vándorút

vándorút

Amikor még előttünk áll az egész élet.

Láttunk már hasonló megoldásokat, nem azt mondom, hogy itt nagy meglepetés történt, de az mindenképpen jó, hogy egy olyan környezetet találtál egy kis szereplővel, ami tényleg mesei, és nagyon érdekes, ezen az úton hová juthatunk. Vidám, és nem egy szorongató helyzet. Ez annak köszönhető, hogy az út végén fény van, és nem valami sötét barlang felé megyünk, tehát szerencsére ennek a képnek nincs drámája, ezért nem a csellengésről, nem az elveszésről szól. Megvan a humora ezzel a kis bottal, mert apa azt mondta, hogy a kirándulóknak van ilyen botjuk, akkor viszem ezt a botot, nagyon büszkén megyek vele. Valami kis hamuba sült pogácsa van a kezemben, és megyek a magam kis útján abban a nyugalomban és biztonságban, hogy nem vagyok egyedül, ezért bátran megyek el a családtól, bátran odébb szökellek az úton, elviccelek a családdal, mert tudom, hogy úgyis jönnek utánam, nem fogok elveszni. Ez az élmény jön át, és ez egy nagyon pozitív dolog, mert a bizalomról szól. Köszönöm szépen, megvan a három csillag és a leckemegoldás is, de ezt ilyen becsületkassza, hogy erre a leckére még kérek tőled megoldásokat, és az első háromra is, ha lehet. (hegyi)
értékelés:    

Prilla

Prilla

Nagyon személyes ez az egész, nagyon jó kis üzenet. A kis gomb szemével ez a kis hörcsög patkány nagy bizalommal és nagy odafigyeléssel kapcsolódik a gazdihoz, várja azt a kis falatot, amit a kézben látunk. Párhuzamot látok a gombszem feketéje és a körömlakk feketéje között, tehát nagyon jó a gesztusa ennek a kapcsolódásnak, ennek a kint és bent helyzetnek, hogy ő oda be van zárva, mert azt gondoljuk, hogy nem tudna magára vigyázni, mert elkeveredne a bútorok között. Van neki egy kis külön világa a kis deszkával, a kis sóderrel az edény alján, és mi olykor-olykor odamegyünk, amikor a kedvünk és időnk úgy engedi, és próbálunk vele valami kapcsolatba kerülni. Ők ebben mindig partnerek, megadják azt az élményt az embernek, hogy foglalkoztunk egymással, függ tőlem valaki, és ez a függés a bizalmon alapul. Tulajdonképpen kiszolgáltatottja az embernek, mert tőlünk függ, hogy túléli-e ezt a zárt világot, de ez nyilván erősít egy fajta kapcsolódást az ember és az állat között, ha ezt felelősséggel tesszük. Én ezt egy jó üzenetnek tartom, érdemes lenne azért még Prilláról kapnunk valamit, de megvan a három csillag azzal, hogy a leckemegoldásra én még hagynék időt, mert ez csak egy gesztus a sok közül, a kis állatka személyiségéről kellene még megtudnunk többet. Lehet ezt ebben a rácsos kalickában is csinálni, de ki is lehet őt venni, ezt persze te tudod, Réka, hogy mennyire alkalmas ő erre, hogy fotómodell legyen. Itt elsősorban nem a humor felé vinném el, nem az érdekel engem, hogy kis sapkát vagy kis köténykét rakunk rá, és bohóckodunk valamit, hanem a valós személyiségét megmutatni, hogy ő egy szorgos kis egérke, vagy alvós típus, vagy bohókásan hanyatt veti magát és úgy szuszog, vagy bevermeli magát, mert bújkálós, szóval az érdekel, hogy milyen lelki alkat. Ezeket a tulajdonságokat az ember saját maga rakja rá ezekre a kisállatokra, de akkor is fontosnak tartanám azt, hogy erről valamilyen ismeretet még kaphassunk. (hegyi)
értékelés:

autumn

autumn

Tudom, ez nem fénykép, de még mindig nincs fényképezőgépem (de már legalább tudom milyet akarok), szóval ezt aquarell ceruzával rajzoltam. A színek kicsit romlottak a telefonnal való elfényképezés után, és amúgy se lett a legjobb, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.

remény és vágy

reménykedés, törekedés, vágyakozás az életre, a szépre

Maga a megfigyelés az nagyon jó, ez talán valami gyárépület, vagy pincesor lehet, aminek az ablakában befelé, vagyis az épületen belülre nő valamilyen kis futó növény, vagy gaz, de lehet, hogy ez egy kis fácska, innen ezt nem tudom megállapítani. És ez annak is köszönhető, hogy akkora fény jön kintről, hogy kiégeti a képet ez a nagy beömlő fénymennyiség. Ez a nagyon túlvilágított helyzet most a képnek nem tesz jót, tehát az lett volna a megoldás, hogy olyan időpontot keresni, amikor felhősebb az ég, vagy naplemente van, és akkor talán valószínű, hogy kevesebb fény érkezik kintről. Jóllehet akkor a belső tér is sötétebbé válik, de ezt talán belül akár vakuval, akár lámpával megoldható, hogy visszahozzunk ebből a fénymennyiségből. Viszont most ez a túlvilágítás pont azt a lényeget, ami a képnek tulajdonképpen a születését indokolja, ez a nagy fénymennyiség olyan mintha egy hipóval ott átdörgölted volna, tehát nagyon erősen túlvilágított. Még egy dolog, amit szeretnék mondani, hogy arra nem ártott volna még egy picit több hangsúlyt fektetni, hogy itt most látunk három ablakot, abban sem vagyok biztos, hogy nem pont a másik ablak, az összefirkált ablak felől kellett volna ezt a képet megcsinálni, esetleg jobban belekomponálni azt a firkálást, az ott izgalmasabb nekem, és az most egy kicsit kiszorul. Másrészt pedig, az rendben van, hogy egy döntött perspektívát választunk, de akkor sem árt valamihez képest a képhatárokat beállítani. Most ez nekem egy picit ott a kép bal oldalán billeg. Nem túl sokat kellett volna mozdítani ahhoz, hogy ott elérjük azt, hogy párhuzamosak legyen az ablakkeret a kép szélével. Hogy ha megoldható ennek az ismétlése, mert valami közeli helyen van, akkor talán érdemes még ezzel foglalkozni, ha nem, akkor ez a jövőre nézvést lehet tanács, és erre most a vágy leckére, mint ötlet, tudok adni egy csillagot, de a kivitelezésnél ezek a problémák megoldandóak lennének. Az ötlet és a megfigyelés nem rossz. (hegyi)
értékelés:

sziasztok

Szőnyeget kaptam szülnapomra.

Kapunk egy leiratot, amiből egy érzelmi viszonyt is megtudunk ezzel a szőnyeggel kapcsolatban, és a kép beállítás is egyenértékűvé emeli a kép modelljét azzal a felülettel, ahol ez a kép elkészül, magyarán a szőnyeggel. Nagyon kedvelem ezt a képet, mert nagyon személyes, nagyon szerethető. Itt két dologra hívnám fel a figyelmet. Az egyik az, hogy ha a szőnyeg a főszereplő, akkor ezen a szőnyegen egy olyan mozdulatsort kell létrehozni, ahol ez az öröm, ezt a szeretet abban is látható, hogy ezeket a gesztusokat a kezünkkel is létrehozzuk. Most a két kéz a nyaknál a test alá van szorítva, és ebből kifolyólag nem egyértelmű az üzenetnek ez a része. A másik pedig azt, hogy én nagyon szeretem azokat a kis személyes tárgyakat, a töltőt, a széket, a félig belógó inget, amiket láthatunk itt még a szőnyegen kívül, de ez most rendezetlenül kerül a képre. Tehát ezt kompozícióban éppúgy célszerű megrendezni, hogy mit hova teszek, mint ha egy csendéletet fényképeznék. Magyarán egyrészt valamilyen gesztust érdemes tenni ezzel a szőnyeggel, ami személyes, azon kívül, hogy lefekszem rá és odabújok, másrészt célszerű a kompozíciónál a háttérből valamit adni, de nem biztos, hogy ez a háttér optimálisan a radiátor kell hogy legyen. Olyan nézőpontot kell keresni, ami a szobának egy más jellemző részét mutatja esetleg. Én azt kérem a Rékától, hogy ha tud ehhez a szőnyeghez ennél egy picit erősebben érzelmileg közeledni, akkor ezt a képet próbálja meg megismételni. (hegyi)

tükörkép

egy darabig gondolkoztam, hogy vajon beküldjem-e vagy ne, mennyire számítható ez egész alakosnak? végülis én rajta vagyok teljesen... szóval nem tudom, hogy mit fogtok hozzá szólni, de egyenlőre nincs jobb ötletem erre a leckére.

Itt van egy leirat, hogy szabódott Réka azon, hogy beküldje-e ezt a képet a hármas lecke megoldására. Én azt mondom, hogy nagyon minimális hiányzik ahhoz, hogy ez akár az akt leckének is megoldása lehessen. Ez a nagyon minimális gondolom érhető, hogy az, hogy maga a modell aktként szerepeljen ezen a képen. Tehát ez a fajta finomság, ez a fajta titokzatosság, ez, mint akt lecke érvénye. A hármas leckére én ezt most nem tartom annyira érvényesnek, merthogy a hármas lecke megoldásánál azért az fontos, hogy szerepeljünk rajta, mint modell. Ha már az első három leckében gondolkodom, akkor ez inkább az első leckének lehetne megoldása, a portré arc nélkül-nek. Kedvelem ez a képet mindettől függetlenül, tehát félreértés ne essék, ez egy jó fotográfia. Én szeretem ezt a képet akkor is, hogy ha tömegelhelyezésében nem teljesen értek vele egyet. Pontosabban azt mondom, hogy nincs eldöntve, hogy hova helyezem magát a modellt. Ahhoz, hogy ebben döntésre bírjam magam, vagy a kép fölső részéből kellett volna még vágni, vagy az alsó részéhez még hozzátenni. A lényeg, hogy most nincsenek kiegyensúlyozva ezek a tömegek. Mint leckemegoldás, várnám Rékától az ismétlést a hármas leckére, aztán majd meglátjuk, hogy hogyan tovább. Én azt mondom, hogy a Réka megoldotta a kettes leckét is, és ráadásul az valami eszméletlenül erős lecke volt, akkor én azt mondom, hogy a hármasat is nagyjából ebben a formában meg lehet oldani, Én nagyon kedvelem azokat a leckéket, amiket ő hozzánk beküldött, és én arra próbálom őt ösztökélni, hogy „Hajrá! Hajrá! Tessék fotografálni!”. Aki egy ilyen kettes leckét tudott csinálni, mint amit ő csinált, annak már azért azt gondolom, hogy működnie kell a hármas leckének is , pontosan ugyanabban a nyitottságban. Nincs miért megszeppenj, nincs miért sötétbe burkolózz. (hegyi)

másképp

mert néha így törnek felszínre az érzéseim.

Nagyon szuggesztív portrét látunk, és egy dolgot ne feledjünk el: az önportré olyan műfaj, ahol a fotós és a modell egy személy, nem csak mint fényképész, de mint alany is megmutatja magát nekünk, kettős tétje is van ezeknek a képeknek. Ez írja felül azt, hogy igen, lehetne valami éles is a képen, akár csak egy kis hajtincs - jót tenne, de a kép erős, így ezt a hibát felülírja a történet. Jó ez a vörösbarna színvilág, ez is korrigálható lenne színhelyesre, de azt gondolom, hogy akkor sterilizáljuk a képet. Szóval ez a kép 3 csillag, várjuk a folytatást. (hegyi)
értékelés:

Egyesegyedül én

Réka nagyon tudja, hogy mit akar. Nem komponálni, nem szerkeszteni a háttérbe, nem tudom milyen világítástechnikákat. Réka bele akar nézni ebbe a kamerába, és azt akarja mondani nekünk, hogy sziasztok, itt vagyok, én vagyok kérdőn is, várakozón is, de nagyon helyt parancsolóan, és ezt el kell tudni egy kép nyelvezetében is fogadnunk, hogy ez a kép pontosan ettől erős, hogy nem képzőművészeti kérdéseket, válaszokat keresünk a képen, hanem azt a dokumentációs erőt, amelyben egy idő, egy időszak, egy pillanat, egy reggel, egy intézménybe indulás előtt valaki azt mondja, hogy itt vagyok, ilyen vagyok, ilyen voltam évekkel később és ez az én létezésem. A kép ebből a szempontból egy jó portré és ennek a portrénak természetesen a középpontozása maga a szem. Úgyhogy én nagyon szeretem ezt az üzenetet. (szőke)
értékelés:

én és az álomvilágaim

Nagyon jól érthető a kép címmel kapcsolódva is az itt látható alkotás. Ugye egy talán családi házban, szobában lehetünk, ahol a világ, a világ üzenetei, a titok, az értelem titka a könyvek. Apa, vagy a család, vagy a saját magam gyűjteménye, könyvgyűjteménye, amin keresztül kitekintek a világba. Ez mindig is egy csodabirodalom volt a könyvolvasás, hiszen a könyv olvasása az egy nagyon személyes, intim műfaj. Kalandozni tudunk, tengerekre tudunk szállni, repülni tudunk és nagyon sokfélét az olvasáson keresztül. De maga az olvasás technikája, az pedig egy egészen érzelmes és személyes és intim műfaj. Egy karosszékben, egy ágyvacokba behúzódva, kicsit elvonulva szokták ezt megtenni. És egy magányos műfaj természetesen, mert ahhoz, hogy a könyvet tudjuk olvasni, ahhoz, hogy tudjuk értelmezni, hogy meg tudjuk élni, kell egy belső folyamat, ami rengeteg érzelemmel van teli. Azért szeretem ezt a képet, mert a mostani, picit aszimmetrikus megoldás, ahol a perspektivikus irányok bal felé tartanak, éppen csak érzékelhetően egy vállat, egy kezet és egy talán copfos hajat, hajtömeget mutatnak. Az odaérkező fény, a felülről érkező fény és talán a bemozdulás is fátyolszerűvé teszi mindezt. Mint egy ilyen kis lidérc, vagy egy ilyen kis tündér, vagy egy ilyen kis szellő fátyolszerű jelenségként, amelyben nagyon erős, teljesen és nagyon konkrétan a könyvek gerincén olvashatóak a nevek, az üzenetek A Twist Oliver, A mágia, és Zsófi, és hasonló feliratok, amelyek racionalizálják ezt a képet. És közben pedig mindazt, amit rejthetnek ezek a gerincoszlopok, az érzelmeket, az érzékiséget és Krúdyt hozza a baloldal és a baloldali oszlopforma, amelyben ez a fátyolszerű kis fényrajzban talán csak sejthető az, hogy egy női alak, ha akarjuk fedetlenül, ha akarjuk valamilyen, a gondolkodásunktól függően valamilyen szabadidős ruhában, de mindenféleképp női jelenségként itt van ebben a történetben. És ez az üzenet a címtől, címválasztástól válik minősséggé, válik még így is egy egyképes kompozícióban képverssé. És ezt nagyon szeretem ezt a képet. Mivel talán olvasható, vagy látható, hogy elég sokat beszéltem erről az alkotásról, ebből az is következik, hogy az én számomra ez egy minőségi munka, ezért zárójelben azt kell megjegyeznem, hogyha ezt az alkotó is szerette ezt a képet, ha érzékelhető, hogy a mi számunkra is fontos ez a kép, akkor miért kell ezt külön megerősíteni egy fekete kerettel? Nincs szükség rá. Tessék az önbizalmat megerősíteni és nem kellenek ezek a temetői keretek a képhez, mert ez a kép önállóan, önmagában így, fekete-fehérben tökéletesen működik. (szőke)
értékelés: