Szőke osztályfőnök úrnak jelentem, hogy malacos képekkel készültem. A kép előterében egy nagyon szép (ez most pont nem látszik) kínai lány áll, és a ruhája is szép, bordó bársony szegéllyel, de ilyet csak Kínában lehet venni, ő mondta nekem.
Itt is kompozíciós megjegyzéseink lennének. A dekomponált szereplőnek is tudatosan kell dekomponáltnak lennie, hogy a kép önmagához mért ritmikája működhessék. A véletlenszerűséget abban érzem, hogy ha jól látom, a nyakban lévő madzag spontánul metsződik el, a kar íve véletlenszerűen vágódik, a nyakszőrme meghatározhatatlan sötét foltként nehezedik a kép többi világos felületére. Másképpen fogalmazva elképzelhető, hogy valamilyen megvilágítást kellett volna használni, külön a figura mellkasi részére, amitől a kép hátsó tere és a makró világa (szereplő) nem különítődik el igazán. Pedig az egyik izgalmas üzenet az, ahogyan ebben a hosszú, távoli folyosóban megjelenik a szereplő. Még egy megjegyzés: a címben utalást találunk a malacra és tüzetesebb megfigyelés után egy sertés fotója tűnik fel a háttérben. Ehhez is talán valamilyen megvilágításbeli kiemelésre lett volna szükség, mert így a nézőnek nagyon nehéz ezt az összekapcsoló kódot megfejtenie. Gondoljuk, hogy nem az volt a cél, hogy egyszerűen csak a befogadót (nézőt) zavarba hozd. (szőke)
értékelés:
Új hozzászólás