Várom az ismétlést, drukkolok, hogy összejöjjön.
Sokáig kellett azon gondolkodnom, hogy hol és miből lesz itt a feltámadás, és hogy mihez akar Zoli itt most minket segítségül hívni, hogy értelmezzük. Aztán bevallom férfiasan, hogy sokadik megnézésre, most az elemzésnél ugrott be, hogy ott van egy Krisztus szobor részlet, maradvány. Az a helyzet, hogy nem működik a dolog úgy, ha az ember nem tölt elég időt, megint az idő itt a trükk. Az idő pedig ahhoz kell, hogy egy megtalált helyzetből az ember képet formáljon. A találat tökéletes, jó ez a járda, jó a tükröződés, jók a falevelek, jó az is, amit a tükröződésben látunk. Ez az egész jól másolódik egymásra, tényleg olyan, mintha egy többszörös expozíciót kapnánk, ugyanakkor nincs végiggondolva az, hogy mi az, ami ebben a ritmusban emeli az irányt, és mi az, ami ebbe belerondít. Azok a levélszárak, amiket itt most látunk, főképp az, ami a testet keresztülhúzza, nincs értelmezve. Ha akarom, akkor végig lehetett volna vinni azon az úton, hogy ezek úgymond akár, mint a stigmatizálásnak a jelei működjenek, tehát akár dárdákként, vagy szögekként értelmezhetőek legyenek, de ez nem történik meg, viszont formailag abszolút szétveri az egészet. Az a bajom, hogy ez ráadásul nem is ismételhető. Hiába mondom azt, hogy Zoli, ezt ismételd meg, mert valószínű, hogy ugyanezt még egyszer már nem fogod megtalálni. Ha most egy kicsit patetikus akarok lenni, akkor a Jóisten a kezedre játszott egy labdát, és azt nem kaptad el. A fotográfia a legritkább esetben kerül elénk úgy, hogy az formailag, tartalmilag egységes és kész legyen. Valamit mindig kell vele molyolni. Vagy a nézőponton kell változtatni, vagy az optikán, vagy ki kell venni, vagy hozzá kell tenni valamilyen képelemet, tehát nem lehet megúszni azt, hogy az ember mentesüljön az alól, hogy rendezzen. Itt ez a rendező elaludt. Még egyszer mondom, jól a párhuzamok, jók az irányok, de az, amit kapunk, az formailag nincsen rendbe téve. Az egész egy zavaros ügy marad, miközben nagyon kevés kellett volna ahhoz, hogy ez értelmezhető legyen. Igen, megláttam, de oda kell menni a pocsolyához, és ki kell venni azt a keresztbe futó levélszárat, meg a többiből is akár ki kell még mozdítani, a kép felső részéhez akár még tenni egy-két levelet, tehát létre kell hozni egy olyan belső ritmizálást, ami nem egy túlrendezett szituáció, de mégis valamilyen nyugalmi, vagy koherens helyzetet hoz létre. Ez most nem történt meg. Ráadásul, bevallom, hogy az időhöz sem nagyon tudom kapcsolni, de ez ilyen szempontból mellékes. Erre most adok 1 csillagot, mert a meglátás abszolút jó, és örülök annak, hogy Zoli ilyeneket észrevesz, és ez egy nagyon fontos dolog. De nem elég észrevenni, és nem elég futtában készíteni gyorsan egy mobiltelefonos felvételt. Ez is beesett a tanulmány fiókba úgy, hogy közben valamit elvesztettünk, mert ezt a Jóisten nem fogja még egyszer odadobni. Megrendezni meg elég nehéz lesz. Ha tudod, hogy ez hol van, persze, ki lehet várni olyan időjárást, vagy olyan szituációt - hát, nagyon sok sikert kívánok hozzá, hogy ezt meg tudd esetleg ismételni, nagy dolog lenne, de inkább arra hívnám fel most a figyelmedet, hogy legyen ez tanulság arra, hogy egy képet hogyan viszünk végig. (hegyi)
értékelés:
Az idővel egyetértek ehhez az kellett volna. :) Nem volt, így ez is amolyan jegyzet. Még esélytelennek sem tartom az ismétlést, mert ősz és eső lesz még errefelé, és gyanítom a víz is itt áll meg, a gesztenyefa is marad stb.
Tehát megvan nekem is mindaz amit Zsolt javasolsz, és rá is szántam volna -- szeretek elmolyolni egy-egy témával ha megtalálom magamnak. De másnap már nem volt a pocsolya a helyén, . Vittem a gépet és a kistelét, és hamarabb indultam picit. (Elég messziről jött csak ki a tükörkép, ez se tett jót a mobil képnek, ehez kell a 135mm a tapasztaltak alapján, ami a rajzolatnak is jót tenne)
Ez a reggeli utamon van, tehát elérhető, de ugye általában munkába, buszhoz megyek, ami volán járat lévén sajnos nem az van, hogy majd perc múlva jön a következő. Így ez tényleg csak egy gyors vázlat, de nem is vártam tőle többet mint tanulságot és feljegyzést. Amiért mégis beküldtem az az, hogy szerintem tanulságos másnak is, na meg mert éppen a tükröződős dolgokról indult itt valami képlánc Ágnessel...
Nekem tetszik, ez az összevisszaság, de lehet azért, mert magamból indulok ki és én is szoktam ilyen tükröződős képeket készíteni amibe aztán minden benne van. No, meg lehet azért is érzem magaménak az ilyen képeket mert valamilyen szinten emlékeztet az analóg technikára, ahol tök jó kis multiexpókat lehetett létrehozni (gyakran próbálkoztam ezzel). És igen ott is aztán lettek érdekes összevisszaságok:) Szóval, nekem tetszik.
Sok minden van itt. Víztükör, lehullot levelek, feszület, kockakkő. Sok ez egy képnek.
István, valahol ez is illusztrálja amiről Zsolttal beszéltek. Igen itt is jó lett volna a jobb minőségű kép, de a Zsolt képhármasa más kategória.
Inkább ilyen helyen gond a technika, mint ez a kép! Ott nekem jelentést adott hozzá még a más bokeh, és tisztább kép is - és nem megkérdőjelezte magát a képet!
Dehogy, egyszerű az nekem is :), de a képi elemekre gondoltam a zavarossággal, ami izgalmas is. Több réteg, több perspektíva, több anyag, sok forma... ilyenek. És nekem erre sok a technológiai zavar, amit a mobil itt ki tudott hozni. Ilyenre gondoltam.
@Clio köszönöm, enyém a megtiszteltetés!
@István igen, jobbhíjjánmobil kategória, én is sajnálom...
Ősz - elmúlás de jön a megváltás és előbb-utóbb a feltámadás is... És mellé ott a víz is. De más síkon régi és új keveredése is. Bizonyára azt érzed amiért majd azt kapom, hogy túlmatekozok. Lehet csak nekem tűnik egyszerűnek? Erre keresem a választ...
Izgalmas és zavaros. És mintha az idő leckével az időjárásra (is) gondoltál volna :) Úgy érzem, a technika kicsit ellene dolgozik most a fotónak. Mobil?
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Végülis ha kell még vizet is vihetek egy kannában :D Szóval lehetetlent nem ismerünk ugyebár, csak lustaságot.