Utolsó fény

Ezeket a kis virágokat nagyon szeretem. Taliándörögd, amely a Bakonyban található kis település, itt is a környékünkön vannak hasonló kis virágocskák, nem biztos, hogy pont ilyen színűek, a nevét nem fogom tudni megmondani, de akár Fábián Gyulával vagy Kelemen Imrével, vagy Rádli Robival, amikor jártuk az erdőket akkor én láttam ilyen virágokat. Nagyon örülök, hogy a természet ilyen formán rögzítve van. És egy klasszikus – bocsánat a kifejezésért –képeslap formátumban tulajdonképpen bárhol árusítható képeslapot látunk egy tájról. És ez azt is jelenti, hogy az Ágnes elérkezett arra a pontra, hogy ő mint falusi vagy városi fotográfus tulajdonképpen dolgozhatna ilyen helyeken, és akkor ezekből egész jól meg lehetne élni, hogy ilyen képeket elkészítsünk. Jó fotós és szépen, korrekt módon el tud készíteni házi feladatokat. Mivel azonban látható az ágnesi világban folyamatosan az ő sajátos és megismételhetetlen íze, nagyon sokszor öniróniája, iróniája, meglepő megfigyelései, ez az, amit egy picit ennél a képnél hiányolok, hogy úgy csuklóból elkészült. És támadhatatlan az itt látható alkotás, csak nincs benne a bartosos hangulat. Technikailag talán a kép felső részéből le lehetne vágni annyit, hogy ne legyen a fény ennyire centrális. Ennyi csak, amiért azt mondanám, hogy a 19-es lecke ősz házi feladat számomra is nagyon szép, csak emiatt két disznó. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Amióta olcsón lehet kattogtatni (digitálisan) azóta sem lett több jó kép, csak több szemét képződik. Ettől még a jó képet megcsinálni ugyanúgy kunszt, mint analógban. Csak egy kicsit könnyebb technikailag, hogy azonnal látod, hogy mit csináltál, javíthatsz. De ahhoz meg kell nézni mit csináltál, meg kell látni miért rossz és tudni kell, hogy javítsd ki. Szóval ettől ez még nem könnyű. Ha az lenne, akkor én is csupa remekművet töltenék fel, nem pedig...

Itten van a kutya elásva: "Akik tudnak fényképezni, azok állítólag ezt tudják kattingatás nélkül is és csak azt az egyet csinálják meg." Itt van az eb elhantolva. Igen. Ez a vesszőparipám. (Biztos hibás az alapgonolat.) Amióta van digitális fotózás, azóta a fényképezés már nem művészet. És azok sem mondhatják magukat "művésznek", akik hagyományos módon fotóznak, merthiszen... csinálhatnák akár digikamerával is... hagyománytisztelet... vagy mi....na belezavarodtam. Csinálok inkább erről egy rádióműsort. Egy óra alatt könnyebben kifejtem... :)

((((( lehet, hogy akkor lenne mégjobb, ha a villanyoszlop is benne lenne. Mittudomén. Csak így az a villanydrót képelemnek kevés zajnak sok. Az hogy az ég-föld aránya 1:1 egyforma súlyt ad mindkettőnek, pedig el kellett volna dönteni, miről szól a kép. Szerintem )))))))

Miből derül ki egy öl fáról, hogy odaborították, vagy hasábba rakták? Ugyanannyi fa van ott, csak az egyikben az elemek elrendezése estleges, véletlenszerű, a másikban átgondolt.
Majd Ágnes ideírja, ha tévedek, de én úgy látom, ez a kép lehetne koncentráltabb. Meglepne, ha nem készült volna ott még egy tucst kép (én is csináltam volna egy tucatot. Vagy kettőt.). Azt is saját tapasztalatból mondom, hogy az elkattintott egy-két tucat kép egy témáról segíthet elkészíteni a képet, de nem úgy, hogy lövök huszat lendületből és utóbb kiválasztom otthon a monitornál, hogy a húszból a tizenharmadik tetszik a legjobban. A lövöldözés akkor segít, ha meg is nézed amit csináltál, látod mi a baja és csinálsz jobbat. Így jó esetben az utolsó kocka az, amire azt mondod, hogy igen, csak ezt kellett volna megcsinálni. Akik tudnak fényképezni, azok állítólag ezt tudják kattingatás nélkül is és csak azt az egyet csinálják meg.
És persze midez egy rakás szerintem meg esetleg meg zárójel közt.

Gábor, akkor szöszmötöljőnk egy kicsit: miből derül ki egy képről, h kevés, vagy sok meló van benne...? (abból, h te másképpen oldottad volna meg?) honnan tudod, h ez nem egy tucat elkészített képből lett beválogatva? és miért ne lehetne jó egy simán elkattintott kép...? és honnan tudod, h Ági nem ezt a végeredményt szerette volna kihozni? (abból, h te másképpen oldottad volna meg?)
ebben a képben az a jó, h olyan, mintha ott lennél, és éppen arra néznél; a nap elvakít, a kikericsekben látszik a saját szirmaik árnyéka, és amíg nem jut eszedbe, h ezt le kell fényképezni, addig azokat a fránya drótokat észre sem veszed :)

Köszönöm GG, és mindenkinek aki hozzászól a képeimhez. Csak így tanulhatunk.

Nem szigorúnak mondanám, hanem igényesnek. Mert anélkül mit ér az egész.
Ágnes képéhez meg azért írom oda azt, amit akkor gondolnék, ha a saját képem lenne, mert tudom (vagy legalábbis nagyon bízom benne), hogy ő ezt pontosan úgy érti, ahogy én gondolom. Úgy, hogy a fotózott téma, a fotózás és az estiskola megérdeml - tehát megkívánja - hogy a tőlünk kitellő legjobban oldjuk meg a leckét. Ezen a képen én úgy érzem, hogy Ágnes nem sokat vacakolt, meglátta a kikerics mezőt, a naplementét, a horizontot házzal, heggyel, látta hogy frankó az és durr bele. Pedig ebben a témában több van ennél.
Szerintem.

Módszer: Nézem először csak a képet magát. (Tetszik.) Továbbgondolom. ... Utána elolvasom a hozzászólásokat. Tanulok belőlük. Majd pedig, ha támad a képből és a hozzáírtakból új gondolat, megpróbálom megfogalmazni.
Múlt-jövő. Természet-tecnika. Kikerics-villanydrót. Ha baloldalt -kb aranymetszés magasságban- az a fehér vonal kondenzcsík, akkor értelmet kap a vezetékek finomvonalú vizszinteshez közeli sraffozása.
Az elektromos áram, a repülőgép csíkja, a jelenkor tecnikája felülről lenyomja a természetközeli "régi" szennyezetlen őszi képet, a kikerics-hegyvonulat-naplemente képét. Lehet, hogy ez belemagyarázás, lehet, hogy így szomorúbb a kép hangulata, de nekem az ősz amúgy is szomorkás. :)

Gábort érzékenyen érinti a téma :)

Gábor, roppant szigorú vagy :)

Szeretem, ahogy ez az alkonyi fény elömlik mindenen, a kikericsek pedig mintha valami utolsó lehetőséget akarnának kihasználni. A házak előtt fénypadló a mező...

Köszi mindenkinek. Próbálkozom még...

Nekem is fáj az a villanydrót, de szép kép, még egy-két próbálkozás és tökéletes is lesz. :)

Nekem a villanydrót nélkül giccs lenne. Az más kérdés, hogy felül vágnék, hogy a nap kiégett foltja legyen a határ.

Ez nem így van.
Van kikerics, odébb lehet menni, meg lehet rendesen csinálni.
Ha nem ezt a nplementét, akkor a másnapit, ha nem idén ősszel, akkor jövőre.

Persze ha arra jártodban útfélen megállva pont el akarod kapni, akkor vagy szerencséd van, vagy se. De ha útközben meglátod ezt akkor fejben már meg lehet csinálni a képet villanydrót nélkül, jól elrendezett horizonttal, kikericcsel és ha fejben megvan, akkor már csak addig kell jönni-menni, míg a CCD-n is megvan. Ez nem a TajMahal, amit adott szögből vagy lehet villanydrót nélkül fotózni, vagy se.

Gábor, ha jobban megnézed pár lépéssel odább már nincsenek kikericsek. és ha azt a pár lépést megteszed, akkor a házak belelógnának a hegy sziluettjébe. én erdélyben szidtam ezt, h nem lehetett ilyen képeket vezetékek nélkül készíteni

A témát imádom, a kompozíció szerintem több sebből vérzik.
Még ha a villanydrótoktól el is tekintek (bár ha bemész a mezőre gondolom kikerics ott is van villanydrót meg nincs) akkor se szerencsés szerintem se a nap középre komponálása, se a horizont helye. Mintha nem döntötted volna el, hogy a szirmokon átszűrődő fény érdekel, a virágokkal teli mező vagy a felhőzet.
Most sokat akar és semmit se fog meg igazán.

Szerintem.

(Amúgy meg csak az irígység beszél belőlem, bármikor indulnék)

szívesen feküdnék most ott a fűben és csodálnám a látványt

Új hozzászólás