István, el kell szomorítsalak, már jó értelemben. Az alkotás közlés, és mint olyan önkifejezés. Mi más lenne. Hiszen te is azt írod, hogy "Szerettem volna mutatni arról az érzésről, amely elkap, amikor elmegyek mellette." Tehát ki szeretted volna ezt képileg fejezni, sajátot, szubjektívet. Oké, elfogadom, nem akartad a házzal a szocio vonalat bekapcsolni. Le is írod, hogy mit akartál mutatni és mit éreztél. Ez érvényes. Oké. De amíg élőben ez 4 dimenziós, itt csak 2. Ezt valahogy ha ennyire kevés eszközt akarsz, akkor kell érzékeltetni, visszahozni a terét és az időt is valahogy. Erről írtam, hogy van hozzá közöd - Tamás talán ezt félreértette, hogy köze van hozzá az embernek, ez nem a "mi közöd hozzá" fityisze, hanem hogy érzem, hogy személyes, érintett, ihletett. Ez így nekem még nem az. És az a kérdés, hogy hogyan lehetne az. Hát, várom rá majd a megoldást, remélem készül még kép erről.
Én azt hiszem értem mire gondolhatott István amikor ezt meglátta. Leírom a magamét, hátha segít a kialakuló eszmecserében. Nekem ezen a képen ami nagyon megfog, az a foszlott tábla. Hogy nap mint nap átmegyünk felette, elfelejtjük, lábbalk taposunk, eltorzítjuk a múltat stb. Akár azért mert csak elfelejtettük, akár azért mert tudatosan tesszük ilyen-olyan okkal. Gondolom István valami ilyesmit akart mondani.
Amiért szerintem Zsoltnak is igaza van, hogy ez átmehetne picit erősebben is, ha van nyoma ennek a történésnek, a lábbal taposásnak. Pl. egy sáros bakancs, vagy bakancsnyom, egy szakadt falevél, vagy a roncsolt táblát még jobban kiemelni valahogyan... Megkeresni azt a határt amivel még jobban hat a nézőre (esetleg megérteti a nem magyar nyelvűekkel is, hogy ez nem a híres színészek csillagainak magyar verziója), de nem megy át Zsoltosan mondva "verbálfotózásba". Azaz hozzátenni még valamit a dokumentalizmuson túl is, megtölteni a történetet.