365/25 Még egy lámpával kevesebb

365/25 Még egy lámpával kevesebb

Ha van valakinek ötlete arra nézve, hogy kevés fényben hogy lehet mozgást fényképezni szívesen várom. Nekem így sikerült, hogy a háttér világos és ahhoz állítottam a gépet.

Hozzászólások

Elgondolkodtam Szilárd. Ugye amikor megnyitom a 365öd, mindig a nyitóképed látom, és mindig megállapítom, mennyire príma. Sőt, azt is mondhatom, hogy az a kép a bizonyítéka annak, hogy volt értelme annyit dumálnunk és bogozni azt, hogy miért nem matek a fotó és honnantól az mégis. Én azt mondom, hogy a munkáidban keresd azt a nyitóképet, ott a kulcs benne.

a többire is enged, de azokat sikerült visszaraknom 0-ra.
Persze felesleges mesterkedni az egérrel, van Reset gomb.

Az első hozzászólás a te képaláírásod. :)

Szilárd, szerintem Zsolt a leiratodra reagált, nem volt más előzmény.
De akkor ott a megoldás. A plugined egyébként csak vörös csatornára enged elmosást állítani?

Mi volt itt az első hozzászólás? Valahogy úgy kezdődik mintha Zsolt válaszolna valamire, amit viszont nem találok az oldalon.

GIMP, vágás, Gmic filterrel át fekete-fehérre, kontraszt +5, fény -10, és kicsinyítés.
Közben megpróbáltam máshogy is fekete-fehéret csinálni belőle, ugyanez, csak más gmic beállítással,
és az nem okoz gondot.
A problémát úgy néz ki, hogy az okozta, hogy egy csuszka amit amúgy nem használok "Red Smoothness" nem volt tökeletesen 0-n.
0-tól 10-ig állítható, 0.1 értékkel jön föl valamiért, valósznűleg amikor kedden próbálgattam mi mit csinál nem állítottam vissza rendesen, aztán mentette alapértelmezésnek, mert Reset-tel visszakerült 0-ra.

Érdemes lenne Szilárd metódusát pontról pontra végigkövetni. Hmm?

Látom, és van is ötletem. :) Fényerő, kontraszt, gamma és társai is bejátszanak. Ha ezeken is állítasz, akkor a fekete és fehér közötti átmenet nem ugyanúgy megy át, ezt észreveszi a szemed.
Ha meredekebb lesz a világos-sötétét átmenet élesedik, ha laposabb akkor életlenedik. Ez egy FF konverziókór is megtörténik, hiszen amikor kikevered a tónusskálát a más színű dolgok másképp jelennek meg benne, nagy kontrasztú helyen bejátszhat egy nem tökéletes optika színhibája is akár. Gondolj a lila elszíneződésre pl. -- ha sok kék és vörös keveredik a FF-tónusskálába akkor a tónusátmenet széthúzódik, amit életlenségnek látsz. Ha nem húzódik szét akkor is érezheted az egyiket élesebbnek a másikat életlenebbnek.

Itt az első kettő elvileg ugyanolyan éles, de a középső kép mégis élesebbnek fog látszani. Az utolsó meg jobban szét van kenve, az az első kettőnél is életlenebb lesz. (Vízszintesen a pixelek, függőlegesen a tónusértékek.

Így közvetve bár, de a FF konverzió beleszól az élességbe. Ez főleg akkor lesz tetten érhető, ha a konverzió a már kicsi képen történik, és nem az utolsó az átméretezés.

Zoli, ez egy szinte éles kép eredetiben. Nem molyoltam, hogy Szilárd vágását adjam, csak ahogy épp éreztem, de nézd meg, itt valami más kell legyen a probléma.

365/25 Még egy lámpával kevesebb

A kicsinyítés mindig ront az élességen is, nyilván algoritmusfüggően (azaz hogy a sokféle módszer közül hogy kicsinyítesz). De nem csak ezen, a kontrasztra, fényerőre sem mindegy hogy hogyan és milyen eljárással kicsinyítesz. (Logikus, hiszen a kicsinyítéskor több pixelnyi infó helyére teszünk egy pixelt. Így nem mindegy hogy a több infóból hogy lesz kevesebb.)

Részletekre finnyás képek esetében szokásos a több lépcsőben kicsinyítés és időnként nagyon enyhe USM-élesítés (egész kicsi rádiusszal persze, jellemzően 0,3 körül). Volt erről egy részletes tesztcikkem a régi honlapomon, de sajna most csak ábrák nélkül találtam meg. Aztán ugye ha a JPG állomány sokszor kerül mentésre, majd újra megnyitásra az is szétcsapja a képet (sőt PS-ban a JPG-exportkor még direkt életlenítést is be lehet kapcsolni) hiszen a JPG veszteséges tömörítési eljárás.

én inkább azt nem értem, hogy mitől lesz életlen a kép a módosításoknak kapcsán, ha az eredeti éles, akkor a kicsinyített és FF verziónak is élesnek kéne lennie. Nyilván a szoftver cseszi el, de nem ismerem, amit használsz.

Új hozzászólás