Tánc - 8-as lecke
Talán nem elég jó kép, de jobban nem ment.

Úgy tűnik, hogy a mozgás leckének feladása óta eltelt idő most kezd beérni, hogy amikor ez a lecke elindult, mint feladat, először nagyon konkrét módon próbálták megközelíteni az alkotó a mozgás fogalmát és a fogalmat próbálták megközelíteni és nem az élményét, nem mindazt, ami sűrítődik a nyugalomhoz, statikához képest. Nóra képéhez kapcsolódóan azért mondom ezt el, mert mintha most kezdenének el beérkezni a mélyebb szintű alkotások, amik nem a kötelező megközelítését, hanem az igazábóli élmény jellegét adják ennek a feladatnak. A képet elsősorban az teszi izgalmassá, hogy végig a festőiség uralja, ahol az expresszió, az elsődleges elmosódott színek, elrajzolt formák, egymásba olvadó tónusok - az egész kép olyan, mint egy őszi szobabelsőben mozgó függöny, és ez a teljesen porpasztell hangulat és érdekesen vibrál azzal a konkrét és a hatvanas évekhez köthető hegyesorrú cipővel és a két női lábbal. A kép a két kivillanó lábfej nélkül absztrakt kép lenne és úgy is izgalmas lenne, de attól, hogy ez a két nagyon konkrét és üzeneteket hordozó, emlékbeli nyomokat hordozó, asszociációkat képező forma látszik, nagyon erősen aláhúzza a kép mozgással és absztrakcióval kapcsolatos játékosságát. Ugyanakkor a konkrét jelzései a képnek az alsó harmadba egész mélyre vannak lenyomva és ettől van az embernek folyamatosan egy nyomott, melankólikus érzése a képtől és ezt nem a színek idézik elő. Talán hogy a hatvanas évek sejlik fel az egész hangulat láttán az lehetséges, hogy maga ez a szoknya formája, ami olyan, mintha egy női kalapot látnánk felülnézetben és ez az asszociációja a képnek a lábakkal egy furcsa tér elmozdulást is generál.Másrészt ez a gúlaszerű forma, amiből a két kis láb kivillan, olyan, mintha egy harang a harangtoronyban és a harangnyelv látszana együtt. Talán érdemes ideidézni Cseh Tamás dalát: Harangszoknyák két oldalát harangnyelvként veri a láb. Azt nem tudom, hogy az alkotó mennyire tudatosan küldte ezt az üzenetet, de külsődleges megközelítőként, nézőként, nagyonis átgondoltnak tűnik a kép, ez a képe a magányosságról szól, nincs ott a pár, a táncos, a legény, a csizmaszáras, és egy szőnyegpadlón táncol ez a két láb, az egyedüllétről is szól, ezeket talán a színek jelzik, és mivel olyan az egész, mintha egy színpadi enteriőr lenne, mindenképp egy zárt, belső térben, mintegy óraszekrényben látnánk valami furcsa mesei történet egy részét, de nem egy oldott, lebeő szabadságérzetet látunk a mozgás ellenére sem. Nagyon szeretjük ezt a képet. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Igen, ez a kép már egy kicsit tudatosabban készült, mint a csendélet szimbolikája. Idemásolnám a blogomból a releváns részletet;
"Egyedül szeretek táncolni. Itthon feltekerem a zenét, sorra veszem a kedvenceimet – vagy csak egyet nyúzok egész este – és kifáradásig táncolok. Nem zavarnak a szabályos táncok, de nem is érdekelnek. Azt kell eltáncolni, amit a zene mond és amit én érzek belőle. Meg amit el tudok táncolni. :-) Nem hiszem, hogy bárki más táncnak hívná, amit csinálok. Valahol a balett-gimnasztika-pantomim-performance metszéspontjában lehet, megfejelve a két ballábammal és a túlsúlyommal."

Azért érdekes, de fogalmam se volt róla, hogy a cipő régimódinak számít. Az egyetlen pár tűsarkúm, azaz ez nem volt utalás semmire sem. :-)

Köszönöm. Ezt akartam elérni; hogy csak a szoknya lebbenjen-mozogjon-érzékeltesse a táncot.

Szerintem nagyon jó!!! Grat

Nekem elég jó. Az tetszik, hogy a láb teljesen mozdulatlan, éles, a szoknya meg ezerrel pörög.
(Mondjuk az ilyen alakú cipőket rühellem, de erről nem a fotós tehet)

Új hozzászólás