Endre

Endre

Endrét ismerve ez egy jó és hiteles portré abban a tekintetben, hogy Endre valóban a mi házi polihisztorunk, aki tényleg egyszerre tud balanszírozni a kamerával a kezében, közben pipázni és még mesél is valami hihetetlen történetet, szóval jellemző a kép. Annyiban lehetett volna talán egyszerűsíteni a néző számára, hogy vagy érthetőbbre világítani az, amit még a kezében tart a kamerán kívül is, vagy megkérni, hogy ugyan már tegye le egy kép erejéig. Amit hiányolok, az Endre emblematikus Columbo-stílusú kabátja, amit képes nyáron is hordani. És még valami: nem nagyon értem most azt a nagyvonalúságot, ahogy jobbra és balra a teret kezeled. Készül az új címlapja a Látszótérnek és egy véletlen folytán ez a kép az egyik mintakép, amit ott nagyban négyzetesre vágva mutat a gép, és be kell valljam, hogy így most ezt a verziót látva nem értem, miért kellett neked a két oldalon ez a nagy levegő. Ennek akkor lenne szerepe, ha egyrészt kevésbé vignettáltad volna be a képet, másrészt a pipafüst még erősebb lenne és elúszna balra, bele a sötét ajtórésbe. De így nem érzem szükségét. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Feri, ez az a válasz, ami semmit se ér fotográfiailag. Értelmezhetetlen. Hogy Endre visel-e kabátot otthon. Kit érdekel? Az érdekel, hogy a kép jó legyen. Nem szociofotót csinálunk, tesó. Mindegy, hogy amikor nincs ott kamera és nem portrézol, mit visel. Endre és a kabát összenőtt, jellemző rá, tartozéka. A kép nem az otthonát mutatja és nem enteriőr. Halló! ezt azért mondom, mert fotós attitűdben fontos, hogy a valóság ritka kivételtől eltekintve abban a formában, ahogy a jósiten odatette, a kutyát se érdekel, nem elég erős. Kell beavatkozni. A fotós rendező is.

Köszönöm! Nem kellett a tér, csak néha nem lát ki az ember a saját fejéből. Balról egy halom dolgot kellett retusálnom, és valahogy átsiklottam a vágás fölött. Ja, Endre otthon a lakásban nem szokott kabátot viselni, ezért nincs rajta. :)

Szilárd, az a doboz egy filmkazetta, így szerves része az öreg masinával történő munkának, így akézben levő tárgy ugye az előtérrel teremti meg a kapcsolatot. A háttér úgy jön a képben, hogy Endre alkotó és mindeközben megőrző ember, így a bekandikáló műhelyrészlet szvsz épp ideillik.

Az tetszik az elemzésedben, hogy az "Endre eggyel több dolgot csinál mint amivel megbírkózik"... Pedig hidd el: megbírkózik, és ő már csak ilyen alak, hogy sok mindent csinál... :)

Amikor eloszor raneztem a kepre nagyon tetszett, aztan egyre kevesbe. Minden reszlet tokeletes, a hatter, az eloter, a mozdulat, a tonusok; viszont ahogy kapcsolodnak az zavar.
Nem tetszik ahogy a hatter elott van az alak, egy csomo helyen kapcsolo elemek vannak amik valojaban mutermekek, nincs valodi kapcsolat a jobb kezben levo fekete doboz aljan es a falon levo kerek targyak kozott, a jobb keze es az ajto feletti hasonlo szinu szogletes valami koztt, a kamera es a folotte levo feher haromszog kozott. A kepen viszont mindezt ott latom. Nem zavarna ha ezek a belogo dolgok erosebben belognanak.
Ugy tunik Endre egyel tobb dolgot csinal mint amennyivel elbir: valamit le kene raknia a kezebol, ugy tunik a kovetkezo pillanatban ki fog csuszni belole vagy a kamera vagy a doboz, hiaba probalja odaszegezni a tekintetevel.

Ez tényleg jó, mert túl azon hogy hatásos kép, az Endre féle képi világra is utal. Több síkon (pl. a falsíkon :) is megmutatja a portré alanyának világát, ami úgy mai hogy óvja és védi a hagyományokat is egyben...

Nekem nagyon tetszik ez a portré. Különösen kedves számomra a megvilágítás és a tónusok. A beállítás vagyis inkább a pillanat nagyon beszédes.

Új hozzászólás