BÚCSÚ APÚLIÁTÓL 7 (ROMEO & GIULIETTA)

BÚCSÚ APÚLIÁTÓL 7 (ROMEO & GIULIETTA)

Locorotondo, 2012.10.23.

Nagyon furcsa ez a kép attól, ahogy a perspektíva ábrázolódik, olyan érdekes az, hogy feszültséget hordoz a széttartó vonalak aránya és hatása, az, hogy az objektív torzításától miképp torzulnak ezek a felületek, maga a tömegelhelyezés, nagyon határozott kontúrokkal rendelkező tömegeket kapunk, viszonylag kevés képelemmel dolgozik Sándor. Azt most bemondásra kell elhinnem, hogy a két fiatal, aki a képen van Rómeó és Júlia, miközben a hangulat megvan, de érdekes, fanyar csavarás a történeten az, hogy a kerekesszék ott van a képen. Megint azt a kettősséget érzem, amit az előző képednél, hogy a tömegelhelyezés abszolút indokolt, tökéletesen rendben van, és ha csak ezt nézem, akkor ez egy kiválóan komponált kép, miközben ha a sztorit nézem, akkor az, hogy ilyen kis bolha méretűek a szereplők, ettől olyan szinten távolságtartóvá válik az egész, ami nekem nem biztos, hogy indokolt. Nem tudom, hogy mennyire instruálható a modelljeid, mennyire lehetett volna ebbe beleavatkozni, de én azt gondolom, hogy ha közelebb lennének, akár még kihasználva azt is, hogy a lépcsőn a perspektívával is lehet játszani, talán akkor hozzám is közelebb kerülne ez az egész. Most nekem inkább olyan, mintha meg lenne ez a kép, és a humor részét az adná, hogy ottfelejtetted a kerekesszéket, és ezek az olasz rosszcsont, vásott kölykök már nézik, hogy mit lehet az ottani Ecseri piacon ebből hasznosítani. Szóval furcsa, de nem egészen azt az élményt hozza nekem, mint amit te itt írsz az alcímben. Nekem ebben több gyermeki humor van, mintsem a Rómeó és Júlia történetnek a drámaisága. Nem érzem most ezt a párhuzamot olyan erősnek. Azért vagyok bizonytalan, mert a kompozíció abszolút három csillagos, de a történetmesélés nem, emiatt kettő csillagot adok. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

melyik ujjam harapjam-szindróma. Vagy a nagyság ábrázolása van, akkor a figurák csak mérőpontok, vagy sztori van, akkor viszont a figurák kicsik.

Köszönöm, Zsolt, az elemzést. Szerintem (nekem) a „pontvesztést” a cím bőven megérte. Amit persze a képből nem lehet megtudni: ez a kis pár legalább 20 percen át csókolózott ezen a helyen (...messzenéző szép könyöklő...), a kerekesszék tövében, mielőtt ezt a kis koreográfiát előadták. Locorotondóban, ahogy azt már évekkel ezelőtt megállapítottam, ez a pont a fő csókolózási pont. Most is, az itt ábrázolt pár után jött egy másik, idősebb pár is, ők is hosszasan csókolóztak. A „vágy” kategória azonban nem ennek a tevékenységnek, hanem a hely különös szépségének szól, mely után folyton vágyakozom. A figurák kicsisége is a hely kiemelését szolgálja.

Köszönöm, Tamás, megtisztelő párhuzam. Ezt a sarkot 7 éve már fotóztam. Most azért mentem ide vissza, hogy emberrel fotózzam.

Na de ez, maga a gyönyörűség! A mediterráneum álomvilágának ez tökéletes megfogása. Magritte és Zefirelli találkoznak itt!

Új hozzászólás