Organikus anamorf
Organikus anamorf
Organikus anamorf
önportré másképp

Azt már most leszögezem, hogy mindegyik képet önmagában is tudnám elemezni, és fontosnak is gondolom, és egy jó megfogalmazásnak, de így triptichonban is, mint egy akcióban vagy egy extázisnak az állapotai is nagyon jól van megfogalmazva, nagyon erős és bátor képeknek tartom. A középső képet ha nézem, még a Vörösmarty téren a karikatúrarajzolóknak a groteszkjét is felfedezhetjük rajta. A saját magunkkal való szembesülésnek, a saját magunkkal való kapcsolatnak, akár még úgy is mondhatom, hogy egy ilyen nárcisztikus helyzetnek a feldolgozását látom, nagyon nagy erő és vágy, vágykeltés is van nekem a képeken – amelyek mindenféleképpen a bezártságról és feszültségről is szólnak. Ezért az, hogy önportré-e, ezen lehetne vitatkoznunk, mert el tudom fogadni önportrénak is, de akár még vágynak is, sőt még akár a péntek délelőtt leckére is abszolút alkalmas lenne – ezt azért is mondom, mert úgy érzem van ezeknél a 21-22-23. leckéknél egy bizonytalanság, hogy mit akartak a Szőke-Hegyi ezekkel valójában, és ezt, ha odajutunk majd bővebben kifejtem – ami rögtön látszik ezeknél a képeknél, az az, hogy van egy archaizáló technika, vagy azt imitáló digitális megoldás, és én ezt abszolút helyénvalónak tartom, teljesen jól szervül, sőt, ezek a rontások, hibák, karcok és foltok nem lennének a képeken, akkor a maguk naturalitásában ezek a gesztusok nagyon egy síkon és nagyon egyirányban mozognának, azaz ezen roncsolások nélkül ezek a gesztusok nagyon primérek lennének. Még azt is mondhatom, hogy ezek a roncsolások és karcok védik az alkotót, azáltal, hogy a nagyon primer és egyértelmű üzenet mellett elindít ez a védelmi helyzet egy másfajta kapcsolódást is, az idővel is elkezd játszani az alkotó, és a jelenidejűség elvesztésével kialakul ez a fajta védelmi érzet. Ha a három képből kellene választanom, márpedig felmerül a kérdés, hogy a három kép egyenlő fontosságú vagy erősségű-e, akkor számomra az utolsó kép az, ami a legtöbbet mesél, ahol a leginkább tettenérhető a gyermekkorból a kamaszkorba, a kamaszkorból a felnőttkorba váltás lázadása, a találkozások amelyek egy ilyen lázadó helyzetben megtörténnek az emberrel, ezek a lázadó csodák, csalódások és ilyen tapasztalások. Nagyon furcsa ez a világ, én ezt három disznósnak tartom, és szeretném, ha a Sándor még többet mutatna magából, akár más képekkel, más képek által. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

ismerem ezt a képszerkesztőt, el lehet vele szórakozni, mert sokféle vriáció van, de aztán végül soha nem vetem be ezeket a műkarcokat sem, mert ezsembe jut, hogy alaborban mennyivel jobb dolgokat lehet csinálni. de ettől függetlenül nekem teccik mé így karcosan is, mert teljesen illik, az elképzelésedhez és szerintme nem vagy csúnya, max gyagya :D :D

Javaslom, hogy utcára ne vidd magaddal ezt az üveglapot. Mi még elfogadunk Téged:)

mért a technikát boncolgatjuk? :))
egyébként minden digitálisan manipulált, kivéve a torzulást,az egy valóságos üveglap....hogy mit akartam vele?...csak szembenéztem önmagammal, és megbékéltem a csúnyaságommal... :))

A színkülönbséget miért tetted bele? Szerintem utólag kerültek oda a karcok, már csak az a kérdés mit akart vele az alkotó

Ha a karcok es foltok egy filmen vannak, akkor szuper.
Ha digitalisak, akkor a kepek nelkuluk lennenek leplezetlenul szuperek.

Igy vagy ugy teszik.

Új hozzászólás