Kellemes Ünnepeket Kivánok Mindenkinek!

Igazából nem szívesen elemzek ünnepre küldött jókívánság képeket, mert a gesztus a fontos, és ezt az érzést nem szeretném kisebbíteni, vagy elrontani, hogy szétszedem, mi miért jó vagy sem. Úgyhogy BÚÉK neked, várom a munkáid! (hegyi)

Pihenő

Kicsit sötét az egész, alul van exponálva, és a szaturáció is sok, ettől nem érvényesülnek az alakok a teraszon. És a képformátum, de már mondtam szerintem, indokolatlan a 2:3-ast meghaladó szélesség. (hegyi)

Őszi liget

Zoli, őszinte leszek, ez a kép engem nem fog meg. Nem találok benne olyat, ami egyedivé tenné, ami miatt visszatérnék rá újra és újra, ami mást mutatna, mint a megszokott őszi képek. Mindenkinél máshogy működik nyilván, hogy hogyan keres témát és azt hogy forgatja magában, de egy biztos, egyéniesíteni, egyediesíteni kell, hogy valami rólad szóljon a képben. A tiéd legyen. Keresni a nézőpontot, játszani a térrel, fényekkel, szereplőkkel, sok minden lehet, de ez így nem működik. Állunk középen, szemben a fény, fák, oké, ez így sztereotip, guggolj le, feküdj az avarba, pörgesd magad bele, ahogy érzed, de mozdulj ki a komfortos, kényelmes megoldásból. (hegyi)

kapu

Tanyakapu,valahol az alföldön.

A Hónap képe címmel nem vitatkozom soha, ez a ti döntésetek, legfeljebb ha úgy érzem, hogy valami fontos kérdésben érdemes lehet, hogy vállaljam az ellentmondást, akkor azt elmondom. Itt ez elsősorban a tónusrend, nem csak hogy túl sok a vörös, de a mély tónusokban nincsenek már részletek, és emiatt az, ami a kép értelmét adná, alig kivehető. Valamennyire minden monitor vagy laptop kalibrálható hardveres segítséggel, szóval én azt mondom, hogy érdemes ebbe legalább egyszer beruházni, hogy szakember készítsen egy profilt a monitorodhoz, mert a nagy eltérések ezzel korrigálhatók lesznek. Már, ha nem valami tudatos döntés eredménye, hogy ennyire kemény legyen, mert azzal nem tudok mit kezdeni akkor. (hegyi)

Miért a hónap képe:

Volt pár kép ebben a hónapban, amit szívesen választottam volna - a három kedvencben volt ez a kép, és két olyan fotó, amik korábban készültek, mint ez év októbere, így nálam végül kiestek a final cutból. Na de, hogy miért kedvelem ezt a képet annyira? Nagyon tetszenek a színek, és a vidéki hangulatot is tökéletesen ragadja meg. Mindenkit biztatnék a slow down movement-re, és számomra ez a fotó a tökéletes kampánykép: valahol az Alföldön. Szóval köszi a fílinget, és jó válogatást novemberre. (Bach Viktória)

Elmúlás

Zoli, azt gondolom, hogy ez a helyszín így, ebben az évszakban vagy ebben a fényben nem olyan nagyon adja ki azt, amit üzenni akarsz vele, nem tudom, hol van ez az épület, nyilván valamiért neked fontos, és működhetne is, de ehhez az expozíciót rendbe kéne tenni. Mert ha ennyire sötétben van, akkor nem jön ki az, hogy itt az épület a fontos, ő a főszereplő. És a képarány, a 3:2-es jó lenne, ehhez picit vágni kell. Csináltam egy verziót, hogy értsd, miről beszélek. (hegyi)
értékelés:

Pontonhíd

Csongrád mellett, a Tiszán található ez a pontonhíd.Tavasztól őszig üzemel.A kerekek alatt zörgő, mozgó deszkákon áthaladva megvan a hangulat.

Két dolog, ami eszembe jut az egyébként valóban jó helyszínről. Az egyik, hogy nekem túl sötétek a tónusok. Hogy ez amiatt van, hogy már sötétedett, vagy csak expozíciós hiba, nem tudom. De ez javítható. A másik, hogy azt neked kell eldönteni, mit akarsz megmutatni, és ha ez megvan, utána ehhez kell igazítani az eszközeid. Ha a helyszín az érdekes, akkor távolabbról kell ennél menned, hogy a környezet is éljen, bekerülhessen. Ha a mozgó deszkák az érdekesek, akkor lejjebb kell menni, azt kell előtérbe helyezni ezzel, hogy mi van a deszkákkal. Most ez is van, az is van, egyik sincs. Legyél határozottabb. (hegyi)

Reggeli kávé

Egy jó kis hangulatképet kapunk, nekem egy picit túl van szaturálva az egész. Ha nem is négyzetesre, de fentről mindenképpen vágnék ahhoz, hogy maga az a szerkezet, amit létrehozol, képhatáron belül feszesebben működjön. Fentről akár két ujjnyit is vághatunk, ott látok valami fából épült dolgot, annak felénél vágható is lenne, akkor jobban tudunk koncentrálni a macskára, a lábadra, a kávéra, és a környezet valóban csak egy díszítés lesz, és a fő üzenetre tevődik át a hangsúly. (hegyi)
értékelés:

NDK,

Két képet is kapunk, a szituáció hasonló, ahogy a cím is mondja, itt egy retro történetet látunk. Az ilyen tárgyak egy képen való szerepeltetése esetén az a kérdés, mit mivel rakunk össze. A fényképezőgép és a kisautó még hagyján, de hogy kerül oda a hajszárító? Az nem működik, hogy tetszőleges tárgyakat viszonylag mértani rendbe állítunk. Azt gondolom, hogy ha megvannak ezek a tárgyak még neked, próbálj úgy dolgozni velük, hogy csak egy egy tárgyra fókuszálsz, egy tárgy a főszereplő, és a környezetét megpróbálod történetmesélés módján elképzelni. Ismétlést kérek ha lehet. (hegyi)

Körös-torok

Jó ez az ellentétpárnak is felfogható kompozíció a toronnyal és a fákkal. Szépek a tónusaid is. Talán egy ujjnyit nyitottam volna még a képen, hogy a fűzfák még monumentálisabbak legyenek, de igazából ez egyéni ízlés kérdése. (hegyi)
értékelés:

Tiszapart

A helyszín szép, alkalmas arra, hogy ott fotózz, de így most még üres. Érezni, hogy nem találtad meg, honnan szeretnéd ezt igazán fotózni, van benne bizonytalanság a vágások tekintetében. Kellene valami még. Nem kötelezően ember, az ember nyomai is elegendőek lehetnek. (hegyi)

Kilátó

Nem ismerem a helyszínt így amit mondok, az csak tapogatódzás. De ez a kép állóban nem jó. Így olyan, mint egy emlékkönyvbe ragasztott fotó, körbevágva, mert kevés a hely a könyvben. Kell a tér, hogy értelmezhető legyen a fő motívum. Méretek, minden. Ez fontos. (hegyi)

Deresen 2

Korábbi fotóm más szemszögből.

Zoli, ez jobb, de nagyon barátságtalan a szín, a tónus, fáradt, koszos, nem húz be a kép, nem tudom szeretni. Most semmi mást nem csináltam, mint a tónust és színt korrigáltam. Nézd meg, mert jóllehet a monitorod beállítását kell ellenőrizni, hacsak nem direkt hagytad így. (hegyi)

Téli futópálya

Hát, ez elment, jól itt hagyott - ez jut elsőre eszembe. Faképnél történő hagyás. Ha a futász szerelme a téma, akkor ne el, hanem felénk fuss. Ha egyfajta thriller, akkor mozgasd be a környezetet, lehet ferde is, lehet a kamerát is körberántani, hogy minden elmozduljon picit, csak a figura legyen stabil, ha meg valami távozós, de személyes ügy, akkor lejjebb kéne a kamerának lennie. Ezt neked kell eldönteni, nem a néződnek. Szóval kérek ismétlést majd, ha lehet és ha lesz még hó. (hegyi)

Deresen

Zoli, lesz még dér és tél, szerintem legalábbis, ezt visszaadom azzal, hogy kérlek, ismételd. Úgy kéne, hogy valamit érezzek ezzel a szegény csipkebogyóval, hogy egyedül van, vagy hogy vidáman elvan ott kinn, mindegy, de valami kell. És több szereplő kell, mert így az ágak hangsúlya elnyomja a kis pirost. Ne menj el ennyire makróba szerintem. (hegyi)

Ködbevezet 2

Ez a korábbi fotóm Bach Viki utómunkájával ismét felkerült. Most már konkrétan látom, mire gondolt a ferdeség és a színek korrigálásán. Köszi a lehetőséget.