...és gyémánt és paróka és Mickey egér.
Nekem olyan, mintha giccses újságkivágásokból ragasztottak volna össze egy képet, aminek a tárgya vagy témája a giccs, nem az összhatása. Ütős.
...és gyémánt és paróka és Mickey egér.
Ezért hoztuk létre ezt a leckét, hogy ilyen képet kaphassunk. Ugyanis nagyon fontos az, hogy mit gondolunk a giccsről, hogy nem csak a tenyérbe mászóan viszketeg kerti törpék a giccsek, hanem lépten-nyomon a városban szembe találkozunk velük. A legmeglepőbb és leghumorosabb, de egyben a legmegrázóbb az a helyzet, amikor valami egyébként irányultságában és szenvedélyében, jót akaró gesztusrendszer fordul át valami bődületes giccsé. Aki járt Velencében, vagy Muranoban, érteni fogja, amit mondok. A muranoi üveg világszerte híres, ugyanakkor, amikor az ember végigmegy egy ottani sétálóutcán, akkor az az érzése, mint amikor mignont eszik a cukrászdában: a második falat után szíve szerint otthagyná. Ha a partnere rákényszeríti, hogy meg kell enni az egészet, akkor meg legszívesebben rendelne mellé egy Unicumot. Itt is ez a helyet, hogy minden egyes darab önmagában működőképes lehetne – bár azt gondolom, hogy az a haltestű férfi az színtiszta giccs – de így együtt nagyon szürreális eredményt hoz. A – gondolom – Swarovski kristályokkal kirakott koponya, a Mickey egér… egészen bődületes, miközben a belső tér teljesen halott, gondolom nem volt még nyitva a bolt, de ez a halottság az, ami az egésznek izgalmat ad. Csak a külső világ működik, ott már ébren vagyunk, nagyon szépek ezek a verőfényes világítási viszonyok, a kiszolgáló személyzet meg elhagyta a hajót. Szóval jó az irány, és nagyon tetszik ez az ötlet. (hegyi)
értékelés:
Nekem olyan, mintha giccses újságkivágásokból ragasztottak volna össze egy képet, aminek a tárgya vagy témája a giccs, nem az összhatása. Ütős.
Én nem kövezlek meg érte, bennem is felmerült ugyanez, szerintem is nagyon profi kirakat. Számomra a giccs mindig eltúloz dolgokat és ezáltal torzítja el az eredeti üzenetet/értéket. A túlzás ugyanakkor nagyon érdekes és izgalmas is lehet.
Annyi biztos, hogy korunk vizuális kultúrája hemzseg a túlzásoktól. A számomra izgalmas túlzás viszont sohasem sorozatgyártott, nem polcról leemelhető. Hogy a kellékei drágán vagy olcsón hozzáférhetők-e, az szerintem mindegy.
Lehet, hogy megköveztek érte, de én megkérdőjelezném, hogy ez kirakat tényleg giccses-e? Nemcsak a professzionális felépítése, a felhasznált anyagok minősége miatt támadtak kétségeim, hanem azért is, mert rendkívül erőteljesen, pontosan és kevés eszközzel tökéletesen képviseli és kifejezi korunk vizuális kultúráját. Mellesleg a fotó mesterien adja ugyanezt a kvalitást.
Hát igen, valami ilyesmi hasított belém is, amikor megláttam ennek a fodrászatnak a kirakatát Franciaországban.
És nem, nem álmodom ilyen jellegű Kenről :), de amúgy jónak tartom ezt az álomlényvilágot, mert figyelemfelkeltőnek mindenképp figyelemfelkeltő, ami egy kirakatnál nagyon fontos.
Tény, hogy ezen a képen én is ott vagyok a kirakatban - de hát mindannyian kirakatban is élünk kicsit, nem csak a saját belső világunkban. (Az egy más kérdés, hogy sohasem mennék be ebbe az üzletbe. :))
A giccs témája/fogalma mindenesetre nagyon is elgondolkodtató. Ki mit tart giccsesnek? Mit tükröz mindez?
Jó. Tökéletes giccs. Kriszta meg fűszerezi.
Michael Jackson és az aranymajom jutott eszembe róla: http://href.hu/x/ix4x
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Tudósítótok jelenti az idei IgNobel-gáláról című rendkívüli Törökösenemhez, melynek premierjére ezennel tisztelettel meghívlak, ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.