én és a szoba

Üdv!
Ez az első leckém, eddig még csak hasonlóban sem vettem részt...
Talán emiatt is örülök, hogy az első feladat kicsit a bujkálásról szól...

A Tünde első bemutatkozó munkája, amit elküldött hozzánk, több szempontból izgalmas. Talán Országh Lili, aki egy fantasztikus grafikus és képzőművész volt, érdemes Országh Lili csodálatos képeit megnézni, ez a kis hajforma és a félig kikandikáló arc és az egész belső enteriőr valahogyan a ’60-as évekbeli hangulatot idézi. Többek között valószínűleg az erős oldalsó megvilágítás a női váll, csípő, derék, összezárt térdek, combok és a mögötte erőteljesen a kanapén látható árnyékfelület, és az egész belső elrendezés hoz egy ’60-as ’70-es évekbeli tihanyi művészlakás belsőt, a parkettával együtt, a sötét, hevenyészve otthagyott tárgyakkal. Van egy erőteljes szocio érzete az embernek. Elsősorban a festészetben, a szentendrei és mondjuk úgy, hogy a nagy művészek őreiben található különböző életrajzi kiadványokban láthatunk hasonló képeket Mednyánszkytól kezdve sok mindenkit sorolhatnánk itt. Tehát mindenféleképp van az egészben egy furcsa áthallás pozitív értelemben, és én azt érzem, hogy miközben ezt egy csöndes üzenet fekete-fehérben tartva, mégis van valami pici kis ironikus stílusjáték ezzel a képpel, azon keresztül is, hogy ez Tünde első házi feladata, amelyet – nyilván sokat gondolkozott rajta – ilyen módon oldott meg számunkra és ilyen módon mutatkozik be az estiskola közönségének. Én nagyon szeretem ezt a képet. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Országh Lili munkáit ismerem. Különösen a Távozó című képe az ami megfogott. Zseni.

Ha szeretnénk a feszültséget, akkor nagyon is kell természetesen. Nem tartottam valószínűnek, hogy szándékosan ábrázolta így a kapcsolatát a szobával. Bár tény, a kemény világítás is erre utal.

Ákos, de ilyenen mit kell elgondolni, a polctartók ott vannak, és egy fotó kedvéért ritkán festjük őket át. Semmi baj azokkal a vasakkal, sőt. Ha leveszed, egy feszültségforrást kilőttél, unalmasabb az egész. Pont a polc kopogós keménysége, az árnyékok azok, amik miatt kontrasztba kerül a nyugalmas fekvő test.

Csak annyit javasolnék elképzelni, hogy mi lenne, ha történetesen nem feketék lennének a polcokat tartó vasak. Szerintem azok a függőleges, fekete, ráadásul lefelé mutató fekete vonalak nem illenek Tünde eredeti mondanivalójához (merthogy szerencsére van neki ilyen).
Persze ekkor dőlni kezd a kép, mert megváltozik a kompozíció, meg tényleg túl világos a fal, de jobban közelít szerintem ahhoz, ami az eredeti cél lehetett.
http://www.gulyasakos.hu/estiskola/tunde...

Zsolt: érdeklődtem hétfőn a központi címen dolgok után, azt megkaptátok?

ok, egy mondat csak: gime vágása nem jó. másik mondat: tónusban lehetne közelebb hozni egymáshoz a két képfelet, a fehéreset és a feketéset, ez a kontrasztterjedelem sok, feszültté teszi a képet, ami jelen esetben elvonja az energiát és figyelmet és nehezíti a befogadást.

a másik, off: gime, letöröm a kezed, ha nem használsz href linkrövidítőt. ne kelljen már 29x elmondani, hogy szétveri a sablont a hosszú link.

Gime: tudom, hogy megint csúnyákat fogok mondani, de kapcsoljuk már ki az automatizmusunkat, és ezt a "a nagy fehér, figyelemelvonó" dolgot - ne bambuljunk, hanem nézzünk, és figyeljünk!!! ezen a képen annyi minden van ami leköti a figyelmet, amit érdemes megnézni rajta, hogy szerintem kell is oda az a fehér, mert anélkül monotonabb lenne, meg persze így megvan az érdekessége, mintha egy képben kettő lenne

Gime, szerintem ezt a képet hagyjuk békén úgy, ahogy van. Részemről nincs gond a fehér fallal. Kiemeli a polcokat, az apróságokat, azokat, amik (véleményem szerint) Tündét jellemzik és mivel a lecke „portré arc nélkül” ezért nem is feltétlen kell hogy Tündén legyen a hangsúly, hiszen az a lényeg, hogy ne mutassa meg magát teljes egészében az első lecke alkalmával. Így, hogy ott van az egész alak a sötétben, az arc félig elbújva látszik, és leginkább a környezete, az élettere van kihangsúlyozva, teljesen rendben van a kép. Szerintem. Persze, lehet nem jól gondolom…

A vágásomban nem a vágás volt a lényeg, hanem a nagy fehér, figyelemelvonó fal eltüntetése. ;-)
Most csináltam egy falsötített változatot. Nem tökéletes, de a lényeget szeretném megmutatni vele, amiről írtam:
estiskola.gime.hu/szakkor5letek/Novak_Tunde-En_es_a_szoba-Gime_falsotetitese.jpg

Nem rossz a vágot kép sem, de így az eredeti képet látva, már nem jó. Igen is kellenek oda azok a polcok, azok a gyertyatartók, a képek... mert ettől lesz ez a kép a Tünde képe. Igaz a vágott variáció is tetszik, de az olyan mintha az erdő közepén, egy öregház, elhagyott szobájában feküdne egy szomorú, csalódott, űzött lány, aki a világ elöl ide menekült. Nekem ezt üzeni a panóra vágott kép, és szerintem Tünde nem ezt akarta üzenni és az eredeti kép nem is ezt üzeni. Szóval, Gime, nem vágunk! :)

Gime: igen sok a fény meg a fehér, de én a fenti részt gondoltam az álomba átmenetnek, így pont odapasszol. a vágásod meg tényleg túlzás, bezárod szegényt egy aprócska keretbe, ahol még megfordulni sem tud álmában :)

Tünde, ha ez volt a célod, akkor tökéletes. Meg egyébként is :)

Fúrcsa mód, én ezen a képen pont nem magamat akartam elsődleges és kizárólagos szereplővé tenni. Örülök, ha ebből megvalósult egy kevéske.
András: Óvatosan a vágásokkal, a végén még teljesen lefarigcsálsz engem is a képről, akkor pedig "megnézhetem" magam! :)))))

Semmiképpen sem jobb a Gime vágása szerintem. A fal és a személyes apróságok miatt különleges a kép.

Szerintem ilyen drasztikusan megvágva elvesztené a kép az üzenetetét, hisz akkor eltűnne a szoba, és így megszűnne a szoba és a modell viszonya.

Szabolcs, amit írtál a lenti, sötétebb és árnyékosabb dologról, azzal magam is egyetértek, kell oda. Amit soknak tartok, az a háttérben a fal fehérsége a téma sötét, álomszerű mivoltához képest.

Most nézem, ahogy írom ezt a hozzászólást, hogy letekertem az oldalt annyira, hogy a kanapé teteje felett egy kicsivel van "elvágva" a kép. Sokkal jobb szerintem, mert kikerül a túl nagy és túl fehér fal, javaslom megnézni mindenkinek így:
http://estiskola.gime.hu/szakkor5letek/N...
Megmarad a sötét részek és az árnyékok játéka, de a vágástól kiemelődnek, és kiderül, hogy az egész képnek ez a lényege! ;-)

szia, és fapapucs az isiben :)

szerintem éppen az árnyékok játékossága, és hogy lent, meg Tünde körül sötétebb, teszi méginkább "álmodom, eltávolodom" hangulatúvá :) jó ötlet, hogy önportré címen nem csak róla szól a kép, hanem bemutatja a környezetét - amiben szintén benne van ő is.

Isten hozott!
nekem is ezért a kedvencem az egyes lecke.

Különleges kép. Üdv a suliban!

Szia András!
Ne aggódj, nem félek a kritikáktól, sőt, azokat várom csak igazán. Ezért is örülök nagyon a te hozzászólásodnak is. Ha csak jó kritikákat kapnék, abból nem tanulnék semmit sem (hogy közhelyes legyek egy kicsit).

Na, csak most olvasom a hozzászólásokat... :-)
Tündi, örülök a vakuhoz való viszonyodnak (nem szereted)! ;-)

Szia, Tündi! Üdv a Suliban! :-)
A képről: túl elviszi a figyelmet rólad a mögötted levő nagy fehér "folt", a fal, mintha azok a polcok lennének a kép lényege. Szóval a lámpával kicsit úgy kellet volna játszani, hogy csak téged érjen a fénye, de a falat már ne világítsa meg... Másrészt a fotelek is szinte csak amolyan "sötét foltokként" leledzenek a képen, erősítve a előbb említett fehér falas kotrasztot...
Remélem a kirtikálástól való ijedtség elmarad (vagy hamar elmúlik ;-)), és hamarosan látunk tőled további képeket! :-)

Így utólag már én is látom, hogy egy csomó mindenre nem figyeltem oda, elsiettem a dolgot, pedig érdemes lett volna többet foglalkozni vele. Valójában az volt a célom, hogy a szobából a lehető legtöbbet mutassak meg, de még én is látható legyek valamennyire ( túl nagy látószöget meg nem akartam, mert akkor szerény személyem túl kicsike lett volna.) Azt szerettem volna elérni, hogy előbb a szoba és a benne lévő tárgyak vonják magukra a figyelmet s csak azután én. Örülök Eszter, hogy ha csak egy picikét is, de sikerrel jártam nálad ez ügyben.:)
Kedves Gábor: A megvilágítás egy lámpából áll de abban igazad van, hogy jobbról és alulról. Vakut soha nem használok, ha egy mód van rá. Nem szeretem.

Üdv az osztályban!
Én bal oldalon az első polc előtt, jobb oldalon meg az oldalfalon lógó kép után vágtam volna, s picit a tetejéből is. Nagyon tetszik a mécsestartó árnyéka, s az hogy csak utána néztem meg alaposabban a rejtőzködő Tündét. :)

Üdv és heló.
Nagyon izgalmas a megvilágítás. űolyan, mintha vaku lenne, de nem a gép felől, hanem valahonnan jobb alulról jön ez a kemény fény, ami a polcokra viszi a szemet és csak másodlagosan van jelen a modell aki a sötét ruhájával is rejtőzik.
A kar és a lábak párhuzamosa is nagyon jó. Én a kanapén levő fekete izéket kicsit sokallom. Meg a jobb bal szélen a félbevágott kép, meg nemtommi az olyan fura. De az a hepehupás sziluett, az jó. Az nagyon jó.

Látszik azért az a fotel. És szerintem direkt jó, hogy nem vagy középen.:)

Szia Júlia!
A bal oldalon egy fotel van, csak annyira "fekete" lett a fekete, hogy nem látszik belőle szinte semmi. Jó a meglátásod, miszerint egy kicsit sokat hagytam rá, de hááát a baki meg a táska az kell. No meg nem nagyon akartam magam középre komponálni, de lehet, hogy jobb lett volna, ha igen.

Szia,
nekem is nagyon tetszenek a színek-árnyékok. A baloldali vágás valamiért olyan furának tűnik, mintha kicsit sokat hagytál volna azon az oldalon, de közben meg nagyon kell az a fekete bakancs meg táska(?) a képbe. Várom a folytatást.:)

Sziasztok! Örülök, hogy csatlakozhatom hozzátok. :)
Köszönöm szépen a dícséreteket, bár így utólag, ahogy nézem a képet, sikerülhetett volna jobban is.

Szia, üdv a Suliban!
Nekem is tetszik a kép, rendben van nagyon. ;)

Üdv a suliban!
Tetszik a szoba hangulata, a fekete-fehér.
Érdekes a hátad mögött az árnyék, mintha feküdne melletted még valaki.

Új hozzászólás