Hozzászólások

Akkor egyrészt megpróbálok korábban kijutni, mondjuk az idő most nem nekem dolgozik, egyre hamarabb alkonyodik egy ideig. Aztán meg majd figyelem a hisztogrammot amikor fényképezek.

Abban nincs vita Zsolt, hogy többet kell exponálni, hogy legyen miből képfeldolgozni. Csak azért így írtam, mert olybá' tűnt, Szilárd csak fényerőt emelne, amitől persze nem vagyunk elörébb, mert ok lesz fehér, de fekete helyett szürke.

Arra érdemes törekedni, hogy feketétől fehérig minden ki legyen töltve a RAWba, utána lesz miből dolgozni. Elvenni mindig könnyebb, hozzátenni kevésbé. :)

Utólag is lehet nyilván masszírozni a képet, de az azért már eső után köpönyeg. Főleg, ha nem RAW-ban dolgozol. Tudni kéne, hogy mit exponáltál itt, nyilván gépfüggő is, egy kis kompakt méretet könnyebb berázni, mint egy batárt, de azért mondjuk 30-adot még ki kéne tudni exponálni kézből, 6-os blende fölé meg nem kell menni, ISO 800-3200 között kéne bírnia egy gépnek, szóval ha ezek se elegek, akkor exponálj korábban. Az alkonyat gonosz dolog, perceken múlik minden, a szemed sokkal érzékenyebb, mint a géped, ezért amit még látni látsz, azt a gép már nem tudja befogni.

Amit Zoli ír, az szükségmegoldás. Fényt és kontrasztot, persze, normális határokon belül, a görbét ellenőrizve, hogy mennyire cseszed szét, de mondom, inkább exponálj jobbat.

Szilárd, fényt rá ÉS kontrasztot. Akkor nem világos fátyol lesz, hanem több tónus. Kihasználod az eszköz dinamikáját.

Utólag tudok hozzá fényt adni, csak akkor meg fátyolos lesz. Azon kívül, hogy exponáljak ügyesebben, vagy ne pont alkonyatkor, van más ötleted?

viszont nem látni.

Szilárd, sok képeden ugyanaz a probléma ismétlődik. A fény kevés, vagy az exponálásnál ha azt manuálisan csinálod, túlságosan alulexponálsz. Így szürke, sötét, tónustalan lesz minden és a formák is bebuknak. Erre kell megoldást találni.

Új hozzászólás