Kedvenc mackóm már az első nap velem volt saját kislakásomban. Ezért van Ő az első bemutatkozó kép középpontjában. A mozdulat, pedig remélhetőleg felismerhető: a képet komponáló fotós "jelképe" e mozdulat. Mi vallana ennél jobban e számomra oly kedves időtöltésről?!
Egy nagyon izgalmas játékot küld Eszter nekünk ezen a képen keresztül. Ha visszaemlékeztek, sokszor látható híres albumokban, vagy különböző forgatási képsorozatokban, hogy az operatőrt úgy ábrázolják (ahogyan a rendezőt a két kezébe temető fejével, vagy imádkozó ajkaihoz illesztett összezárt tenyerekkel), hogy az ujjait összeillesztve, mint egy ilyen kis képkeretként átnéz a világba. Eszter a saját kezein fényképez keresztül, így mi az ő kezein át látunk, azokon a kezeken, amelyek az ő történetéről is nagyon sokat mesélnek, nagyon sokat megtudhatunk, ha úgy tekintünk erre a képre, megmutatja a saját környezetét, a saját világát, ebbe a távcsőbe helyezi el azt a kis állatkát, amely nyilván az ő szeretetteli múltjához is kapcsolódóan egy személyes tárgy, egy plüss állatka. Ez az a távcső, a mutató és a hüvelykujj közötti szakaszon belül, ahol a fényképész árnyékát, a megmutató árnyékát is láthatjuk. Mindezek fontos jelek. Így a baloldali hüvelykujjnál a kis díszként megjelenő négy ujj árnyéka, a plüss állatkára rávetülő hosszú ujjformák. Ahogyan pont ettől a kiemeléstől, az ujjak közötti átlátástól, a háttérben lévő belső terem különböző tárgyai is jelentést kapnak. Mint például a kerámia virágtartó hengerforma, és mindezeket, ha az ember megpróbálja egy csokorba összerakni, akkor azt mondhatja, hogy nagyon fontos üzenetet küld Eszter nekünk, kiemel, még tán azt is meg lehetne kockáztatni, hogy ehhez a kéztartáshoz, és ehhez a kéz jelhez kapcsolódóan bizonyos történelmi, vallási formák fontos, mágikus testkód jelzésként használták ezt a gesztust. De ha csak játékosan közelítjük meg mindezt, akkor a gyermekjátékokban a varázslásnál is a nyitott kezek mágikus szavakkal tűzdelve megjelenítenek. Ez a varázsló keze, az a varázsló kéz, amely a fotó, a fotográfia mágiáján keresztül megnyitja, megjeleníti a világot. Most itt Eszter világába varázsolódhatnánk bele, és ha elfogadható, amit a kéz varázshatalmáról és a kéz mágikus hatalmáról az előbb elmondtam nektek, akkor logikusan következik ebből a kérdés, hogy – de Eszter, miért nem szereted a jobb kezed is ugyanannyira, mint a bal kezed? Ha a varázskezeket látjuk, miért nem láthatjuk a jobb kezet ugyanúgy, mint a bal kezet, sőt a bal kezet is és a jobb kezet is miért nem láthatjuk még jobban?Ahogyan, ha a fényviszonyokat, az exponálás pillanatát megnézzük, nagyon fontos üzenetek találhatóak a körmökön. Ezek a körmök aranybarna lakkokkal vannak ellátva, amelyek a köröm állapotából adódóan hengeres formákként jelentkeznek a képzőművészetben, tehát ahhoz, hogy a rajta megcsillanó fény jól tudjon működni, olyan megvilágítást, olyan fényt kellene használni, amin a kéz, a kéz jelentősége és a kézhez tartozó felületi világok még erőteljesebben jelen vannak. És mindez azért nagyon fontos, mert gyökereiben az ötlet nagyon is jó és érzékelhető, tehát joggal elvárható az, hogyha valakinek ilyen zseniális megközelítése akad, akkor konzekvensen vigye végig ezt az üzenetet. Mint ahogy a háttérben lévő hengeres, szürkés-fehér forma, virágtartó váza is most, ebben a képkivágásban egy obeliszk-szerű díszítése ennek az összetett geometriának. Abban az esetben, ha egy nagyon parányit balra elmozdítottad volna a kamerát, akkor a két ujj, a két mutatóujj találkozásának folytatásaként jelentkezne a háttérben lévő kis hengeres forma. Most pedig elcsúszva, igazából a háttérben picit zavaró körülménnyé válik. Nem a hátteret kellett volna, vagy kellene megváltoztatni, hanem a megfigyelések pillanatában a külső világ játékos kapcsolódásából adódóan kellene nagyon parányit manipulálni. A manipulálás alatt nem a dolgok, tárgyak átrendezését, hanem jelen esetben ennél a képnél a kamera kevéssé elmozgatását kellett volna létrehozni. De ettől függetlenül én azt gondolom, hogy nagyon fontos ez a kép, amit elküldtél, és örülünk, hogy elérkeztél ide hozzánk. Pontosan az ötlet miatt, abban az esetben megvan a három disznó Eszter, ha megpróbálod megcsinálni ennek a javítását ennek a képnek, de várjuk a további munkákat. (szőke)
értékelés:
Szia!
Udv minalunk.... kotozkodhetek? :)
a komponalast nem igy szoktak, hanem ugy, hogy a bal kezedet tenyerrel a targy fele forditod huvelykujjal lefele, a jobb kezed pedig tenyerrel magad fele, huvelykujjal felfele. A lenyeg, hogy a mutatoujjaid osszeerjenek a huvelykujjaiddal es igy megalkotod a kep keretet az ujjaiddal....
Egyebkent jo otletnek tartom