Zeneletöltés

A szorgalmikkal annyiban vagyunk bajban, hogy még az se segít az értelmezésben, hogy melyik leckére lett beküldve. Itt a cím se segít - zeneletöltés - mert amit látunk, ezzel nem áll összhangban, a kapcsolódásra nem sikerült rájönnünk. HA eltekintünk ettől, akkor egy szociografikus képet látunk, és ha fekete-fehérben lett volna tartva, akkor mint szociofotó lenne értelmezhető. De azzal, hogy a tévé képernyője kiemelésre került, a kép kikerült a szocio értelmezésből. Viszont ettől újból az értelmezési problémával szembesülünk. Miért van a tévé kiemelve? Mit akar az alkotó ezzel középpontba állítani? A tévén történő esemény nem karakteres, nem felismerhető, tehát elvont utalásról lehet szó, magyarán maga a tévé a központ. De a kompozíció is központba helyezi a tévét, tehát ez az ismétlés, ráerősítés már túlzó, és indokolatlan. Az ilyen megoldás a digitális technikából adódó trükk, és igen ritka, hogy indokolt vagy az üzenetet erősítő hatása lenne, leginkább egy vicces technikai poén, ami a kép erejét lenullázza. Ha ez megjelenik a képen, már az amúgy jóllehet működő szociografikus közlés szóba se kerül, hisz a poén miatt az már nem komolyan vehető. (szőke)

Hozzászólások

Van drámája de nekem tértelen nem érzem én hol állok, hogy miért még nem tudom

Most tanulok, kipróbáltam

szerintem is borzasztóan elviszi a gagyi irányába aszíntelenítés
amikor uj volt ez az effekt akkor még működött
de itt funkciótlannak tartom
főleg azért mert a kép meg jó
de ezzel "megölted"

Zsófival és a Mártival értek egyett. Ezt a képet szerintem is szükségtelen szinezni. A beállítás remekül elmeséli, hogy mi történik a képen, hogy mi az üzenet.
(talán érdekes lenne megnézni szintelenítés nélkül is a képet...)

Márti: én ebben az esetben nem segítséget akartam adni a képhez, hanem mint már leírtam egy érzést adni hozzá. Laci jól érzi!:)

Az nem egy Tv!:) Ha az lenne mi értelme a címnek? Ha jobban megfigyeled nem egy tv adást néznek a vendégek, hanem neteznek, akár zenét töltenek le és arra figyelnek.

Nekem se itt, se ott a galériában nem tetszik igazán ez a színesítés/színtelenítés technika.
Olyan, érzésem van tőle, mintha az alkotó nem hinne benne, hogy önállóan is képes lehetek értelmezni egy látványt.

Nekem is nagyon tetszik, de én is úgy gondolom, hogy ez az effekt jót tud tenni, de itt úgy érzem szükségtelen. Úgyanúgy a tv-re irányulna a tekintetem, ha fekete-fehér az egész kép, talán azért is mert annyira modernnek hat ebben a környezetben. A kompozíciót én jónak tartom, éppen ezért mert a követi a szemem merre néz a zenész bácsi, meglátom a tvnéző bácsikat és visszavezet a tv-re, ami ugye a lényeg. Engem a torzítás sem zavar, tényleg a kocsma hangulatot erősíti.

Általában én sem szeretem az effajta színtelenítést, ám ez esetben működik. Érdekes volt látni a Galériában Horváth Péter hasonló képeit is.

Én most néztem meg a Galériát. Nem befolyásolt, de segített egy kérdésemre választ kapni

En kimondottan gyulolom a szelektiv szintelenitest, de be kell lassam, hogy ebben az esetben sokat segit a kep megerteseben.

Igen nagylátóval készült de a széle nem görbül, úgy hívják perspektívatorzítás. Mivel eléggé lehajoltam és alulról fotóztam így a függőleges vonalak összetartanak. Még valami Laci! Talán még hely is lett volna hátrább menni de a lényeg amit Neked akarok most leírni az az, hogy megkértem a zenész bácsit lépjen egy kicsit hátra és a monitort is magam felé fordítottam, hogy jobban látszódjon. Pillanatkép de egy kicsit rendezni kellett. Remélem érted mit szeretnék ezzel mondani.
Ebben a vendéglátó ipari egységben egy derékszög nincs. Elég fura építészeti megoldásokkal oldották meg:). Én azért hagytam mindent dőlve ( ez nem a Karalábé szerinti borulás ) mert egy kocsma aktív tagja elég sűrűn úgy érezheti , hogy a fal mindjárt ráborul vagy bizonyos alakok, tárgyak nagyobbak, kisebbek lesznek:). Szabad ilyeneket benne hagyni egy képben nem tudom, azért mutatom meg Nektek, hogy megbeszéljük.
Nem bátortalanítasz el Karalábé örülök, hogy beszélünk róla

Nos, szerintem nagylátószögű az optika, így csalja az arányokat és a vetületeket. Görbül a két széle. Mondaná a pedellus, hogy mentél volna hátrébb, de ott - fogadok - egy asztal volt, vagy fal, vagy egy szakadék... :)))

Nekem mindenféle tudományos magyarázat nélkül tetszik a kép. Ez egy elkapott pillanat, és jól el lett kapva. Az effektet teljesen helyénvalónak találom, és szerintem nem feltétlenül rossz, ha egy kompozíció borul, mert jelentéssel is bírhat, és itt számomra bír is.

Csak a saját meglátásaimat írom, gondolom egy gyakorlottabb elemző találna kifogásokat rajta:) Egyik furcsaság a vonalak viszonya. Noha a bácsi füle és a lámpa párhuzamos a kép szélével, a plafon vágása dől, és ez alapvetően elbillenti a képet. Ezt lehetne ellensúlyozni, de ez nem történt meg. Ezt fokozza a vonó szöge, a képernyő furcsa pozíciója, és a figyelő ember kezének a szöge. A falat borító gyékény bal oldali felfelé futó csíkjai is döntöttek. Emellett az egyik téma központja egészen jobb oldalon van (a bácsi feje), a másik témáé pedig kozépen (a képernyő). A magyarázathoz szükség van a bal oldalra is, de ott már sem téma, sem tömeg nincs. Ezek együtt okozzák ezt a boruló hatást, amiről beszéltünk.
A másik, hogy a bácsi feje hatalmas nagy a képernyőhöz képest, és több zavaró tényező (karácsonyfa - ami gondolom, csak formailag van zavaró helyen, a mondanivaló szempontjából lehet funkciója - vagy a lámpa) szintén összehasonlítható méretű a képernyővel. Ezért gondoltam, hogy a színes kiemelés oka az, hogy az egyébként jelentéktelen, kompozíció szempontjából is kevésbé központi helyen lévő témára irányítja a figyelmet.
Azért nem akartam ezeket leírni, mert nem tudom, hogyan lehetne ezt a mondanivalót technikailag jól lefényképezni. Ha rajzolni lehetne, hát kisebb vonós bácsit rajzolnék, és a tévéképernyő balra az aranymetszésben lenne, de hova kerülne a karácsonyfa és a tévét irányító személy: fogalmam sincs. Gondosabb tervezgetés után és a hely ismeretében én lehet, hogy meg sem mertem volna vele próbálkozni, pedig nagyon jó a téma. Ezért nem akartam leríni, mert nem akartalak elbátortalanítani. Ahogy látod is, a mondanivaló legyőzte a többiek fejében az esetleges technikai hiányosságokat!
Én kompozíciót egyébként rajzot oktató könyvekből tanultam, neked is javaslom! Egyáltalán nem tartom magam járatosnak benne, de van néhány nagyon jó meglátás és alapelv, ami minden képalkotó művészetben hasonló.

Örülök:) Beszélgessünk róla! Milyen meglátásaid vannak még? Kíváncsi vagyok:)

Amennyiben funkcionális az effekt (ami a legritkább esetben valósul meg, legtöbbször hatásvadász) természetesen semmi kifogásom ellene! Így teljesen elfogadom a használatát. Napok óta egy borzasztó házidolgozatot írok, és olyan borzasztó a szókincse is, hogy már az enyém is teljesen elromlik: borulnit értettem:)
Szívesen beszélgetnék veled erről a képről, mert ahogy nézegetem, egyre több meglátásom van vele kapcsolatban:)

Értelek most már:) Az én kis amatőr szótáramban nem dől hanem borul a kompozíció ha ilyen technikai gondot látok egy fotón. Nem tudom melyik a helyes, nem is fontos, köszönöm az észrevételt. A pár hónapos fotóstudásomhoz szükségem van az ilyen észrevételekre. Az effekt a cím miatt alakult ki. Amikor megfogalmazódott bennem épp az ablakomon néztem a havas tájat és a szomszéd tv színei mindig elvonták a figyelmem. Ezt az érzést próbáltam átadni.

Köszönöm, mindenképpen számítok rá:) Ha nem is rakod fel ide, kérlek küldd el nekem emailben, ha elkészült.
Nem a kép dől, hanem a kompozíció, érzésem szerint túl kevés dolog van a bal oldalon. A lámpa mellett a bácsi füle is párhuzamos, úgyhogy ezügyben minden rendben:)

Laci: Ha az Estisklola oldalát néznék, biztos semmi sem zavarna:)
Karalábé: Én a lámpát vettem alapul ami a plafonról lóg, de ha még így is dől... Nem tudom. Nincs még portém a bácsiról de a kedvedért csinálok. Tényleg érdekes figura:)

A mondanivaló nekem is nagyon tetszik, viszont én nem kedvelem ezt az effektet, miszerint fekete-fehér kép egy része színes. A kompozíció pedig, úgy érzem, balra dől, de lehet hogy csak ferde a szemüvegem:) Talán nekem jobban tetszett volna (és ha van ilyen kép, kérlek mutasd meg!) egy portré a hegedülős bácsiról! Nagyon érdekes egy figura!

indoklásom: a kép bal oldalán zenélő ember avittsága és a jobb oldalon álló emberek modernsége - mely egy időben, egy síkon jelenik meg, feszültsgéet kelt bennem. Ráadásul még egy mozzanat: a modern emberek messze oda sem figyelnek a zenészre, aki szemmel áthatóan, ámbátor a maga módján odateszi magát rendesen.

Örülök, hogy tetszik.:)

Hatalmas, legjobb! Nekem kedvenc!

Üdv Feri! Nagyon tetszik fotód! "...sírba vígad a Magyar..."

na, ez eddig a legjobban tetsző kép! :))) No.1.
lehet, hogy csak 1 citromdisznót kap majd... :DDD

Új hozzászólás