Fiók

Porcelángomb

Azért örülök ennek a képnek, mert amikor ez a lecke feladásra került, akkor az én fejemben egészen más irányok indultak el. És ez attól jó, hogy a Gábor egy egészen új irányt nyitott ezzel a fajta fotográfusi meglátással. Nagyon szeretem azt, hogy a Gábor egy ilyen kis apróságnak is tud örülni, mert az látszik, hogy ő ennek örül, hogy megtalálta ezt a kis fióknyitó gombot. Nagyon szeretem azt, ami ennek a színével, formájával létrejön. A kompozícióval is abszolút egyetértek, és nagyon jól komponál Gábor. Egyetlenegy dolog van, amiért egy csillagot talonban tartok az az, hogy jelen pillanatban nem teljesen értek egyet, és nem teljesen értem azt, hogy miért ez a mélység élesség játék lett kiválasztva, ráadásul nekem ettől olyan, mintha szemészeti vizsgálaton lennék, szemüvegfelírás előtt. Tehát, hogy fókuszálnék én, fókuszálnék én, de valahogy mindig máshova megy a fókusz. Ettől egy kicsit elkezd jojózni a szemem. Gyanítom, aztán a Gábor majd elmondja, hogy mi valóság, hogy ebben azért van egy utólagos, elektronikus belenyúlás. Nagyon úgy tűnik nekem a háttér életlensége, hogy nem optikai, hanem elektronikusan létrehozott életlenedés. Lehet, hogy nincs igazam, de nekem nagyon furcsa ez a mélységélesség kiválasztás. Lehet ezzel játszani, nagyon szépen létrejönnek ezek a dolgok, csak most a képnek a nagyon nagy része ebben az életlenben van tartva. Ugyanakkor az a térélmény, amit ezzel létre lehetne hozni, a vágás miatt nem jön létre, mert ez a fiók, a maga kis össze-visszatöredezett, repedezett felületével megbolondítja ezt a perspektíva játékot. Tehát, amit egyébként el lehet érni, azt épp a vágás miatt nem értük. És még egyszer mondom, nekem nagyon erős ez a lágyítás, ez az életlenné elmosás. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Hát, akkor ez mint objektív teszt szuper, de ha ennyire skurcban van a tárgy, akkor ez a kis mélységélesség legalábbis nekem olyan, mint ahogy írtam, hogy próbálok fókuszálni, de nem megy, szóval nekem sok lett.

Nincs benne semmi utómunka, csak az átméretezés. Ahogy az érzékelőről lejött.
Ezt teszi a 2.8-as blende. A mélységélességet két okból vettem ilyen kicsire. Egyrészt ki akartam emelni a gombot, amennyire csak lehet, minden eszközzel. Tónussal, élességgel, kompozícióval. Másrészt új az objektív, sose volt még ilyen fényerejű objektívem és izgat, mit tud. Ha túlzásba vittem, tudjuk be ennek.

Szerintem klassz ilyen fotót készíteni, mert felidézi azt a békés , nyugodt, érdektelen pillanatokat amikor megfigyelsz valamit részletesen, legyen az bármilyen jelentéktelen tárgy. Szemed letapogatja a tárgy formáját, szinét a környezetbe illeszkedését, stb. és ez szerintem szórakoztató.
Tetszik a kép!

Nekünk is van egy öreg sublótunk, anyukám mentette még az ő nagymamájáé volt, valahol porosodott és mentette, a szomszédunk pedig bútorfelújítással és kereskedelemmel foglalkozik, mellesleg olasz.
Ez csak onnan jutott eszembe, hogy látszik azért gomb ide vagy oda (ami mellesleg szép, maga megviseltségében) hogy megélt már egyet s mást ez is, és emiatt úgy érzem hogy ebben még lenne téma.

Azt hiszem, hogy ilyen apróságokat észrevenni és lefotózni csak Gerlei képes. Porcelángombokról sem volt tudomásom idáig. Köszi.

Új hozzászólás