Viharon túl, szélcsenden innen

Viharon túl, szélcsenden innen

Gábor, nagyon örülök annak, hogy visszataláltál hozzánk és remélem, nem tűnsz el megint - mert hogy nagy az előrelépés, és ez egy jó kép! Persze lehet kérdezni, mi az a folt a kép alján, lehet, hogy az ujjad lógott be, de egyrészt ez korrigálható utómunkában, avagy rá is lehet erősíteni, mint hibára az utómunkával jobban kihozva, de nem ez a lényeg. A lényeg, hogy olyan kompozíciót hoztál létre, ami azzal, hogy picit a fő téma hanyatt tud dőlni, de oldalra került, és ellenpontnak ott egy nagy felület, erősíti azt, ami tónusokban is látható, hogy a finom ködös ég és víz mellett megjelenő főszereplő kemény jelenléte mennyire drámai és elvágyódó. Nézegetni való kép. Köszönöm! Várom a folytatást! (hegyi)

- cím nélkül -

- cím nélkül -

Bevallom férfiasan, hogy a kép gondolati iránya tulajdonképpen értelmezhető számomra, hogy miről is akar mesélni, de a formai megfejtés valahogy nem áll össze egy erős kompozícióvá. Márpedig a rezonancia leckében a kompozíciónak nagyon erős szerepe van. Vagy a kép felső része lágyul ki nekem, vagy a kép alsó része nem kapcsolódik ahhoz a formai irányhoz, amit én látok. Lehet, hogy én vagyok ehhez kevés, bevállalom, de azon kívül, hogy az oszlop és az ő árnyéka szerepel, mint párhuzam, és ez egy négyzethálóra kerül, ami ráadásul egy torzított felület, azon kívül nem látom azt, hogy merre akar menni most a fuvar. Ezért szeretném kérni a Gábor segítségét, hogy az értelmezésben előrébb tudjak lépni abban a tekintetben, hogy mi az üzenet, mi az, ami őt megragadta ebben az egészben. Tőlem ez most távol van. (hegyi)

Bájoló

Bájoló

Határozott a döntés abban, hogy úgy alakítottál ki egy viszonyrendszert, hogy a hajból indulsz el és a haj éles. Ami megadja az egésznek a meditativ jellegét, az a mimika, az a gesztus amit a modell mutat, ami egy távolságtartó gesztussá válik, miközben nagyon határozott a jelenléte, hiszen a legvilágosabb pont az arc. Egyetlenegy dologra hívnám fel a figyelmedet utómunka szempontjából, a drapériára. Nem tudom, hogy ez egy törölköző vagy lepedő vagy valami ruhadarab, de az a drapéria, ami a kép aljában ilyen „V” formában összefut, az most nekem valahogy ezt az egészet túlerősíti azzal, hogy világos tónusban marad. Tehát ugyanarra a szintre jut, mint az arc. Ha a két oldalsó részét a kép itt aljánál letakarod a kezeddel és úgy nézed az egészet, rögtön elkezd az arc élni. Tehát erre kéne odafigyelni, hogy ezt egy kicsit érdemes lenne visszább hozni. Ez utómunkában megoldható. Egyébként egy nagyon-nagyon érzékeny portré. (hegyi)
értékelés:    

kultúr díszlet

kultúr díszlet

Gábor, de kár hogy egyrészt pontatlan, másrészt bátortalan most így ez a kép, mert hogy ha már meghoztad azt az egyébként jó döntést, hogy elforgatod a horizontot, akkor egyrészt ne lógjon be semmi maradék, másrészt ha vízcseppek, akkor fel kell tenni egy UV szűrőt, ami véd, és határozottabban fröcskölni a kezeddel cseppeket, hogy ne hibának tűnjön a végeredmény. Jó az erős kontraszt, jók az alakok is, de bátrabb perspektívadöntést és forgatást kíván ez a tömeg. Az ötlet egy csillag, és ha megoldható, kérek ismétlést. (hegyi)
értékelés:

Házi kedvencek

Házi kedvencek

Jó ez a vicc. Ez ugyanaz a telek, ahol azt az előző képet csináltad a házfallal, vagy arrafelé van ez is? Jó az ötlet, tetszik a vicc, minden rendben van. Egy picit ha bal irányban egy lépésnyit teszel, akkor talán megvan mind a két fej, most a gyalogoslámpa kitakarja a fejet. De a vicc jó, olyan kusturicás. Zárójel: nagyon várnám az első három leckét. (hegyi)
értékelés:

Tárgyfotó

Tárgyfotó

Az a baj ezzel a képpel, hogy attól, hogy távol is vagy, meg föntről is fényképezed, ráadásul nagy látószöggel is, ettől az egész idegenné, távolságtartóvá válik. Nem tudom szeretni, miközben tárgyfotónak a legfőbb célja az, hogy azt az objektumot, amit ábrázolni szeretnél kívánatossá, szerethetővé tedd a nézőnek. A tárgyfotó bizonyos szempontból a reklámmal közös, legalábbis annyiban mindenféleképp, hogy valami viszont a tárggyal ki kell alakítani, és ez a viszony ha negatív, akkor az nem lesz jó, mert akkor mit csináljon vele a néző? Nem tudom, hogy el tudsz-e ide menni ezt megismételni valahogy úgy, hogy legyen hozzá közöd. Ismétlés. (hegyi)

orchidea

orchidea

Nem tudom, hogy üvegfelület lehet-e, ami ezt az elmosódást hozza, vagy valami tükröződés, vagy mi az oka, de jót tesz ennek a képnek, jó ez a ritmus. Egyetlen egy kérdés van bennem: mi az indoka annak, hogy a kép jobb oldalán ez a nagy fehér tömeg ott van? Először ezt nem is nagyon vettem a képhez hozzá, aztán láttam, hogy ez nem a mi oldalunknak a háttere, hanem a képhez tartozik, szóval, ha ezt letakarom, akkor abszolút működőképes és jó ritmus az, amit kapok. Ezt a vágást megtenném, és akkor kész lenne. Megvan a három csillag, csak tessék végiggondolni, hogy mi értelme van ennek a tömegnek itt, mit kellene annak ellensúlyoznia? Elviszi egy kicsit a figyelmet, a koncentrációt csökkenti. (hegyi)
értékelés:

Cím nélkül

Cím nélkül

Nagyon érdekes ez az egész, mert olyan hatása van annak az árnyéknak, annak a sziluettes portrénak, mintha valamilyen filmhiba, karcolás vagy bemozdulás lenne ott. Nagyon furcsa, az embernek ezt kell fejtegetnie önmagában. Maga a ritmus jó, egyetlen dolgot hozzáteszek: nekem most a kép aljából hiányzik. Ahhoz, hogy ez ritmusban, tömegében helyére kerüljön, most ez alul nekem szűk, még akkor is, ha ott a feketeséget kapnánk. A semminek, az ürességnek is van téralkotó, térmeghatározó szerepe. Az ötlet tetszik, egyébként ez egy három csillagos kép, függetlenül attól, hogy a kompozícióval nem teljesen értek egyet. (hegyi)
értékelés:

Dobozolt nyár

Dobozolt nyár

Jó ez a meglátás, és nagyon érdekes az, hogy ezt így észrevetted, és látom, hogy téged is ez a struktúra izgatott, miközben meg kellett volna hozni azt a döntést, hogy engem ez izgat, és nem leltárt akarok készíteni. Itt nem az a kérdés, hogy mekkora ez a pálma, meg hogy hogyan viszonyulunk mi ehhez távolság tekintetében, ráadásul egy nagylátószög felé hajadzó objektívvel mentél ennek neki, hanem itt az a lényeg, ahogy ez a nájlon erre a pálmára rákerült. Nem a macskakő és a vizesedő fal a fontos, hanem az a lényeg, ami ezzel a növénnyel történt, akkor erről beszéljünk, a kép is erről kell, hogy beszéljen, ezt fogalmazd meg, ennek keresd meg azt a részét, ami hozzád a leginkább közel áll, ami ebben az egészben téged izgat. Nyilvánvaló, hogy nem lehet ezt innen kimozdítani, nem tudjuk azt megcsinálni, hogy egy tengerparton van ő így benájlonozva, és ha egy tág kompozícióban ábrázolod, akkor egy nagyon erős üzenet lehetne. Ez itt most a fal mellé van beállítva, onnan valószínű nem nagyon tudod elhúzni, jó nehéz is lehet, hanem akkor itt kell megcsinálnod azt, amit ez az egész mutathat, akár szembeállva ezzel a hátsó fallal, és akkor közelebb lehet jócskán menni. Akkor is lehet egyik irányban egy tágabb kompozícióval játszani, de itt például maga az, amibe ez be van ültetve, nem fontos. A szárból valamennyi fontos, de az igazi ritmus és az igazi gyönyörűség a nájlon és a pálma levelei között történik meg. Ismétlést kérek, ha lehetséges, ha nem, akkor ez érdekes, mint tanulmány, de akkor tessék végiggondolni a legközelebbi ilyen munkánál. (hegyi)

Szemkontaktus

Szemkontaktus

Érdekes a cím, mert egy szemet se látok ezen a képen az biztos, se a hölgynek, se a kutyának a szemeit nem lehet látni, így most bemondásra hisszük el, hogy ők egymás szemeit nézik, és nem egymás orrát szagolgatják. Érdekes a kép, ebben van némi agresszió is a hölgy részéről, mert nyilvánvaló, hogy a kutya önmagától ezt a mozgást nem tenné, és erre utal a két kéz is, ami tartja, de mondhatnám azt is, hogy odafeszíti a fejet az orrukhoz. Ezt az egész gesztust a hölgy kezdeményezte a kutyával, az pedig engedelmes, és ezt tűri. Egyébként a gesztus jellemző, de nem a kutyára, hanem a gazdára. Ez is fontos a Házi kedvenc leckében, ez egy új irány lehet, hogy a gazda viselkedését szemléljük a házi kedvencek viszonylatában. Viszont abban nem vagyok biztos, hogy ez a kép a Szemkontaktus címet kell kapja. Tónusban kicsit hidegek vagyunk, kicsit kékek vagyunk, érdemes lenne ezt helyretenni, esetleg kevésbé távolságtartóbb színekkel, bizalomgerjesztőbb lenne a kép is. (hegyi)
értékelés:

Ippon Lite

Ippon Lite

Ajánlott zenei élmény: http://youtu.be/65D3Y1qoPaA

Amit a képen látunk, attól izgalmas nekem, hogy a háttérben van egy szőttes, és ott is valamilyen kommunikációs helyzetet látunk, igaz, hogy az egy szerelmi háromszög, szerencsére a kép előterében nem ezt látjuk. Ami nekem furcsa az, hogy ebben a képben több az utalás a 70-80-as évek francia filmjeire, olyan, mintha egy kapcsolati helyzetben, akár egy házasságban valamilyen kommunikációs helyzet lenne, hogy most épp kibékültek, most épp pozitív a dolog. Az mindenképpen jelentős nekem, hogy míg az egyik figura a másik felé teljes terjedelmével odafordul, addig a másik személy viszont a saját kezében valamivel nagyon el van foglalva, tehát ő egyelőre kifordul ebből a kommunikációból ezzel a negyed fordulattal, és az egymásra kulcsolt láb sem a nyitottságot mutatja. A testkommunikáció kicsit ellentmond annak, ami itt most a leckemegoldás lenne, hogy ez egy barátság, vagy egy baráti helyzet. Egyrészt több, és erre lehet, hogy rásegít a háttérben lévő szőttes, másrészt viszont kevesebb, mert inkább valamilyen konfliktushelyzet stációjának érzékelhető számomra az ágyneművel, azzal a kanapéval, amit ismerünk ezekből a lakótelepi helyzetekből, hogy kicsi a szoba, több funkciót be kell töltsön, ezért nappal kanapé, délután pihenőhely, este pedig az ölelkezés, a relaxáció helye. Tehát most ez nekem így kevéssé szól a barátságról. Persze a barátságot lehet úgy is érteni, hogy egy kapcsolaton belül fontos az, hogy mennyire baráti a szituáció, de azért mégis azt gondolom, hogy ennél vegytisztább helyzetet kellene talán keresnünk. A felvetés izgalmas. Az maga izgalmas, hogy az ember tud gondolkozni ezen, tud valahová belenyúlni ebbe a történetbe, tud valamibe kapaszkodni, úgyhogy én kettő csillagot adok rá, mindazzal együtt, hogy a leckemegoldás maga pontosításra várna. (hegyi)
értékelés:

Játékos tél

Játékos tél

Felfedezek a Camilla képével valami testvériséget, jók ezek a ritmusok, főleg így a 36 fok melegben érdekes nézi ezt a képet, és érdekes keresni az azonosulást magamban. Nagyon jó megoldás, talán egyetlen kérdés merül föl bennem, de nem biztos, hogy igazam van, hogy mi lett volna akkor, ha nem szemmagasságban van ez az ugró figura, hanem lejjebb kerül a kamera, és ezáltal ő magasabbra tud ugrani, akár túl tud ugrani a horizonton, vagy a horizontig legalább el tud ugrani. Most jól összeköti ez a folt a horizontot ezzel a jég felületen történő formavilággal, de nekem ez egy kérdés. Másrészt lehet, hogy ezt az egy ujjnyit a jobb széléből levágtam volna, arra a ritmusra már tömegében nincs szükség, ott kifut a film. Ha nem is rögtön az utolsó facsoport után, de nem sokkal az után én vágnék, feszesebb lenne az egész. Egyébként teljesen rendben van, megvan a három csillag a képre, de érdemes ezen a vágáson elgondolkodnod. (hegyi)
értékelés:

természeti erők

természeti erők

"A városok nem könnyen adják meg magukat más erőknek... csak az emberi szeszélynek. Ez is természeti erő." (Frank Herbert)

Gábor, nagyon érdekes, hogy amíg az előző képnél, amit beküldtél, problémám volt a komponálással, itt meg azt mondom, hogy az egyik legerősebb Épített környezet leckét küldted be, mindazzal együtt, hogy ebben a fotódban több kép rejtezik egyszerre. Nagyon minimálisat a kép jobb oldalából vágnék, annyit csak, hogy abból az elkezdődő fából, amiből belógnak ágak, azt levágnám, az szerintem nem túl sok, és akkor lehet, hogy még izgalmasabb lenne a kompozíciód. Fantasztikusan jó meglátás, nagyon jók a fények, szép a tónusrend, amit létrehoztál, és maga ez, amit látunk, hogy a fák köré vannak hordva a téglák, nagyon megkapó, nem tudom, hol találtad ezt, de ez valami egészen extrém. Megvan a leckemegoldás is, a három csillag is. Ha ezzel az érzékenységgel közelíted a várost, akkor lehet, hogy érdemes lenne ezzel foglalkoznod, mert ez egy jó megközelítés. (hegyi)
értékelés:    

önismeret

önismeret

Előzetes engedelmetekkel kissé szabadon értelmeztem az önportré fogalmát. Egyfajta tükröt állítottam magam felé, melyen keresztül feltehettem a kérdést.

Ez egy érdekes kérdés, hogy ez a kép mennyiben teljesíti az első lecke fogalmát, mert ugye azt kértük, hogy legyen rajta valami saját magadból, mégis azt mondom, hogy elfogadom ezt az irányt is, főképp azért, mert küldtél már nagyon erős első képet, ami egy nagyon jó bevezető volt, és ez egy másik érzelmi helyzet. Nekem egy kicsit ez a verbálfotó kategóriája, megelégszünk azzal, hogy van egy félig leszakadt plakát, ami egy jó szövegű geget hoz, és ez a leckére is megfejtés, és ez el is viszi a kompozíciót. Beraktuk középre, mert ott biztonságban van, ott biztos jó lesz, és a többi mind illusztráció hozzá, vagy egy helyzeti kötődés, tehát nem vagyok meggyőzve róla, hogy ezt csak ebben a kompozícióban, csak így lehett ábrázolható, ennél lényegesen izgalmasabb kompozíciót is ki lehetett volna alakítani. Kettő csillagot adok ezért, mert ez a kompozíció ennél többet kívánna. (hegyi)
értékelés:

konstrukció

konstrukció

Címadás nem feltétlen a legszerencsésebb. Elnézést.

Jó ez a megfigyelés, szemérmes a megoldás, kérem Gábort, hogy az első három leckére küldjön még képeket, de ez egy jó képi ötlet, van benne egy jó utalás. Egyetlen egy problémám van, és ez könnyen megoldható: azt az utolsó ablakot én levágnám, aminek nem kék a színe, az engem már kivisz ebből a ritmusból. De megvan a három csillag, próbáld ki a vágást, jót tenne a képnek szerintem. (hegyi)
értékelés: