Továbbra sem adtam fel, hogy ezt itt lefényképezzem úgy, hogy mások is annak lássák aminek én. Vagy sikerül előbb-utóbb, vagy összeszedem majd 10 év múlva egy sorozatba, mondjuk hiábavalóság gyakorlása címmel.
2.2 gamma, 120 fényerő 6500 kelvin?
Továbbra sem adtam fel, hogy ezt itt lefényképezzem úgy, hogy mások is annak lássák aminek én. Vagy sikerül előbb-utóbb, vagy összeszedem majd 10 év múlva egy sorozatba, mondjuk hiábavalóság gyakorlása címmel.
Hát a címből arra gondolok, hogy van szerepe annak, hogy mit látunk a sakktáblán. Bevallom, nem tudok sakkozni, ezért nem tudom, hogy ez most valami Lékó Péter nyitás vagy egy Kaszparov rosálás, de egy biztos, hogy határozott a gondolatiság. Annak nagyon örülök, hogy az eddigi irányon, amit ezzel a két puffal, és amit az asztallal gondoltál, nyitottál egy nagyot azzal, hogy megváltoztattad a kamera nézőpontját. A leírójellegű irány is abszolút vállalható és működőképes lehet, de mégis valamiért elmozgattad a kamerát és ezt a reluxát behoztad a történetbe. Ez azért fontos, mert kialakítottál egy a képen túlmutató kapcsolódási pontot és ez az, ami elindíthatja a néző fantáziáját. Ott a két puff, tökéletesek, ott az asztal, elfogadható, bár ez a műmárvány asztal ez nekem egy kicsit bajos, mert a színei nem túl szerethetőek, ott vannak a teáscsészék, amik már-már emblematikusak ennél a képsornál. Most meg van ez a sakktábla készlet is. Bevallom férfiasan, nem száz százalékig vagyok meggyőződve, hogy ennek a szerepe valós, hogy valós az igény, hogy ez a szereplő legyen, mert én úgy érzem, hogy ebben visszalépés történt, mert szájbarágósnak gondolom. Viszont a háttér az nagyon jól ritmizál ezzel az egésszel. Azt kell, hogy mondjam neked, hogy most egy nagyon határozott döntéssel én lehet, hogy lesöpörnék mindent az asztalról. Hagynám a reluxát, az asztalt meg a két puffot. Se csésze, se semmi. Nem kellenek, nem szükségesek, mert nagyon didaktikusan magyarázzák el azt, hogy itt most kettő ember van, ők teát isznak és ők sakkoznak. Csak most kimentek pisilni. Ha mindezt leveszed erről az egészről és hagyod a puffot, az asztalt meg a hátteret, szerintem a hiány az önmagában el fogja mesélni ezt a történetet. Lehet, hogy nagyon furcsa, amit mondok, de sokszor a kihagyás, a szünet, a csönd az többet mesél, mint amikor fecsegünk. Ha mindenféleképpen ragaszkodunk valami tárgyhoz, lehet, hogy egyetlen egy csésze is elég, miért kell kettő. Sosem egyforma egy ilyen szituáció. A barátság sem mindig arról szól, hogy mind a ketten egyforma hangerővel beszélünk. Aztán van egy másik irány, amit még szeretnék elmondani. Beindult a fantáziám és elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi lenne akkor, hogy ha ez a két puff meg az asztal kiemelődne ebből a környezetből, és valami egész más helyre kerülne át. Ezt az érzést és ezt a gondolatot a reluxa indította el. A reluxa olyan most, mint egy táj. Az árnyékokkal, a fényjátékokkal abszolút olyan érzetet tud kelteni, a fantáziámat olyan irányba mozdítja el, hogy mi van, hogy ha a szereplők kicsit Magritte-hez hasonlóan kikerülnek ebből a valóságból, és valami egészen szürreális helyzetbe hozod őket. Fölteszed egy felhőkarcoló tetejére vagy elviszed a tengerpartra. Nyilvánvalóan most olyan szinten mondok marhaságokat, hogy ezt innen ülve a meleg szobából könnyű mondani, aztán megcsinálni egy külön performansz. Tehát én most nem akarlak arra sarkallni, hogy bekerülj a sajtó nyilvánosságába azzal, hogy egy őrültet láttak az utcán aki cipelte a tárgyakat a 25. sugárúton. Szóval én azt gondolom, hogy nyilvánvaló, hogy ez egy fantázia játék, amit mondok, ettől függetlenül azért érdekes a kérdés, mert egyre inkább az a meggyőződésem ezzel a képpel kapcsolatban, hogy ebben a képben a két puff a főszereplő. Minden más felcserélhető, tehát tulajdonképpen még azt mondom az asztal is bármilyen lehet, a két puff nem változtatható, ezek a legfontosabbak. Annyira erős a jelenlétük, hogy meghatároznak egy alaphangot és képesek arra, hogy meséljenek. Azt nem tudom, hogy most ebből mit tudsz kibogozni, mert azt hiszem, hogy eléggé széles spektrumon reagáltam arra, amit látok és nem biztos, hogy ez most könnyen feldolgozható elemzés, de mégiscsak azt gondolom, hogy ez lenne az az irány amin érdemes elgondolkodni. Aztán lehet, hogy a te fejedben valami olyan kis vezérhangyát indítok el, ami aztán már az egész szerkezetet szét fogja szedni. Nem baj ez.
Sokszor szoktam mondani, hogy nem a végső mondatok kimondása a legfontosabb kérdés. Persze ennek az ember örül, amikor megtörténik, de az odavezető út fontosabb. Nagyon örülök annak, hogy ezen az úton partner vagy és ezt a többieknek is példaként mondom, hogy nagyon fontos, hogy ha van egy gondolatunk, akkor, amíg nem érezzük azt, hogy az megvalósult, avagy abszolút kifutott és zsákutca, addig dolgozzunk vele, ne dobjuk el egyből. Ne egy képben gondolkodjunk, utána születik egy elemzés, majd elraktározzuk, hanem próbáljunk meg reakciókat adni egymásnak, magunknak az olvasottakra, látottakra. Mindenféleképp azt gondolom, hogy most egy olyan döntést fogok hozni, ami nem a szokványos elemzési döntés, mert én azt mondom, hogy Szilárd folytasd ezt az irányt, de ez nincs kész, viszont abszolút becsülendő az, hogy ezzel foglalkozol. Tehát nem a kép az, ami elsődlegesen megkapja a három csillagot, hanem Szilárd. Remélem ezt a többiek is értik, hogy miért mondom. (hegyi)
értékelés:
Na Zsolt rávettem magam, elmmentem, szereztem, bekalibráltam a képernyőt.
A jobboldali gyakorlatilag jó volt, a bal meg eléggé messze volt a jótól.
Most vagy a monitorom nem egyenes vagy ez balra billen, csak eddig nem vettem észre. Vagy lehetséges lenne, hogy így akartam... Covington, covington...
Sajna angolul semmi nincs a dobozon, csak a használati utasítás elégge tört angolságú fordítása, kínaiul meg nem olvasok, még katakanákok eligazodok, de azt a kínaiak nem használják, szóval gőzöm nincs mi ez.
Aha, ez a sakktábla eredetileg 20Ft-os darab, ha megnézed nem csak műanyag mint a csillogó műbőr, vagy az asztallap, de a zár is törött rajta. Valahogy nem jött ki mennyire megviselt darab, a csoda az, hogy megvan hozzá az összes bábú. Kb a kép közepéig minden műanyag, aztán persze a porcelán az nem. Ami meg benne va... hogy miket tudnak a kínaiak teaként fogyasztani... Ez a kis piros valami ág darabokból készült. Ha sokat iszol belőle vigyorogsz egész nap. Szóval csak óvatosan. Aztán a reluxa az fa, és kint valami lombok vannak amin átsüt a napfény ami megint nem műanyag. A teára arra nem mernék megesküdni, hogy melyik kategória. A természetben tutira nincs ilyen, de nem is természetellenes, hiszen csak valami megfőzött gizgaz leve.
Ami engem inkább bosszant így utólag az az, hogy nem vettem észre, hogy belóg a fal balról a reluxa mellett. Ezt most inkább levágnám, meg a jobb oldalról is vágnék kb 2-szer annyit mint a baloldalról. Amúgy meg megvárom it szól hozzá a Hegyi.
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Azthiszem annyi (most nincs nálam a cucc) de mintha ez lenne az alap amire ez a colormunki beállít.
A kép: köszi az ötleteket, nekem így utólag a reluxa az ami tetszik a képen, de nem az az amit fényképezni akartam, szóval az csak egy véletlen mellékszereplő. Amúgy a két puff beférne pont jól a kocsi hátsó űlésére, majd járom velük a várost.