglalkozni, az első íve szép lenne, de ezt a mobil nem tudta kiexponálni és a kompozíció felül nincs rendben, az alsó inkább csak emlékkép. A második megállhat a lábán, de itt is azt érzem, hogy a dinamika különbsége nagy falat volt a telefonnak, az ég nincs rendben, túl erőtlen és világos. (hegyi)
értékelés:
Jó a cím, mert leírja azt egy szóban, amit az elemzésben most sok szóban fogok elmondani. Állatot fotózni sokkal nehezebb, mint embert, de általában az emberek meg azt gondolják, hogy könnyebb, hiszen az állat nem szól vissza és nincsenek elvárásai. Viszont ellenben a helyzet az, hogy amiatt nehezebb, mert ahhoz, hogy értékelhető kép szülessen, ahhoz az kell, hogy összpontosítsunk. Ne csak arra, amit látni akarunk, hanem a teljes összképre. Jó a két kicsi a párkányon, de az ablak kerete nem jó. Jó az ismerkedős jelenet is, de a környezet zavaros. Szóval csak annyit, hogy ezek is portrék. És azok a szabályok vonatkoznak rájuk, amik a portréra is. És a fő hibák is pont olyanok, mint a portrénál szokás - kivéve, hogy állatot nehezebb fotózni, mert nem ül meg nyugton a seggén, amíg mi bíbelődünk a masinával. Hát, ez van. (hegyi)
Kedvelem ezt, a nagy könyvhalom elég impresszív, van benne bolondság, megszállottság, hangulatos bűnbarlang lehet. Ami azonban korrigálandó, az a tónusrend. Nem tettem mást, mint a tónusgörbét kihoztam teljesre, a fehéreknél csúcsig, és picit a közepet is emeltem. Lehet, hogy a monitor beállítása zavar meg, ellenőrizni kéne. (hegyi)
értékelés:
Apa, ez még jobb, mint az előző, irigylem az egyensúlyérzékét. De olyan helyzetet kellett volna keresni, ahol a feneke mögött nincsenek betűk. Tudom, a tornaterem nem vigalomra van, nem is műterem vagy színpad, nem könnyű. Keresni kell. (hegyi)
értékelés:
Mondom sorban. Az első a feléig érdekes, a fenti része nem. A második is majdnem így van, nem sokkal a létra felett vágható. A harmadik is kábé ugyanúgy. A negyediken az ember alig észlelhető, közelebb kell menni, vagy amit az eszköz enged optikailag, zoomolni. Az ötödik csak annak mond valamit, annak különleges, aki ott járt, aki a fotelből nézi, nem sokat érez. A vizes jó lenne, ha a rozsdás cucc nem lenne. És az utolsó is elfogadható. Higgy nekem, fekvő. (hegyi)
értékelés:
Ez tetszik, ha ebben a stílusban toltad volna az egész utazást végig, az izgalmas lenne. Tudom, az alap mobil szoftverek nem adnak expo idő változtatásra lehetőséget, de minden rendszerben vannak külső fejlesztések, érdemes olyat választani, ami több eszközt ad a kezedbe a beavatkozásra. Ez jó, szóval ennek van egy speciális hangulata, ezt kell keresni, mert az, hogy egy erdő le van fotózva, az nem több gyakorta, mint emlékkép. Ez meg valami. (hegyi)
értékelés:
Na, ez kezd sztori lenni. Az elsőnél sok a takarásban hagyott alak. De jó a korlát. A második érdekes lenne, de lejjebb kell a kamerát billenteni. A harmadik egyelőre nem kapcsolódik, nem tudni, mi van. A negyedik jó lenne, ha nem lenne bal oldalon a szereplő vágva. Az ötödik talán a legizgalmasabb, ott valami történik. A hatodik a közeli szereplővel nem jó, nagyon elviszi a figyelmet a világító kar és hát. De összességében mondom, hogy ez vagy négyzetes, vagy fekvő, de semmiképp se álló, mert az állóból pont az marad ki, hogy mi a környezet, a viszonyrendszer. Értem én, hogy a telefon alapvetően áll, és emiatt az a kényelmes. Főleg ahogy mi kirándulunk így 50 felett. De akkor is, ez van, kimarad javarészt a viszonyítás. (hegyi)
értékelés:
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Török József
2024. 12. 30. - 21:27
"Se está acabando ya." "-És a fiúk. -Na pufff. -Ági és a.fiúk. -Az már félig Kontroll csoport…
Bartos Ágnes
2024. 12. 29. - 15:34
Én is meghallgattam,köszi Gabri és Gyula. Szépszomorú volt valóban, mint minden mostanában.
Aureliano
2024. 12. 28. - 13:14
Na, ezt is meghallgattam. Izgalmas az olasz kaland, érdekes lett volna hallgatni a felújításról.…
Aureliano
2024. 12. 28. - 12:15
Meghallgattam. Csodálatos borsodi japán halandzsareppet is tartalmazott, ami tetszett. Gyula is…
Nagy Zoltán A.
2024. 12. 27. - 21:16
Jelezném, hogy az árnyas patakot szeretném elkérni háttérképnek. -- az a Sagittario folyó egyik…