A kép őszintesége elvitathatatlan, az is jó, hogy ez a baba itt felénk nyúl és tényleg kapcsolódni szeretne hozzánk, mindazzal együtt, hogy ez az egész életlen, merthogy bemozdult, de hát ez a bemozdulás logikus. Ami most nekem elviszi a figyelmet a képről, az a háttér. Talán érdemes lenne ezt tónusban egy kicsit maszkolni és egy kicsit jobban a gyerekre koncentrálni. De a ritmus az rendben van. Hát, hogy ez a gyerekkor lecke-e, látod Eszter, ebben nem vagyok száz százalékosan biztos és nem vagyok meggyőzve. Azért nem, mert én a te, gyerekkorral kapcsolatos érzéseidre vagyok kíváncsi, nem arra, hogy egyébként milyen jó kis gyerekportrét tudsz csinálni. Ezt én portréba jobban működőképesnek tartanám. Úgyhogy maradjunk most 2 csillagban, jó? És a gyerekkor leckén kérnélek, hogy gondolkodj, hogy az hogyan tud hozzád kapcsolódni. (hegyi)
értékelés:
Kicsit zavarban vagyok ennél a képnél, mert a hangulat érezhető és érthető, hogy mit szerettél volna megmutatni, a kompozíciót viszont nem tudom egyelőre hova tenni. Minden a kép jobb oldalára van csoportosítva, és a bal oldalon ezt nem húzza helyre semmi, ráadásul a két lámpa sem egyforma magasságban van, ez is jobbra húzza az egészet, ettől olyan fura. Ha engem kérdezel, akkor én itt valahol a daru mögött nem sokkal vágtam volna. Egyébként ami a legszebb a képben pont az a rész, ami a darunál létrejön, azok a nagyon finom kis rajzok. Olyan a hatása az egésznek mint egy Gross Arnold rézkarcnak. Ami tanácsként elmondható, az, hogy ha ezt az egészet úgy komponálod (nem tudom mi volt itt a kép jobb oldalán), hogy inkább a jobb oldalon történjen valami, akkor jobban elindulnának azok a füvek, amik látszanak, abból én hiányolok. A bal oldal most túl könnyű. (hegyi)
értékelés:
Nem voltam ott, ezért nem tudom azt mondani, hogy mennyivel lehetett volna esetleg közelebb menni, mert lehet, hogy ott van valami árok, ami nem enged közelebb. Jobb híján ez egy jó kép, elfoglalod vele magadat, de ez inkább nekem a turistalátványosság része. Egyébként olyan ez a három sziklacsúcs, mintha három öregember kucorogna. A kevesebb lehet, hogy több lenne, jobb lenne ha valamiről eldöntenéd, hogy mi áll hozzád ebből közel. Ezt már többször elmondtam, hogy érzelmek. Eszter, olyan szinten érzelmes ember vagy, hogy az biztos, hogy minden benned van, aminek benned kell lenni, és tudom, hogy ezek dagadnak benned, de ezeket a képre is rá kell tenni. Olyan, mintha megilletődnél a fotózásnál, hogy mit fognak szólni az emberek, ha én erre ráteszem önmagam, kinyitom magam, és beleadom ebbe, amit én érzek, és kiöntöm az egész fiókot, amit a szívemből ide tudok nektek hozni. Hogy mi lesz? Hát az, hogy jó kép lesz belőle. Szóval nem lehet az ember szemérmes, tessék sokkal, sokkal több érzelmet belevinni, mehet a technika, a kompozíció rovására, ha az érzelmek ott vannak, azok sok mindent fölülírnak. Ha nincsenek, akkor elkezdek azon problémázni, hogy miért lóg be ez a két fa, vagy mi ez a sötét folt itt lent. Szóval akkor elkezdek kötözködni, hogy mi az, ami nem tökéletes, azért mert unalmas. Szép lenne ez, ha tudnám, hogy mit akarsz vele mutatni. Így nekem zajos, sok, elfáradtam benne, és inkább odébb megyek. Úgyhogy nem a képet adom vissza ismétlésre, hanem végiggondolásra adom vissza. Még mindig azt várom tőled, hogy azt a megközelítést kapjam, amit az autóknál, közlekedésnél ki tudsz magadból hozni, azt tessék az összes többi helyzetben is kihozni. Ne kíméld magad ennyire. (hegyi)
Audi S6 teszt, egy kedves baráttal, egy őszi vasárnap délelőtt.
Ha lenne hozzá szöveg, akkor valószínűleg érteném, hogy most mi miért, és miért pont az történik. Én a Totalcart szoktam olvasgatni, ott ez megtörténik, hogy leírják, hogy a navigátora végre magyar nyelvű, meg a belső térben a fűthető ülésnek nagy előnye van így télidőben, és ezek jól illusztrálnak. E z azt jelenti, hogy mint riport, én el tudom fogadni, mert ezek a képek ehhez készültek, megvan ennek a fejemben lévő monológja, és nem kötelező ennek itt az oldalon megjelennie. Az első kép egy környezet, jó ötletnek tartom, hogy megmaradt a stoptábla, a féklámpával ez jól ellenpontoz, szóval ez egy rendben lévő első kép. Utána megnézzük, hogy milyen belülről, mert megyünk a próbaútra, és mindenki a vezetőülésre vágyik, még az is, akinek nincs jogsija. Látjuk, hogy ez milyen belső tér, aztán látjuk a menetprogramos dolgot. Itt a szöveg nagyon fontos, hogy miért készült ez a kép, mert egyébként a fotó önmagában szöveg nélkül nem indokolt, hogy miért pont ezt mutatjuk. Utána látunk egy kardánboxot, nekem ez borzalmas giccsparádé, aki az Audi szerelmese, az biztos ettől elájul, de nekem az ilyen műkevlár nyavalyáknak sok értelme nincs, és különben is mit keres a kevlár borítás itt. Itt már van egy kis problémám, hogy miért vágtunk bele a váltógombba. Ez olyan, mintha nem lett volna jobb kép, és utána a szerkesztő szólt, hogy a kétkörös klímát nem fotóztad le? Jaj, véletlenül de, de közben mégse. Aztán kapunk a sofőrről egy képet, aki éppen magyarázza azt, hogy miért élvezi nagyon ezt az utazást. Ez közvetlen kép, de nem nagyon előnyös több okból se. Kicsit van egy autónepper hatása ennek. Nekem is hasonló a testalkatom, úgyhogy én mondhatom, hogy a nagy hasi traktus alól kikandikáló lábak viccesek, másrészt itt is van fuksz. Ezzel nincs baj a valós életben, mert nem ezt fogom figyelni, de ez most itt nagyon közel jön, szinte a legközelebbi pontunk ez. Azért lássuk be: egy Audi belsejében egy rózsaszín pulóveres, korpulens fickó fuksszal egyenlő az autónepperrel. Aztán van egy záróképünk, ahol végre ugyanez a fiatalember egy nagyon szimpatikus, megnyerő külsőt kap, és örülök neki, hogy ez észrevetted, és megcsináltad ezt a képet, mert ez ellensúlyozza az előzőt. Amennyire az előnytelen, ez annyira jó. Attól, hogy őt guggoltatod, ebben van dinamika, van sportosság az ő részéről, és tulajdonképpen a testi adottságait ügyesen, vidáman kendőzöd el, és végre látjuk elölről is az autót. Hiányolok még képeket: menet közben azért még történnek dolgok, tehát suhan a táj, meg valamit a műszerfalból látok, hogy 140-nel robogunk, vagy motortér, csomagtartó. Ha valamit tesztelünk, akkor én biztos, hogy megnézném, hogy milyen a motortere, vagy hogy férek el a csomagtartóban. Ezek nekem egy kicsit hiányoznak ebből a képsorból. Ez most nekem ez másfél csillag lenne, ha felezhetnénk, de megelőlegezem a kettőt, de csak akkor, ha megcsinálod ezt rendesen. Olyan, mintha ezt elizgultad volna. Nem tudom, hogy miért, mert ha azt írod, hogy egy kedves baráttal csináltad, akkor ő biztos, hogy hajlandó lett volna a kedvedért még kunsztokat csinálni. Neked van jogsid, Eszter, mert ha van, akkor vezethettél volna, és közben fényképeznél (tudom, hogy ez nem egy biztonságos dolog, de elnéztük volna), vagy beülsz hátra, és a sofőr mögül fotózol, mintha te fotóznál vezetés közben, szóval valamit a vezetés élményéből vissza kellene adni. Nekem az a kép, ahol magyaráz a srác nem ad vissza a ebből, mert egy lakótelepet látok. Szóval két csillagot adok, de kérnék egy hasonlót, ha lesz erre mód. (hegyi)
értékelés:
Nagyon izgalmas és érdekes az, amit ebben az ablakban megláttál és jól is komponált a kép, hiszen nem zavaróan, nem tolakodóan vagy benne. Robogunk a semmiből, a semmibe, az egész labilitása ezt erősíti, a bizonytalanságot, a kanyart, a sebességet, a megérkezés kiszámíthatatlanságát és félelmeit. (hegyi)
értékelés:
Eszter, drága Eszter, arra szövetkeztünk, hogy őszinték leszünk egymáshoz, ennek csak így van értelme, ezért mondom most el, mit gondolok. A kép jó, első lecke oké, 3 csillag. Megvan. De Eszter, ez megvolt már korábban is. Az autók is megvannak, érzed és érted, jól is csinálod. Arra lenne szükség, hogy innen elmozdulj előre. Amit ezekben tanultál és megfigyeltél azt vidd magaddal, de lépjünk tovább. ez csak úgy fog menni, ha rendszeres vagy és fotózol rendületlenül. Írtam régebben egy képedre, hogy akkor lesz meg az érzelmi töltés, ha azt, amit az autók iránt érzel és meg is tudsz fogalmazni, transzponálod minden egyéb témakörre. Menjünk tovább. Kettes lecke. És autó nélkül. Szeretnék segíteni, de ehhez intenzívebb jelenlét kell tőled és az, hogy reflektálj az elemzésekre szóban is, és képekkel is. Hajrá, veled vagyok! (hegyi)
értékelés:
Kedves Eszter, ezt a barnított dolgot felejtsük el, még akkor is, ha érzelmesek vagyunk a házasságkötés szempontjából, és a megrendelőt is beszéljük le róla! Lehet, hogy ő kéri, hogy ilyet szeretne, mintha a saját nagyanyja lenne a képen, de az idő ezt meg fogja tenni, ki fogja neki barnítani, ha sokat tartja a napon, ne dőljünk ennek be. Ez a kép fekete fehérben gyönyörű lenne. Nagyon szép maga a ritmus, és nagyon fontos az, hogy a férfi csak a kezével van jelen, és az egész egy nagy fekete tömeg, és a nő az, aki a maga pompájában megmutatkozik, mert ez a kapcsolati helyzetről is nagyon sokat elmond. Ez a része nagyon tetszik, az egy másik kérdés, hogy lehet, hogy pont ebből kifolyólag nem a nőnek kellene kapaszkodnia a férfi kezébe, hanem a férfinak kellene fognia a nő kezét, még akkor is, ha ez esetleg a szertartás szempontjából nem helyes. Azért, mert a férfi kezének a struktúrája határozottabb, mint a nőé. A nő finomabb pólusai, vonalai most itt a karral, és ezzel a kéztartással, ahogy ez megjelenik, ahogy a hüvelyujját és a mutatóujjának a felét látjuk, viszonylag egy homogén felületet ad, amíg a férfi kezén a szőr és az idő másképp dolgozik, ezért ez mindenképpen határozottabb és kontrasztosabb lenne, ráadásul a férfi határozottabban tudna jelen lenni, ha már őt csak a sötétből előtűnő kezével ábrázoljuk. Egyébként három csillagos kép, és megvan a leckemegoldás is, de ígérd meg, hogy ezt a barnítást elfelejted, és ezt a többieknek is mondom, hogy utolsó eset, hogy barnított képre három csillag jár. (hegyi)
értékelés:
Az a helyzet, hogy itt van egy képrészlet, ami gondolom valamilyen eseményen készülhetett, talán egy esküvőn, talán ezáltal azt is érteni vélem, hogy mi az a toll, ami ebben a szürreálisan csúnya tolltartóba beleszuszakolódik, de valahogy az egész nekem fura. Mint tanulmány abszolút jónak tartom, a ritmusok jók, ha elvonatkoztatok attól, hogy miből áll össze a kép, akkor maga az, ahogy ez a hármas gyertyatartó viszonyul ehhez a tolltartóhoz az jó. Aztán ha elkezdem mégiscsak megfejteni, hogy mit látok, akkor azt mondom, hogy de hát ez a tolltartó csúnya. Akárhogy próbálom ezt érzelmesen közelíteni, de inkább nekem ez ilyen furcsa szocreál kép irányát hozná inkább. Ha ebből egy szociót próbálnék kihozni, akkor azt mondom, hogy oké, akkor sem kell ez a barnítás, az egyébként se kell, de akkor azt mondom, hogy keressük a giccset benne és azt a borzalmat, ami ezzel létrejön, meg a kis masnival a gyertyatartón. Ha nem volna elég habos, akkor próbáljuk még habosítani, de ez ilyen ÁPISZ megoldás. Nagyon érdekes, vidéki anyakönyvvezetőknél szoktak ilyenek lenni. Most nekem fura így, meg az is, hogy akkor miért csak egy gyertya ég. Lehet, hogy ennek a szertartás szempontjából van szerepe, de a kép szempontjából nincs. Ez most nekem csendéletképként nem áll össze, szoció lehetne, de akkor tessék bátornak lenni, és tessék ezt a szociografikus vonalat erősíteni. Szerintem ha határozott vagy, nem fognak megverni, ha átrendezed az anyakönyvvezető kulipintyóját a fotó erejéig. Bolondot kell tettetni és legfeljebb mosolyogni fognak. (hegyi)
Az a helyzet, Eszter, hogy a munkáidnál mindig ugyanazt kérem számon, már lehet, hogy unod, hogy azt a megközelítést hozd magadban, amit az autókkal kapcsolatban abszolút profin csinálsz. Azért próbálok ilyen hülyeségnek tűnő dolgot mondani, mert szerintem itt a megfejtés, hogy ha a kép benned ugyanazt az érzelmi töltést hozza, akkor pontosan fogod tudni, anélkül, hogy a Hegyi mondaná, hogy de itt most túl van világítva a bokája a gyereknek, miközben a talpra lényegesen kevesebb fény jut. Ott elindul valami másik forma is a talp mögött, nem tudom, hogy az micsoda, ez olyan érdekes, hogy az minek. Ha azt nézem, hogy ez a két láb egymáshoz képest hogyan viszonyul, az izgalmas és szép, ahogy a lábujjak itt sorjáznak, de akkor le kell vágni a kép tetejéből. A vágás az mindig egy kényszermegoldás is, ezt tegyük hozzá, itt a fényképezőgéppel nem ott voltál, ahol lenni kell. A fény is megint kérdéses, hogy a világítással törődtünk-e. Visszaadom ismétlésre, és jó lenne, ha egy kicsit sűrűbben küldenél képeket, Eszter, mert akkor folyamatosabb lenne a kommunikációnk, akkor nagyobb tempóban tudnánk haladni. Ismétlés. (hegyi)
Hozzávalók: 15 dkg margarin, 12 dkg kristálycukor,5-6 nagy alma (lehetőleg savanykás), 3 egész tojás, 18 dkg finomliszt, 1/2 cs sütőpor, 1 cs vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, csipet só, rum / whisky ízlés szerint
Elkészítés: Meghámozom és szeletekre vágom az almákat. A margarint a cukorral és a vaníliás cukorral, és a tojás sárgákkal habosra keverem. A tojás fehérjéből kemény habot verek. A sütőporral elkevert lisztet, citromhéjat, sót és a rumot/whisky-t belekeverem a cukros-tojásos margarinba. A tésztába forgatom az almaszeleteket, majd a tojásfehérjéből vert hab következik (az alma és a tészta azonos mennyiségű lesz). Kivajazott tepsiben, lassú tűzön aranybarnára sütöm, tetejét porcukorral meghintem.
Kedves Eszter, azt tudom neked mondani, hogy minden nagyon szép, nagyon finomakat sütsz, de kicsit tessék abban gondosabbnak lenni, hogy mit csinálsz a világítással. Tessék megnézni, hogy mi van a háttérben az asztallal, a jobb felső sarokban lévő háromszögben, hogy az a terítő mekkora fényértékben szerepel. Ehhez képest mi történik magával a porcukorszórással, nagyjából látod, hogy a háttérnél össze is folynak ezek a formák, tehát ez azt jelenti, hogy a háttérben lévő terítőre egy kicsit kevesebb fény is elég lett volna. Viszont tessék megnézni, hogy az előtérben lévő terítő mennyire furcsán sötét, holott ugyanarról a terítőről beszélünk, ez a szürke tónus koszosabb hatást kelt. Ami ennek a sütinek a lényege tulajdonképpen a belsejében van. Vonzó a porcukor is, de porcukorral sok mindent be lehet hinteni, igazán, ami nyálcsordító, az a struktúra, ami létrejön a vágás nyomán, és ezt a struktúrát jobban meg kellene tudni mutatni. Elmondani talán bonyolultabb, mint megcsinálni: a háttér fényéből vissza kell venni takarással, az előtérbe pedig derítéssel több fényt kell adni. Ez egyébként semmi más, mint az ablakon beszűrődő fény elé valamit odateszel, egy újságpapírt, vagy valamit, ami kicsit takar belőle, míg az előtérbe ugyanígy például egy alufóliával tükröztetni a fényből, és máris jobban élni kezd az egész. A recept nagyon jó, de ez most nekem kettő csillag. (hegyi)
értékelés:
Hozzávalók:
Alap: 30 dkg keksz (pl: Győri Keksz - Zabfalatok), 10 dkg margarin, 2 ek méz
Töltelék: 8 db Túró Rudi, 15 dkg porcukor, 50 dkg mascarpone, 1.5 ek étkezési keményítő, 3 db tojás, 2 cs vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 2 ek tejföl
Elkészítés: Összetöröm a kekszet és elkeverem az olvasztott margarinnal és mézzel, majd belenyomkodom a sütőpapírral bélelt csatos tortaformába. A mascarpone-t elkeverem a cukorral, majd hozzáadom a tojássárgákat, keményítőt, tejfölt és citromhéjat és jól eldolgozom. A tojásfehérjékből kemény habot verek és lazán beledolgozom a keverékbe. A kekszalapra rákanalazom a töltelék felét, erre kerülnek körben a félbevágott túró rudik, majd a maradék töltelék. Előmelegített sütőben, 150 fokon aranybarnára sütöm. A formában hagyom kihűlni, a tetejét porcukorral megszórom, s csak hidegen szeletelem.
Nagyon fontosnak tartom azt egy receptnél, hogy a leirat pontos legyen, és ez alapján itt tényleg meg lehet csinálni a tortát. Jó lenne a képi világ is, abban az esetben, ha ezt az egymásba ragasztós ügyet nem csinálnánk. Ez a keretezés, ragasztás, ebben nem vagyok biztos, hogy ez egy jó megoldás. Fontos ábrázolni a tortát önmagában is és a szeleteit is, de szerintem ez megoldható egy képen is, nem kell ehhez kettő képet csinálni, mert ha a tortába belevágsz, és egy szeletnyit kimetszel belőle, akkor a metszési felületnél látszik, hogy hol laknak a túró rudik, ettől még megmarad a teteje is. A másik az, hogy kicsit lustára lett véve, vagy nagyon meleg volt a torta, amikor ezt a porcukrozást megcsináltad, ez megint esztétikai kérdés, hogy hogyan szórjuk szét ezt a műhavat, ebből is ki lehet rakni mintákat. A tárgyalkotásnál is türelemre van szükség, és arra, hogy meglátom ezt a formát, ez mit mond nekem. Kivágok kartonból ilyen meggyformákat, azt még ráteszem, és milyen érdekes, hogy az árnyékai ott vannak, és közben ott van egy valódi gyümölcs is, és ezt így ki tudom rajzolni porcukorból, szóval valamit az ember elkezd kreálni, és azzal úgy elvan. Ez nem csak azért fontos, mert szebben lehet föladni az asztalra, hanem azért is, mert a fotónál nem mindegy az, hogy mi örökítődik meg, és mi az, ami bekerül a mi kis gyűjteményünkbe. Én most erre adnék egy csillagot, és azt mondom Eszternek, hogy ezt gondolja át, hogy azzal a gondossággal, ahogy a tortát megcsinálta, azzal kell befejezni is a munkát. (hegyi)
értékelés:
Volt egy felhívásunk a Márti leckéjében a játékra, merthogy mindenki azt csinál, amit akar, tehát akár játszhat is, és ez egy jó meglátás, azzal együtt, hogy nem tudom, hogy milyen játék ez, de izgalmas lehet. Én nagyon szeretek társasozni, úgyhogy egyszer, ha lesz valami hosszabb buli, akkor esetleg ilyen társasozást is be lehet kapcsolni, én örülnék neki, ha ott lennél te is. Jó az ötlet, picit a sárga nekem sok a képen, mintha fehéregyensúlyban nem lennénk teljesen korrektek, de talán ennyi, megvan a három csillag, köszönöm. (hegyi)
értékelés:
Azt nem tudom ebből a képből most eldönteni, hogy valami lámpaboltban vagyunk vagy valamilyen romkocsmában, ahol a tulaj érdekesen válogatta össze a lámpákat. Minden esetre, jó az a meglátás, amit itt Eszter észrevett, izgalmas ez a ritmus is. Én kevésbé vettem volna szűkre azért, mert ha ennyire szűkre veszem, akkor az egymáshoz való viszonyok válnak egyre inkább fontossá, viszont ahhoz túl nagyok a terek a lámpák között. Ezeken a tereken, ahol átlátunk a formák között egyéb olyan dolgokat láthatunk, amik nem szervesen csatlakoznak ehhez a ritmushoz. Emiatt talán szerencsésebb lett volna kicsit tágabbra venni, és akkor belekomponálni a környezetből is azt, ami lényeges. De az ötlet rendben van, a három csillag megvan a leckére. (hegyi)
értékelés:
Eszter, megmondom mi a problémám: a reklám mindig kívánatossá tesz valamit, felépít egy álomvilágot, egy álomszituációt, amibe te be akarsz kerülni, mint néző, mint fogyasztó, és mindegy, hogy mi a termék, de azt birtokolni akarod, meg akarod enni, inni, föl akarod venni, magadévá akarod tenni. Ez az alap. Minden reklám így működik általánosságban. Vannak kivételek Oliviero Toscani a Benettonnál, ő honosított meg egy olyan nézetet, ami a társadalmi kérdések felvetésére irányul, és olykor nagyon sokkoló képekkel olyan problémafelvetéseket hozott, amik mondhatóan még a verbálfotóhoz is tartozhatnának, hiszen a Benettonnak a szlogenje a „United Colors of Benetton”, tehát a Benetton egyesült színei, és Toscani előszeretettel dolgozott a fehér-fekete bőrszínnel is, a kisebbségekkel. Ezt most csak kitérőként mondtam, hogy van kivétel, ami erősíti a szabályt, de ennél a képnél nem tudom eldönteni, hogy mi az a Bols. Az valami ital? Mert akkor nem elég egy üres pohár. Gondolom, hogy valami volt ebben a pohárban, de attól, hogy a felirat rajta van a poháron, de a pohár üres, nem tudod elindítani a nézőben a vágyat, mert mire kell vágyni, milyen színű ez az ital? Fehér, fekete, áttetsző? Ez azért fontos, mert ha tudjuk, hogy milyen színű, akkor arra rá lehet erősíteni, utána azt lehet ismételni a környezetben. Magát a terméket én nem hagynám le, főleg akkor nem, ha egy poharat ábrázolsz, ami üres. Az üres pohár lehet fontos egyébként, hogy annyira jó volt, hogy megittam, de akkor az üvege legyen mellette, amiben még van, hogy utána lehessen tölteni, hogy te, aki nézed ezt a képet, még kaphatsz egy pohárral, szóval valami geget el lehet indítani, de önmagában egy üres pohár nekem nem hozza azt a vágyvilágot, ami a reklám feladata. Ismétlés. (hegyi)
Varázslatos az egész hangtechnikusi világ, volt szerencsém a Dörögdi Fesztiválon 10 napon keresztül oda-odalopódzni Alex keverőpultjához, és tényleg egészen őrületes, hogy ezek a fickók az összes tekerentyűt tudják, hogy mi micsoda. Ennek egy kistesója itt van a rádióstúdióban, és bevallom, hogy vannak rajta olyan gombok, amiket még mindig nem tudok, hogy micsoda, de ettől még mennek a rádióadások. Jó a színvilága is a dolognak, mert ezek a sárgák jól ellenpontba kerülnek a kékkel, és jó a helyzet is, ez a konstrukció, amik ezekből a vastraverzekből létrejön jól mutatja azt, hogy a keverős egy olyan munkakörnyezetben dolgozik, ahol minél kevésbé van szem előtt, annál jobb, miközben az optimális az, hogy jól hallja azt, ami történik. Egyetlen egy dolgot hiányolok: ezt a keverőt valaki kezeli, valaki mestere ennek a melónak. Nem kötelezően kell ennek portrénak lenni, de ez nem egy ilyen elhagyatott helyzet, hogy ezt bedugják, és magától megcsinálja a munkát, valaki irányítja ezt, ott van valaki mögötte, akár egy kéz erejéig is. Ezt hiányolom a képről, ettől nekem üres, miközben a kép nem a tényszerűségről akar szólni, nem egy kiállítási katalógushoz készült a kép, de nem elég megállni ott, hogy van egy érzelmi viszonyulásom, mert a nézőben fel kell tudni építeni ezt az érzelmi viszonyulást, ami benned már a kép készítésekor megvan. A néző semleges, amikor a képed elé kerül, az ő érzelmeit magaddal kell tudni ragadni, és ehhez az kevés, hogy a sárga meg a kék milyen jól mutat. Kellene ezzel a témával még egy kicsit foglalkoznod. Visszaadom ismétlésre, és remélem, hogy, ahogy az előzőekben volt már rá példa, hogy ebbe is megpróbálsz úgy elmélyedni, mint az autókban vagy az önarcképeidben. Jó lenne, ha nem tévesztenél irányt, azokat az érzelmeket mindig tartsd magadban, de azokat add is át a nézőnek. Ismétlés. (hegyi)
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Török József
2024. 12. 22. - 15:04
A Látszótér Rádió utolsó, Az adásvezető voltam című műsorához, melynek premierjére 2024. december…
Aureliano
2024. 12. 21. - 11:50
Jóska szeretettel konferálja az elköszönő műsorkészítő, Aureliano Első adását -Az idő illúzió, az…
Bach Viktória
2024. 12. 19. - 11:00
20:12:40 ‹Zsolt› kocek kb nálunk nőtt fel. 20:12:46 * miles quit (timeout) 20:12:58 ‹Pádi› én is a…
Aureliano
2024. 12. 18. - 22:06
Boch: -Ez jó volt, ez a teretlátok. Énekelni fogsz, gg? szeretnéd csak. Hegedül. Nem én hegedülök.…
Nagy Zoltán A.
2024. 12. 18. - 13:48
Szeretnénk Sándortól elkérni ezt a remek fotót a Látszótér Rádióban elhangzó búcsúadásunkhoz. Mert…